Soort "dode plekken" in trekken van motor

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2014 21:02 #1403645 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic sloop
Ik heb er altijd een paar liggen van de sloop. Iemand op het forum heeft wel eens nieuwe van een onbekend merk gekocht op ebay voor 30 euro per stuk.
Als je weer eens langs voorschoten rijdt ben je van harte welkom om uit te wisselen en te testen.
Altijd lastig om dit soort problemen op afstand te beoordelen.
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 21:49 #1403751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vonkversterkers?
Bedoel je Bobines?
als je me het onderdeelnummer geeft en je chassisnummer dan kan ik wel eens rondvragen wat het kost?
Volgens mij zijn die bobines inderdaad minder dan 75 euro per stuk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2014 15:05 #1403864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik bedoel de
Ik bedoel de 2 eindtrappen die de 6 bobines aansturen..
Ik heb er twee reserve liggen maar mss zelfde probleem. Dacht 2 nwe te kopen maar voor 300Euro/stuk heb ik bedankt. Die bobines gaan nooit stuk is mijn ervaring, alleen de stekkertjes op de kabels naar bobines rotten wel es weg, das alles.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2014 14:37 #1411112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bingo!

André Swart schreef : Hoi Robert,
Buiten de bovenstaande tips ook wel eens gehoord dat een soortgelijke klacht veroorzaakt zou kunnen worden door een slechte(re) lambdasensor.Wie weet...

Topic van lang geleden maar gisteren een 2-e hands katalysator er onder gemoneerd, oude was echt rot aan het worden en dichtsmeren met dat spul van Bosal hielp steeds korter.
Heb meteen maar 2 nwe lambda sensoren gemonteerd. Universele van Bosch, type LS05. Het euvel was hiermee verholpen. Hij trekt nu in een vloeiende lijn door. Ook met keuze handel in P en half gas blijft de motor konstant toeren vasthouden en loopt niet stapsgeijs op.
Dit was het probleem. De motor trekt weer strak door zonder stapsgewijs in te houden.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2014 17:17 #1411115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede update, bedankt. Lek
Goede update, bedankt. Lek in de uitlaat (zelfs een stukje voorbij de sensor) kan de lambda sensor ook in de war sturen. Je kunt de oude sensor voor de grap eens testen als je een voltmeter en een gasbrander hebt:

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2014 17:41 #1411117 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic lambda
Hoi Robert,
Mooi dat het hiermee is opgelost.
Hoe heb jij de universele stekker van de LS05 aangepast aan de Volvo stekkers? Zitten er adapters bij of heb je gesoldeerd?
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2014 19:19 #1411120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lek & stekker
Als ik hem dicht had gesmeerd met Bosal gun gum (lek dicht) was er geen verschil, de lambda sensoren waren niet helemaal OK meer.
Bij die lammbda sensoren kwamen stekkerstjes mee. Originele kabel dicht bij uitlaat afknippen en de stekkertjes monteren. Niet solderen, tenzij je de stekker van de soldeerbout uit het stopkontakt neemt. Je mag nooit spanning op een lambda sensor zetten, ook geen inductiespanning van het net op de solderrbout bijvoorbeeld. Daar kunnen ze niet tegen.
De motor trekt weer goed! Opgelost dus. Rest nu nog het af en toe overslaan / op 5 poten lopen bij stationair na een lange rit. Volgens mij 1 van de eindversterkers van de bobines..
Groet,
Robert
PS de LS05 is een 4 draads sensor, voor de andere types (3 draads) is de vervanger een LS04.
De kat vervangen is niet gelukt in mijn eentje trouwens (liggend onder de auto), had wat extra hulp nodig... Misschien gelukt met kratten of stenen onder de kat om hem te balanceren en steunen, maar ik had ff iemand gebeld voor hulp.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC