960 2.5 Motor wil niet starten
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 14:01 #1401641
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pasbenoemd
Lawnmower syndrom wordt het volgens mij ook wel genoemd.
Even de wagen verplaatsen om de grasmaaier uit het hok te halen. Daarna wil de wagen nooit meer aanslaan > verzopen.
Staat ook wel veel over op het turbobricks.
Groeten,
Gerben
Even de wagen verplaatsen om de grasmaaier uit het hok te halen. Daarna wil de wagen nooit meer aanslaan > verzopen.
Staat ook wel veel over op het turbobricks.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 18:16 #1401662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougies vervangen. Zie je
Bougies vervangen. Zie je ook weer leuke dingen.
Totaal verkeerde bougies. Niks mis met Bosch, maar wel als de verkeerde waarde erin zit. En 1 bougie zat los, daarom dat ik soms bij koude motor het idee had dat die op 5 of minder cilinders liep. Als blok eenmaal warm was klemde het uitgezette materiaal de bougie wel vast.
Verder heeft een beunhaas de kabelboom naar de bougies heel slecht gerepareerd. 2 connectoren zijn vervangen en heel slecht gesoldeerd. Zonder voldoende isolatie er omheen. Dus het koper is redelijk verweerd. Heb dit even opnieuw gesoldeerd. Van de week deze 2 stekkers vervangen, want van de 2 vervangen stekkers is de kabel bloot waar die de stekker ingaat. En de koperdraden zijn op die plek ook helemaal verweerd. Schoon gekrabt, beetje tin erop en er vloeibaar isolatiemateriaal op gedaan, werk namelijk in de elektrowereld, zodat die dicht is.
Verder ook maar binnenkort even de hele kabelboom die onder die Volvo plaat zit aanpakken. Wat hittebestendig isolatiemateriaal eromheen doet wonderen. Wie dit bedacht heeft snap ik niet, en volgens mij doen ze dat nog steeds. Ook in 94 had je al hittebstendig elektra kabel. Maarja kosten he.
Nu loopt die als een zonnetje.
Totaal verkeerde bougies. Niks mis met Bosch, maar wel als de verkeerde waarde erin zit. En 1 bougie zat los, daarom dat ik soms bij koude motor het idee had dat die op 5 of minder cilinders liep. Als blok eenmaal warm was klemde het uitgezette materiaal de bougie wel vast.
Verder heeft een beunhaas de kabelboom naar de bougies heel slecht gerepareerd. 2 connectoren zijn vervangen en heel slecht gesoldeerd. Zonder voldoende isolatie er omheen. Dus het koper is redelijk verweerd. Heb dit even opnieuw gesoldeerd. Van de week deze 2 stekkers vervangen, want van de 2 vervangen stekkers is de kabel bloot waar die de stekker ingaat. En de koperdraden zijn op die plek ook helemaal verweerd. Schoon gekrabt, beetje tin erop en er vloeibaar isolatiemateriaal op gedaan, werk namelijk in de elektrowereld, zodat die dicht is.
Verder ook maar binnenkort even de hele kabelboom die onder die Volvo plaat zit aanpakken. Wat hittebestendig isolatiemateriaal eromheen doet wonderen. Wie dit bedacht heeft snap ik niet, en volgens mij doen ze dat nog steeds. Ook in 94 had je al hittebstendig elektra kabel. Maarja kosten he.
Nu loopt die als een zonnetje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 19:42 #1401666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed om te lezen
Als een zonnetje, blij voor je en dan is het toch een hele fijne motor.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 21:18 #1401673
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Mijn 960 is ook een paar
Mijn 960 is ook een paar keer verzopen. Bij de poetser, die mijn auto dan even naar buiten reed om te wassen, en naar binnen reed om te detailen. Toen ik m de volgende dag wilde halen moest ik heeeeeel lang doorstarten. 
940 heeft er geen last van. Sindsdien laat ie de 960 dan even draaien.

940 heeft er geen last van. Sindsdien laat ie de 960 dan even draaien.
Moderators: Jerry Stam