960 2.5 Motor wil niet starten

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2014 19:55 #1100344 door Mathy van Nisselroy
960 2.5 Motor wil niet starten is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Heb sinds eind december een 960 2.5 van november 1994, MY 1995. Nu is mijn probleem dat de motor niet wil aanslaan. Mijn afstandsbediening werkt nog, ook het autoalarm. En de startonderbreker stopt met werken als ik de auto open klik. Startmotor slaat aan, maar de motor wil niet aanslaan. Maand geleden had ik hetzelfde. Accu is goed. Nog geen jaar oud, komt uit mijn 740 is een blauwe bosch met 74Ah. Startmotor loopt goed, maar aanslaan ho maar. Wel brand het lampje van de lambdasonde. Laatste keer heb ik de accu gewisseld, dacht dat de accu te zwak is. Maar deze is nagenoeg nieuw, dus daar kan het probleem niet zitten. Wel was na de laatste accuwissel het lambdasonde lampje uit. En die begon eergister pas weer te branden. Heb nu de accu weer los liggen, zodat alles in de auto kan resetten.
Foutcodes moet ik nog uitlezen, maar het is nu donker. Ga ik morgen doen in mn pauze.
Wel heb ik ergens een keer gelezen, weet alleen niet meer waar. Dat die volvo autoalarmen wel berucht zijn qua startproblemen. Las daarin iets over een relay wat je bij kunt plaatsen om de te zwakke spanningen te overbruggen. Maar in mijn geval wil de startmotor gewoon aanslaan. Ook zit er een batterij in de alarmtoeter, is het belangrijk dat deze vervangen wordt, en wat zijn de symptomen van deze batterijen als ze defect is voor het alarm systeem?
Alvast bedankt, de wagen is zo fijn en vorige week netjes door de apk gekomen zonder moeite.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2014 20:02 #1401541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik rij er best veel mee, ca
Ik rij er best veel mee, ca 1000 in de week. Alleen het weekend staat die stil, dan pakken we de 740 of v70. Laatst heeft die een week stil gestaan ivm vakantie en daarna startte die probleemloos.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2014 20:10 #1401543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massablokjes
Hoi,

Zoek eerst even op "massablokjes" op deze site, ook potentiele verdachten.

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2014 20:17 #1401544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die zal ik ook eens
Die zal ik ook eens bekijken. Heb ze bij mijn 740 paar jaar terug schoon gemaakt. Ging er eigenlijk vanuit dat ze dat bij een 960 anders hadden opgelost. Zoals de verdeling van de + niet meer op de accupool gebeurt maar netjes in een los kastje met zware zekeringen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2014 20:50 #1401548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien 2 opties
- Startonderbreker blijft de brandstofpomp onderbreken vanwege een verbrand contact in die onderbreker (pomp trekt veel stroom en contacten gaan een keer kapot).
- Temperatuursensor achter de 6e cilinder stuk. Die is van de ECU en bepaalt de mate van hoeveelheid brandstof op basis van motortemperatuur.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2014 21:55 #1401555 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic alarm
Het Volvo Guard I alarm (driehoekig bedieningspaneel op de A-stijl) en het Guard II alarm (ledje op de rechter dashboard speaker) onderbreken alleen de startmotor.
Het Euroalarm (rood/groen ledje in een dummy knop en een rood/zwart sleuteltje) onderbreekt zowel de startmotor als de brandstofpomp.
Dus als je een Guard I of II alarm hebt en de startmotor draait hoef je je over het alarm verder geen zorgen te maken.
In tegenstelling tot bij de 940 en de 960I komen problemen met het relais van de brandstofpomp bij de 960II niet veel voor.
Wat je zou kunnen doen:
1. Iemand in de bagageruimte laten luisteren of de benzinepomp in de brandstoftank een paar seconden aanslaat als het contact wordt aangezet
2. Remmenreiniger in het inlaatspruitstuk spuiten en kijken of de motor dan even wil aanslaan.
3. Bougie in bobine op het motorblok leggen en kijken of er vonk is bij het starten
Piet

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2014 00:03 #1401564 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brandstofrelais?
Hallo Volvisti
Mijn 940 wilde vorige week ook niet aanslaan.  Brandstofrelais doorgesoldeerd.  Nu start ie weer prima.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2014 16:35 #1401599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik moet het ergens zoeken in
Ik moet het ergens zoeken in benzinetoevoer. Bougies werken prima, start motor werkt prima. Hij slaat soms heel lichtjes aan, maar kan geen gas geven dan valt die meteen uit. Ik ga eens naar het brandstof relais kijken, of de pomp. Alvast bedankt.
Er lijkt me ook geen lekstroom te zijn, accu is perfect. Heb m gemeten terwijl die belast wordt.
Aarde contacten zijn ook goed. Er is ook geen defecte zekering in het hele systeem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2014 11:36 #1401630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn vriendin is lid van de
Mijn vriendin is lid van de ANWB en blijkbaar heeft ze woonplaats service. Dus die hebben we laten komen. Binnen paar tellen startte die met hun starthulp, snap wel dat de gemiddelde startkabels waardeloos zijn.
Nu kreeg die net wat meer power om door te starten en waarempel hij sloog binnen paar tellen aan.
Niks brandstofpomp of wat dan ook. Gewoon een kort ritje. Heb afgelopen vrijdag 2x 4km gereden naar de dierenarts ivm onze kat die opeens voor de helft verlamd is, gelukkig gaat t wonderbaarlijk al weer beter.
En s avonds had ik m op een parkeerplaats gezet en smorgens op de oprit. Die 50mtr waren m funest en blijkbaar verzopen. De ANWB man kende t fenomeen. Veel fords hebben er blijkbaar last van. Nou mijn 740 mechanische injectie heeft er nooit last van. Iig ga ik nu de bougies vervangen, heb de auto pas 1,5 maand.
Hij starte vanmorgen om naar mn werk te gaan probleemloos.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2014 13:29 #1401637 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic massapunten
Ik zou dan even alle massapunten nalopen. Demonteren, schoon borstelen, invetten en weer vastzetten. Beter voor het laden van de accu en de boordspanning van de componenten.
Vooral massa dynamo-blok, accu-chassis en accu-blok.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC