B230FK kop eraf, wat is gemakkelijkste manier om uitlaatspruitstuk uit de weg te halen?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2014 20:51 #1400328 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic zelfs

940limited schreef : Kleppen vallen ruim binnende kop.
Bij mij lukte het terugplaatsen erg goed, maar Timen heeft wel gelijk dat je zorgvuldig te werk moet gaan. Wij waren met zijn tweeen en dat scheelt nogal met het terugzetten en het niet krijgen van butsen en krassen.

Suc6 met de ombouw.
Grroetjes WOuter

Zelfs als het gehele onderblok vrij is kun je nog beter en paar geleide pennen in het onderblok plaatsen. De centeerbussen beschadigen heel gemakkelijk de gevlakte kop. Ook door de scheefstand van het onderblok is extra moeilijk om de cilinderkop in 1 lijn boven de centeerbussen te krijgen.
Het is maar een kleine moeite om van een paar oude kopbouten deze geleide pennen te maken. Door aan de kopkant een grote schuine zoekkant te draaien kun je probleemloos de cilinderkop op de koppakking laten zakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 11:28 #1402668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat late reactie maar
Wat late reactie maar misschien heeft iemand er nog iets aan.
Ik was ook begonnen met het uitlaatspruitstuk maar dat krijg je niet goed los van de kop door de turbo en beugel die onder tegen het uitlaatspruitstuk zit.
Heb uiteindelijk de turbo er af gehaald en dan nog de beugel die onder tegen het uitlaatspruitstuk zit iets loshalen (twee bouten in het blok half los draaien), dan kun je het uitlaatspruitstuk er af halen. Vier moeren tussen turbo en uitlaatspruitstuk is nogal een gepriegel maar het is te doen met een korte steeksleutel.
Zeker niet de snelste manier maar je kunt alles goed schoonmaken (mijn kop lekte water naar buiten dus het was nogal smerig aan die kant0
Ik heb ook gelijk de slangen en o-ringen van de oliekoeler en turboleidingen losgehaald en vervangen, zo mooi kun je er nooit meer bij namelijk. Als die los liggen kun je ook beter bij de moeren van de turbo.
Beter één keer goed dan twee keer haastig doen is een les die ik wel geleerd heb inmiddels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC