B230FK kop eraf, wat is gemakkelijkste manier om uitlaatspruitstuk uit de weg te halen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 22:18 #1100106 door V700 register
Gelukkig heb ik gemerkt dat ik de koppakking lek is. KVS lekt naar buiten, lekkage is in een week (met enkele ritjes) echt snel verslechterd. Hij lekte op het laatst al met koude motor langzaam naar buiten, ik was er precies op tijd bij dus. Had er al rekening mee gehouden maar t niet nu al verwacht. Oude pakking moet eruit, nieuwe koppakking moet er weer tussen waarvoor de kop er uiteraard af moet. Inlaatspruitstuk is los, moeren, hitteschildjes en ringen van het uitlaatspruitstuk zijn ook los en weggenomen. Ging redelijk gemakkelijk, na voorbereiding met kruipolie. Nu steken aan de uitlaatzijde de tapeinden van de kop nog door de gaten van het uitlaatspruitstuk. Wat is nu de gemakkelijkste/snelste methode om de kop te kunnen liften? Verbinding turbo/downpipe losmaken, verbinding spruitstuk/turbo losmaken of proberen de 8 tapeinden eruit te krijgen met de truc met de 2 tegen elkaar gedraaide moeren (of nog een andere manier???). Welke tip geven de ervaringsdeskundigen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 22:23 #1400280 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Downpijp los
Alle moeren van het uitlaat spruitstuk zijn eraf. Je hebt geluk!
De turbo/spruitstuk zou ik lekker laten zitten, en de down pipe los maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 22:25 #1400281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik prijs mezelf inderdaad gelukkig, geen afgebroken tapeinden en dergelijke ellende. Eigenlijk verwacht dat meer kruipolie/tijd voor inweken nodig was maar vanavond al een geprobeerd. Die ging goed, dus toen de volgende ook maar.....Dan probeer ik de downpipe.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 22:35 #1400283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Steun onder aan de turbo
Steun onder aan de turbo losmaken en beugel van de uitlaat dan heb je ruimte zat. Heb dit zo vorig jaar bij de auto van Richard gedaan. Wel voorzichtig dat de olieretour van de turbo niet gaat lekken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 23:38 #1400288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
En een balkje gebruiken Henk, zet deze er tussen als het los is, dan kun je een beetje "rommelen".

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2014 01:26 #1400291 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Alles laten zitten
Ik heb laatst alles laten zitten..de kop iets omhoog gelicht en er schuin afgeschoven, zodat de tapeinden uit het spruitstuk kwamen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2014 07:04 #1400293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier hetzelfde
Rond de kerst de kop gewisseld, zelfde gedaan als gerben, zorgen dat je boven de pasbussen bent en dan richting inlaat schuiven tot je tapeinden vrij zijn van de uitlaat.
Groetjes Wouter

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2014 09:48 #1400300 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Afschuiven?

gerryberrie schreef : Ik heb laatst alles laten zitten..de kop iets omhoog gelicht en er schuin afgeschoven, zodat de tapeinden uit het spruitstuk kwamen.
Groeten,Gerben

De kop er op deze manier afhalen prima maar, nu de weg  terug als de kop zo mooi gevlakt is!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2014 10:02 #1400301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen
Timen, hartelijk dank ook voor het advies via de email. Uiteraard ook hartelijk dank aan alle anderen die advies hebben gegeven/meerageren hier. Dat was inderdaad ook mijn grootste zorg: De kop weer netjes terugplaatsen. Eraf komt wat minder precies en voor het onderblok zal het wel meevallen. Maar krassen, butsen of bramen op de rand van de kop zou ik toch willen proberen te voorkomen. Weet nog niet of kleppen onder de kop uiststeken (ik denk eigenlijk van niet) maar als dat wel het geval is dan is dat ook een reden om te proberen niet al te krap in de ruimte te zitten om de kop gewoon netjes terug te kunnen zetten. Ik ga ruimte maken zoals Timen en Paul hebben geadviseerd, het olie retour pijpje maak ik vooraf wel even los en monteer die weer terug als het spruitstuk weer op zn plaats zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2014 19:32 #1400322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen
Kleppen vallen ruim binnende kop.
Bij mij lukte het terugplaatsen erg goed, maar Timen heeft wel gelijk dat je zorgvuldig te werk moet gaan. Wij waren met zijn tweeen en dat scheelt nogal met het terugzetten en het niet krijgen van butsen en krassen.

Suc6 met de ombouw.
Grroetjes WOuter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC