- Berichten: 18
Grotere turbo monteren, iemand ervaring / aanraders? B204FT
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2014 11:38 #1400358
door ADRIAANB234FT
Serieus snel werd mijn Volvo 960 met B204FT door montage van een Garrett TD04H-18T die standaard op een V70R gemonteerd is (past naadloos op B204 spruitstuk, ond. nr 8601456). In combinatie met een complete 3 inch uitlaat met racekat (bv HJS), een open luchtfilter (bv ITG Maxogen JC 60/90) manipulatie van de tcu, Bosch greentops en montage turbodrukmeter, leverde dat minimaal 280 pk en ruim 400 Nm op. M46 wil dan graag worden vervangen door een latere versie M90. Dat schakelt niet alleen veel prettiger, maar kan toegenomen koppel veel beter aan. Wat een metamorfose. Waarschuw je vooraf voor ernstige verslavingsverschijnselen.Zowel turbo als bak zijn tweedehands te vinden. Succes, Carl.
Adriaan
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Wél plug en play!
Tunen van een blok dat nodig aan revisie toe is, gaat je meer teleurstelling (en onkosten) opleveren dan je lief is. Dat weet ik uit ervaring. Een B204-blok dat ruim vier ton heeft gedraaid, kan wel wat extra aandacht gebruiken. Zeker wanneer je de onderhoudsgeschiedenis niet kent. Voordat je aan meer vermogen gaat denken, moet het - om het even welk - blok beslist in uitstekende conditie zijn. Geen overmatig olieverbruik, geen lekkende balansassen en/of afdichting uitlaatnokkenas (halve maan afdichtrubber achterop cilinderkop). De zwakke punten van de distributie (pouliebout etc) moeten absoluut zijn verholpen. Compressietest kan ook geen kwaad.Zwedu schreef : Is er iemand die hier ervaring heeft, en misschien een model turbo kan aanraden?
Bij voorkeur plug and play.
Serieus snel werd mijn Volvo 960 met B204FT door montage van een Garrett TD04H-18T die standaard op een V70R gemonteerd is (past naadloos op B204 spruitstuk, ond. nr 8601456). In combinatie met een complete 3 inch uitlaat met racekat (bv HJS), een open luchtfilter (bv ITG Maxogen JC 60/90) manipulatie van de tcu, Bosch greentops en montage turbodrukmeter, leverde dat minimaal 280 pk en ruim 400 Nm op. M46 wil dan graag worden vervangen door een latere versie M90. Dat schakelt niet alleen veel prettiger, maar kan toegenomen koppel veel beter aan. Wat een metamorfose. Waarschuw je vooraf voor ernstige verslavingsverschijnselen.Zowel turbo als bak zijn tweedehands te vinden. Succes, Carl.
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
20-01-2014 12:06 #1400445
door ADRIAANB234FT
Overigens is de 18T een erg fijne turbo voor de tweeliter B204FT. Bouwt (mits complete 3 inch uitlaat) al bij 2600 omw/min ruim druk op. Rijdt heel fijn over gehele toerenbereik (tot circa 5800 omw/min).
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Tcu foppen
Met behulp van een restrictie in de drukleiding onder het dashboard (aan bestuurderskant). Daardoor registreert de tcu minder dan de werkelijke druk. Is wel door een specialist op de rollenbank gedaan. Hij plaatste naar ik me herinner een sproeier met de vereiste opening in de drukleiding vlak voor het tcu-kastje. Aansluiten olieleidingen op 18T fluitje van een cent. Ook de downpipe passend krijgen is simpel. Met de juiste chip(s) voor de LH2.4 is zeker 300 pk uit het blok te halen. Over die chips is op deze site voldoende te lezen.Zwedu schreef : Hoe heb je juist uw tcu aangepast? Bestaat hier ergens een topic van?
Groeten, Carl
Overigens is de 18T een erg fijne turbo voor de tweeliter B204FT. Bouwt (mits complete 3 inch uitlaat) al bij 2600 omw/min ruim druk op. Rijdt heel fijn over gehele toerenbereik (tot circa 5800 omw/min).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam