Schokken Volvo 960 3.0 '95 aut 333.000km
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2013 07:12 #1395816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlezen
Ietwat later dan verwacht, maar goed......
Gisteren de wagen nogmaals uitgelezen. Nog steeds geen meldingen (alle 3 de pinnen geven 1-1-1).
Wel nog even de LMM en CIS-klep schoongemaakt. Echter nog geen echt verschil gemerkt in stationair loop.
Gisteren de wagen nogmaals uitgelezen. Nog steeds geen meldingen (alle 3 de pinnen geven 1-1-1).
Wel nog even de LMM en CIS-klep schoongemaakt. Echter nog geen echt verschil gemerkt in stationair loop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2013 10:18 #1395826
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Valse lucht
Het 960-blok is erg gevoelig voor valse lucht. Heb je al gecontroleerd of alle rubber moffen in het inlaatspruitstuk heel en goed geplaatst zijn? Vaak loopt hij dan ook stationair net niet helemaal zuiver, maar dat is iets wat alleen de verwende
960-rijder merkt: het is altijd nog rustiger en stabieler dan heel veel andere motoren.
Tweede suggestie: een van de bobines zou wat minder kunnen worden (of een kabelboom-breukje in de bobinekabel). Ik neem aan, dat de bougies niet te oud zijn en in goede conditie. In beide gevallen zit het schokken niet in de automaat, maar in de motor: dat geeft veel lichtere schokjes dan een schakelmoment van de automaat.

Tweede suggestie: een van de bobines zou wat minder kunnen worden (of een kabelboom-breukje in de bobinekabel). Ik neem aan, dat de bougies niet te oud zijn en in goede conditie. In beide gevallen zit het schokken niet in de automaat, maar in de motor: dat geeft veel lichtere schokjes dan een schakelmoment van de automaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2013 13:31 #1395831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valse lucht
Ik had bij het schoonmaken van de LMM en CIS-klep al vluchtig naar de status van de slangen gekeken. Ik zal dit nog eens wat beter bekijken en dan gelijk de rubbers van het inlaatspruitstuk bekijken.
Recentelijk zijn nieuwe bougies erin gekomen. De bobines en kabels zal ik wel nog even controleren. Zijn hier richtwaarden voor (bijv. weerstand van kabel / bobine)?
Recentelijk zijn nieuwe bougies erin gekomen. De bobines en kabels zal ik wel nog even controleren. Zijn hier richtwaarden voor (bijv. weerstand van kabel / bobine)?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2013 14:54 #1395833
door Piet van der Plas
Piet
Beantwoord door Piet van der Plas in topic connectoren
Je moet vooral opletten of de kabel-connectoren goed contact maken met de bobines. Vrijwel altijd is het kunststof in de connectoren vergaan waardoor de metalen busjes naar achteren geschoven kunnen zijn. Bij draaiende motor met de connectoren rommelen en een beetje aan de kabel trekken en kijken of dat invloed heeft op de motorloop.Leonardo schreef : Recentelijk zijn nieuwe bougies erin gekomen. De bobines en kabels zal ik wel nog even controleren. Zijn hier richtwaarden voor (bijv. weerstand van kabel / bobine)?
Piet
Moderators: Jerry Stam