VOLVO 760 V6 CIS klep storing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2013 22:25 #1099122
door V700 register
VOLVO 760 V6 CIS klep storing is gemaakt door V700 register
ik heb bij mijn volvo 760 V6 uit 84 een probleem bij stationair draaien door een stroring/niet functioneren van de CIS klep. Diverse zaken zijn al aangepakt en nagekeken zoals het vervangen van de aansturing door de Bosche regeleenheid en controle van electrische bedrading en relais. De CIS klep krijgt wel spanning maar de luchttoevoer is dusdanig dat de motor bij warme motor op 2500 toeren draait. Dit kan kunstmatig wel worden verholpen door de luchttoevoer via de slang te beperken, echter zijn er dan problemen bij de koude start (afslaan). Mogelijk dat 1 relais (blauw, 3 polig) nog invloed heeft op dit geheel, deze relais is echter niet werkend door te meten. Welke techneut kan beschreven probleem verklaren of heeft wellicht ideeën waaraan dit zou kunnen liggen, of kent iemand binnen de volvoclub die expertise heeft met dit soort motoren (ook gebruikt in Renault 25 destijds).
bij voorbaat dank
K. Sleurink
bij voorbaat dank
K. Sleurink
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2013 08:55 #1394786
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Epe
Ik heb hier een paar resv. onderdelen .
die kunnen we uitwisselen.
zeg het maar.....
die kunnen we uitwisselen.
zeg het maar.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2013 22:44 #1394852
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank, echter weet niet wat
Dank, echter weet niet wat ik uit moet wisselen, omdat niet duidelijk is wat evt. niet werkt. Zodra ik weet wat het probleem is/kan zijn is het misschien handig om even contact te zoeken?
Groet, Kees sleurink
Groet, Kees sleurink
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2013 12:27 #1394873
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedrading.
Hoe is het met de bedrading?
En zit de luchtslang die vanaf de CIS-klep naar de onderkant van de luchtmassa meter gaat nog wel goed vast ?
En zit de luchtslang die vanaf de CIS-klep naar de onderkant van de luchtmassa meter gaat nog wel goed vast ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2013 13:23 #1394876
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic CISklep
Ik lees dat je heel veel dingen hebt vervangen en uitgewisseld, maar heb je ook de simpelste stap gedaan om de CISklep gewoon eens schoon te maken?
Vaak gaan ze vast zitten door aangekoekte smurrie.
Groeten<Gerben
Vaak gaan ze vast zitten door aangekoekte smurrie.
Groeten<Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2013 19:01 #1394895
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blauwe relais
Da,s de impuls relais .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2013 15:23 #1394995
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klinkt herkenbaar
Het klinkt herkenbaar: die uitdaging heb ik ook, als ik de two-tone 760 weer ga ontschorsen. Ook die loopt zo'n 2500-3000 toeren stationair, CISklep schoonmaken hielp niet.
Toen ik de CIS-klep heb uitgewisseld (met een gebruikte) hielp dat per direct en liep hij keurig 700-800 toeren stationair, maar dat duurde maar een dag of wat. Na zo'n 300 km was het toerental weer terug waar het begon. Ik heb dus geen antwoorden, maar ga dit draadje wel nauwgezet volgen (en heb eventueel dus een wissel-CISklep).
Ik heb nog niet verder onderzocht, maar verdenk de injectie zelf: niet teveel lucht, maar teveel brandstof. Hoe is je verbruik? De mijne liep ineens 1:5 met dit probleem, in plaats van de gebruikelijke 1:8.
Toen ik de CIS-klep heb uitgewisseld (met een gebruikte) hielp dat per direct en liep hij keurig 700-800 toeren stationair, maar dat duurde maar een dag of wat. Na zo'n 300 km was het toerental weer terug waar het begon. Ik heb dus geen antwoorden, maar ga dit draadje wel nauwgezet volgen (en heb eventueel dus een wissel-CISklep).
Ik heb nog niet verder onderzocht, maar verdenk de injectie zelf: niet teveel lucht, maar teveel brandstof. Hoe is je verbruik? De mijne liep ineens 1:5 met dit probleem, in plaats van de gebruikelijke 1:8.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2013 16:33 #1394999
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik had het ook
Ik had het ook bij mijn 4 cylinder
3x terug 4 CISkleppen gewiiseld.
Bleek een kabelbreuk te zijn. Nu dat gefixt is is het weer goed.
3x terug 4 CISkleppen gewiiseld.
Bleek een kabelbreuk te zijn. Nu dat gefixt is is het weer goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2013 22:45 #1395518
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep storing
helaas, tot heden alle tips geen baat. Alle bedrading en slangen (lijken) goed. Nog andere opties, gouden tips? Auto blijft + 2500 toeren lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2013 17:35 #1395719
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede CIS klep ?
Hallo
Heb je een foto van de CIS klep ?
Hebben ze ooit de CIS klep gewisseld ?
De vroege 83 ers hadden een CIS klep met een 2 polige stekker aansluiting de latere 3 polig.
Is de draadboom nog wel orgineel/
M.a.w foto,s graag.....
Heb je een foto van de CIS klep ?
Hebben ze ooit de CIS klep gewisseld ?
De vroege 83 ers hadden een CIS klep met een 2 polige stekker aansluiting de latere 3 polig.
Is de draadboom nog wel orgineel/
M.a.w foto,s graag.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam