Soms wel soms niet starten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 16:26 #1099083 door V700 register
Soms wel soms niet starten is gemaakt door V700 register
Mijn auto start af en toe wel en af en toe niet.
De benzinepomp werkt (is hoorbaar).
Als je start gaat de startmotor niet rond. Probeer je het een uur later nog eens, dan weer wel?
Het lijkt allemaal nogal random te gaan.

Onlangs vervangen:
Benzinepomp relais
Startmotor (door een goede gebruikte, uit mijn oude 940)

Tips zijn welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 17:09 #1394552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mark, Begrijp ik goed dat
Mark,

Begrijp ik goed dat "gewoon" de startmotor niet draaid dan?

Volgens mij kan een contact slot gewoon oud worden en slijten waardoor deze geen contact meer maakt.

Het zou intressant zijn als de startmotor niet draaid om te meten of er wel spanning op het startrelais komt.

Ik had dit van de zomer ook, toen heb ik een plus van de accu op start relais gedrukt , paar keer tik tik tik en toen kwam het start relais weer in.

(Realiseer mij nu dat ik nog steeds de startmotor moet vervangen, maar blijft het doen nu)

Alleen heb jij de startmotor al vervangen. Dus lijkt mij een stuur stroom probleem dan.

Geen automaat? Dan heb je nog een schakelaar op de pook zo dat je niet kan starten in de versnelling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 19:50 #1394564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar is hij weer met z,n By-pass
Hallo
De goedkoopste manier is om er een "hulp relais"tussen te zetten.
De stuurstroom haal je van de startmotor weg en deze zet een relais in werking zodra je gaat starten De Plus haal je van de accu af en deze zet je via het relais op de startmotor .
kijk dan eens of het helpt.....
volvo,s  en bedrading da,s een verhaal apart.....

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 20:17 #1394569 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic mark244turbo schreef:Mijn

mark244turbo schreef : Mijn auto start af en toe wel en af en toe niet.
De benzinepomp werkt (is hoorbaar).
Als je start gaat de startmotor niet rond. Probeer je het een uur later nog eens, dan weer wel?
Het lijkt allemaal nogal random te gaan.

Onlangs vervangen:
Benzinepomp relais
Startmotor (door een goede gebruikte, uit mijn oude 940)
Tips zijn welkom.
Volvo 745 2.0 16v turbo + M90 +TDI koppeling + 960 braces + stabis voor/achter Volvo 745 2.3 8v turbo + mbc + Polaris velgen

Tja, omdat hij niet rondgaat ik zou zeggen startmotor of contactslot en aangezien je de startmotor al hebt vervangen........
Tip; Aan de bestuurderskant onder de kap zit bij de rand vh spatbord(thv de veerpoot ong.) een roze draad met eem female stekkertje die uit de kabelboom steekt. Als je daar + op zet dan kun je daar de startmotor mee laten draaien(en omzeil je het contactslot)Op contact zetten dus en de roze draad ff verlengen en even los op de + pool houden maar jij bent volgens mij handig genoeg om te snappen dat ie niet permanent op de + pool geschroefd moet worden 
Suczeven!
PS; Start ie dan wel gewoon dan weet je dat het slot het probleem was en kun je voor de toekomst de tip van Henk toepassen.
Het electrieke bij de oude Volvo's is echt om te  ja.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 20:19 #1394570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude startonderbreker
Heb ik ook 's gehad. Bleek dat in het verleden het alarm was afgekoppeld maar de startonderbreker was niet helemaal goed afgekoppeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2013 12:21 #1394590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips! De
Bedankt voor de tips!
De verdenking rust nu dus op het contactslot. Met de tips die jullie me gegeven hebben moet ik er snel genoeg achter kunnen komen of dat de boosdoener is.
Ik leg in ieder geval alvast een extra stuk draad in mijn auto, voor het geval hij weer een keer niet wil starten. Als hij dan via de female-stekker aan de bestuurderskant van de auto wel te starten is, dan heb ik de boosdoener gevonden.
Is dat niet het geval, dan zal ik nog even verder moeten zoeken.
Mijn auto is uitgerust met een alarminstallatie, waarvan ik niet weet of deze nog wel of niet functioneel is. Mogelijk is deze bij mij ook (deels) afgekoppeld. De rode ledjes knipperen nog wel, maar ik heb geen idee of de rest nog functioneel is. Dat boeit me eerlijk gezegd ook niet echt, tenzij dat de oorzaak is van mijn startproblemen.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2013 20:20 #1394613 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Aha, alarm.....
Dan zou ik dat eerst maar eens checken want als dat een origineel Volvo alarm is dan onderbreekt ie de startdraad  (50E en 50F doorverbinden)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2013 20:22 #1394665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startproblemen - Contactslot

ldoensen schreef : Tja, omdat hij niet rondgaat ik zou zeggen startmotor of contactslot en aangezien je de startmotor al hebt vervangen........
Tip; Aan de bestuurderskant onder de kap zit bij de rand vh spatbord(thv de veerpoot ong.) een roze draad met eem female stekkertje die uit de kabelboom steekt. Als je daar + op zet dan kun je daar de startmotor mee laten draaien(en omzeil je het contactslot)Op contact zetten dus en de roze draad ff verlengen en even los op de + pool houden maar jij bent volgens mij handig genoeg om te snappen dat ie niet permanent op de + pool geschroefd moet worden 

Suczeven!
PS; Start ie dan wel gewoon dan weet je dat het slot het probleem was en kun je voor de toekomst de tip van Henk toepassen.
Het electrieke bij de oude Volvo's is echt om te  ja.

Gisteravond was het weer eens zo ver. Ik sta op het punt te vertrekken en de startmotor doet helemaal niets. Dus meteen een stukje kabel uit de garage gehaald, het roze draadje met de blauwe female stekker gelokaliseerd en verbonden met de +-pool en proberen te starten ........er gebeurt helemaal niets.
Een uur later nog eens geprobeerd en hij start meteen.
Het zit dus waarschijnlijk niet in het contact.
De startonderbreking lijkt me ook niet, anders had ik daar wel eerder last van gehad.
Ik zal dus toch maar een nieuw relais en een nieuwe startmotor bestellen, in de hoop dat het probleem toch in één van deze twee componenten zit.
Groet, Mark.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2013 09:06 #1394689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roze draad is zeker?
Je weet zeker dat je de juiste roze stekker te pakken had?
En , ik neem aan dat dit in verbinding staat met het gewone start circuit?
Kun je andersom ook meten of als je de sleutel omdraaid daar spanning op komt?
Ik zou dan eerder toch rechtstreeks op de startmotor even spanning zetten. Dan is echt alles er tussen uit en kun je naar mijn idee beter uitsluiten of het de bedrading is of de startmotor.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2013 22:55 #1394854 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Constante plus
Hallo Volvisti
Op de startmotor staat al continu 12V, die hoef je alleen maar door te verbinden met het startrelais dat er bovenop zit.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC