Stotteren bergopwaarts

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-08-2013 19:19 #1391854 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Vandaag benzinefilter vervangen, geen leuk werk, kreeg steeds een douche benzine over me heen...
De achterste benzineslang blijft maar benzine geven... ik las ergens dat de slang/leiding onder druk stond en dat er daarom redelijk wat benzine uitkomt, maar die van mij bljft lopen!
Is dat normaal?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2013 20:51 #1391871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je de slangen op de
Als je de slangen op de deksel van de tank los maakt, is de druk er zeker af. Maar, die gaan lastig los.

Nu klaar dan?

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-08-2013 21:16 #1391878 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Communicerende vaten, wel eens van gehoord?
Je tank loopt er gewoon op leeg hoor.

Als de tempmeter niet goed staat en je denkt dat ie te koud blijft, gewoon even een nw termostaat monteren.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-08-2013 21:59 #1391886 door Hendrik Teerink

A_A schreef : Als je de slangen op de deksel van de tank los maakt, is de druk er zeker af. Maar, die gaan lastig los. Nu klaar dan?

<a href=" www.teerink.demon.nl/Nieuwe%20map/ "> Ja, dat zal ik doen de volgende keer! ;-)

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-08-2013 22:06 #1391887 door Hendrik Teerink

Wytze schreef : Je tank loopt er gewoon op leeg hoor. Als de tempmeter niet goed staat en je denkt dat ie te koud blijft, gewoon even een nw termostaat monteren.

Ik snap het verhaal van communicerende vaten, maar waarom iemand dan schrijft dat de slang alleen maar even leeg hoeft te lopen... zal wel verkeerd gelezen hebben.
De hoofdpomp houdt de benzine wel tegen trouwens, want de slang/leiding van de pomp naar de motor kan je er zonder al te veel lekken gewoon af halen.
Nieuwe hermostaat komt er zeker op, maar dat zal het stotteren bergopwaarts niet oplossen, niet?
Ik kan niet horen of de intankpomp werkt, ik hoor geen gezoem of zo. Is er een manier om de werking daarvan te controleren?<pre> <a href=" www.teerink.demon.nl/Nieuwe%20map/ "> 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2013 22:15 #1391893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In tank pomp
Ik ben daar ook mee bezig geweest.

Paar dingen kun je checken.

Stekker van die pomp zit bij mijn 940 boven op de linker wielkast. Je kunt meten of daar spanning op staat.

Inspectie luikje boven de dop van de tank los maken waar alle aansluitingen opzitten. Evt kun je dan uitgaande leiding los maken en kijken of er brandstof door heen komt? Uitgaande leiding zit met slang klem op het koperen leidinkje.

Heb er een foto van, maar kan die met mijn iPad zo niet plaatsten.

Ik mail hem je wel even.

Evt de ring losdraaien en dop er uithalen dan kun je de pomp zien en voelen.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-08-2013 23:20 #1391897 door Hendrik Teerink
ga ik doen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2013 23:34 #1391899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfde gehad
Bij mij was de intankpomp defect, als de benzine tank onder de helft vol was begon het stotteren, na weer vol getankt te hebben,, was het stoteren verdwenen.
groeten aart

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-08-2013 23:50 #1391902 door Hendrik Teerink
Ja, kan zijn dat het bij mij ook zo is. Ik heb dit helaas in de bergen niet getest. Meestal gooide ik hem al vol als hij iets onder halfvol kwam.
Op de terugweg merkte ik wel bij de Brienenoordbrug ook gestotter en toen was de tank al redelijk leeg, ik begin er steeds meer aan te denken dat de intankpomp inderdaad niet werkt.
Misschien werkt de zwaartekracht in de bergen ook niet mee: als de benzine omhoog moet, dat dit ook moeilijker gaat met een defecte intankpomp?

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-08-2013 17:35 #1391966 door Hendrik Teerink
De intankpomp werkt.
Ik heb hem getest door de stekker in de kofferbak los te trekken en en een directe plus van de accu op de plus van de pomp te te sluiten.
Er komt namelijk alleen stroom op de plus te staan als de motor draait (even testen met de multimeter).
Met de motor uit en de directe plus erop, kan je de pomp goed horen draaien met je oor tegen de tankvulpijp.
Ook het benzinefilter vervangen. Ik moet zeggen dat ik het gestotter sindsdien niet meer opgemerkt heb. Dat filter zat er al heel lang op, misschien was dat de oorzaak.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC