Helaas, hij doet het niet meer :-( UPDATE hij doet het weer)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 21:29 #1098464 door V700 register
De rabbezak (740 B230F 1990) doet het niet meer..... Laatste tijd sloeg hij al heel slecht aan, vooral bij warme motor. Met een spuitje remreiniger in het gasklephuis (ff vacuumslag verwijderen) deed hij het altijd wel weer. Behalve vandaag..... Loopt ff op de remreiniger en slaat dan weer af. Soms slaat hij wel aan en dan brandt het lambda lampje, code 1.4.4. Na reset nog niet aanslaan...... Vonk krijgt hij want hij loopt immers op remreiniger wel. Brandstofpomp werkt want die moet ik handmatig aanzetten en die zoemt prima. Als hij loopt dan loopt hij perfect, goede trekkracht en niet stotteren of inhouden.
Net nwe APK en de uiitlaatgaswaarden waren prima..... Ontstoringsrelais al vervangen..... Snap er niets van.....
Iemand tips waar te zoeken ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 21:45 #1391502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snap er niets van, net weer
Snap er niets van, net weer even geprobeerd en starten lopen zonder brandende lampjes....... Probleem zit hem in de warmte... Iemand een idee?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 21:57 #1391503 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Bobine
Wissel de bobine anders ff met een andere gebruikte. Gaan niet vaak stuk, maar als ze stuk gaan krijgen ze dit soort kuren.
Groet, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 21:59 #1391504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar dan moet hij toch ook
Maar dan moet hij toch ook niet op remreiniger lopen Chris ?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 22:39 #1391505 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic eerst
Paul, ik zou toch eerst de brandstofpompaansturing weer in "goede staat" zien te herstellen.
Mogelijk ook een slechte ECU tempgever?
Lekkende brandstofdrukregelaar?
En, i.v.m de warmte > "vapourlock"?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 22:41 #1391506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU tempgever denk ik niet
ECU tempgever denk ik niet want motor loopt fantastisch als hij loopt. Brandstofdrukregelaar in orde. En aan de brandstofpomp aansturing waag ik mij niet want nu weet ik zeker dat de pomp loopt :-)
Heb net ff een bobine van een Mercedes die ik nog had liggen erin gesleuteld ben benieuwd :-)
Bedankt voor je reactie!

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 22:47 #1391507 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic right
Je hebt gelijk Paul, overheen gelezen, excuus.
Gr. Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 22:59 #1391508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch ff bobine gewisseld,
Toch ff bobine gewisseld, net ff gereden. Startte perfect, km of drie gereden, even langs de weg op een parkeerplaats uitgezet en mooi weer niet aanslaan. Weer ff de truc met remreiniger uitgehaald en met veel moeite sloeg hij aan en kon ik weer naar huis rijden.........
Dus Bobine, onstoringsrelais vervangen, alle massapunten schoongemaakt. Heel raar......
Eigenlijk de eerste Volvo van mij met zo'n storing...... Geen foutcodes nu......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 23:08 #1391509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij de LH Jetronic storingscodes op de site zie ik geen 1-4-4. Bij de ontsteking, EZK wel. Misschien kan de omschrijving daarbij (zie <a href="/node/376" target="_blank">hier</a>) je verder helpen? Of is het foutcode overzicht voor LH niet compleet? Qua symptomen lijkt het echter op geen/of teveel brandstof. Vonk is goed, en op remmenreinger lukt het wel. Hoor je de benzine injectoren wel tikken? Even luisteren met een stetoscoop, of anders een schroevendraaier op de injector en je oor weer tegen de schroevendraaier. Wat je ook kunt doen is testen met een spanningszoeker (eentje die 6V en 12V DC aan kan geven). Je maakt geen melding van teveel brandstof, het zal dus wel te weinig zijn? Kabeltje van de BDP sensor is ook nog OK?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 23:27 #1391510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je reactie. Met
Bedankt voor je reactie.
Met remreiniger slaat hij aan (meestal wel) maar soms ook niet, dan krijg ik storing 1.4.4
Injectoren doen het want hij slaat wel aan met remreiniger.
Mijn hypothese: deze auto heeft volgens mij twee pompen, 1 onder de auto en 1 in de tank. Alleen de pomp onder de auto werkt want die is direct op de accu aangesloten en die moet ik met een schakelaar aanzetten alvorens te starten. Er is veel "gebeund" met deze auto, onder het dashboard is het een warboel van scotchblokjes etc.
Hij rijdt echter prima dus ik vind het zonde.........
Ben al op zoek naar een andere maar het vinden van een non turbo 940 in goede staat is momenteel vrijwel onmogelijk.......

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC