OPGELOST: Help: Storing in brandstofsysteem (benzine), start niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 08:07 #1390104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
G3 of nie maakt niet uit voor dit probleem. LPi is hetzelfde, wel of niet G3 (is eigenlijk ook alleen maar kentekenkwestie). De regels zijn overigens veranderd, je kunt nu volgens mij op een B230F al G3 krijgen, bouwjaar ed (of eigenlijk de typegoedkeuring voor G3 die de importeur aan moest vragen) is niet meer relevant.Kijken of er ook daadwerkelijk benzine bij de injectoren komt lijkt me de beste stap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 09:56 #1390109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzinepomp
Enige tijd geleden strandde ik met dit probleem. De wegenwacht schopte enkele malen tegen de benzinetank, het pompje ging weer lopen en ik kon de weg vervolgen. We een nieuwe laten inbouwen, sinds die tijd geen probleem mee

Sylvo

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 22:44 #1390136 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Iedereen bedankt voor de
Iedereen bedankt voor de input via forum en PB. Aangezien de auto niet naast de deur staat maar in Nijmegen ga ik morgenavond waarschijnlijk de storingscode even uitlezen.
De Wegenwacht spoot de remmenreiniger voor de LMM via het deksel van het luchtfilter het inlaatsysteem in.
Volgens hem was dat kritisch en een beetje link?! om te doen ivm de turbo? Als ik 'm zelf op die manier kan starten kan ik de auto naar Vaassen rijden maar ben een beetje huiverig door de opmerkingen van de Wegenwacht. Wie heeft hier ervaring mee?
groet,
Eric

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2013 19:14 #1390143 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic LMM
Voor de LMM remmenreiniger/startpilot inspuiten is link. Wanneer je het contact uitzet wordt de meetdraad schoongebrand. Deze wordt roodheet en kan dan gemakkelijk de remmenreiniger doen ontvlammen. Met alle gevolgen van dien! Haal bij het rechte stuk slang naar het gasklephuis de slang klem los en spuit dan remmenreiniger/startpilot in de rubberslang. Als je de hoeveelheid aardig kunt doseren doe je dat net zo lang tot de motor op LPG over gaat. Alleen zal het moeilijk worden om te doen. Je moet haast wel iemand bij je hebben die start. Verwijder de eventuele metalen haakjes van de slangklem. Gebruik ze niet meer, de slangklem blijft prima op zijn plek. Die haakjes kunnen anders gemakkelijk met het aanzuigen in de motor komen

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 21:02 #1390163 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic De auto is idd G3.
De auto is idd G3. Is door Mesman als G3 bij de RDW aangemeld en overgenomen. Toen was dat nog een bijzonderheid ivm het bouwjaar. Het was idd een vreemde bureaucratische regel dat het niet met ouder auto's mogelijk was. Maar zo zijn er wel meer vreemde bureaucratische regels als het om (oude) auto's gaat...
Groet,
Eric

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 21:30 #1390222 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Starten met remmenreiniger niet gelukt
Helaas is de start met de remmenreiniger niet gelukt. Heb de auto dus nog niet thuis. Ga morgen Hennes maar bellen om het op te lossen :-(. Het is niet anders.
Enige foutmelding was dat de LMM niet goed was maar dat klopt wel want dat signaal is ontregeld geweest.
Bedankt voor alle hulp en goede raad!
Eric

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2013 23:23 #1390571 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Auto start weer
Maandagavond opnieuw de hulp van de Wegenwacht gehad om de auto te starten. Met remmenreiniger aan de praat gekregen en naar Vaassen gereden.
Het euvel bleek de benzinepomp onder de autor te zijn. Gaf nog 1 bar waar die normaal 3 bar moet geven.
In de tussentijd een '98er LPT gereden. Deze auto is stiller dan mijn '92er auto. Is dat een kwestie van extra isolatie? Is de laatste generatie 940 beter geluid geisoleerd geweest?
Bedankt voor alle meedenken!
Groet,
Eric

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC