OPGELOST: Help: Storing in brandstofsysteem (benzine), start niet

  • Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 21:39 #1098164 door Eric Quak
Beste allemaal,
Ik heb vanmiddag een storing gekregen in het brandstofsysteem. De auto start niet meer maar doet het nog wel op LPG.
Op remmenreiniger start ie om vervolgens op LPG gewoon te lopen (LPI). Maar starten op benzine dus niet meer.
De pomp hoor ik even opkomen (maar na 2 sec. is het stil) als ik het contact aanzet maar er komt onvoldoende brandstof door, want de motor slaat ook direct af. Hoort de pomp continu te zoemen?
Wat kan dat zijn?
Pomp, brandstofrelais of ???
M'n auto staat nu in Nijmegen en ik wil 'm daar als het even kan zelf fixen.
Wat kan ik het beste doen, brandstofrelais vervangen? of andere dingen?
Alvast dank voor de hulp.
Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 21:49 #1390075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi
LPi loopt voor zover ik weet koud wel eventjes (minuutje minimaal) op benzine, houd je m zo lang aan de praat op remmenreiniger? Het is normaal dat de benzinepomp bij op contact zetten even draait (die 2 seconden) en daarna weer stopt. Als de motor start/loopt gaat de pomp weer draaien. Als hij op LPi wel loopt, doet de ECU het nog wel. Dus of de pomp gaat niet weer draaien, om een of andere reden, of er komt niet genoeg benzine bij de motor ondanks dat de pomp wel draait. Wat voor auto is het, en welk jaar? Weet je of je 2 brandstofpompen hebt of maar een?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 21:50 #1390077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 seconden hoort bij op
2 seconden hoort bij op contact zetten, pas als de er een toerental is moet de pomp blijven lopen.
benzine druk regelaar stuk?
lastig, maar op gas wil ie wel lopen dus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 21:53 #1390078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Henk,LPI klinkt als een
@Henk,
LPI klinkt als een auto op g3 gok ik?
Zal dan vanaf 1995 zijn, dus 1 pomp.
ow is een auto ui 1992 volgens de ledenlijst.
Dan 2 pompen dus.
KAn zijn dat de pomp in de tank stuk is, maar zou zou die nog wel moeten lopen.
Even met test lampje uitlezen, ik had de stekker van de temperatuur meter los liggen.
gaf ie prima aan op de ecu met uitlezen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:22 #1390085 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Hoi, Auto heeft idd LPI/G3
Hoi,
Auto heeft idd LPI/G3 en is uit 1992. De WegenWacht heeft gedoseerd bij het luchtfilter de remmenreiniger ingespoten waarmee ie 'm inderdaad een minuut oid op remmenreiniger heeft laten lopen.
Welke stekker van de temperatuur meter is dat? Waar zit die?
@Arjan, bedoel je dat ondanks dat de pomp stuk is de motor het wel doet?
Waarom zitten er 2 pompen, hebben die verschillende functies?
Kreeg via PB ook de tip dat het brandstofrelais de boosdoener kan zijn. Of het ontstoringsrelais. Zit bij de 740 aan het koelvloeistofreservoir. Waar zit dat relais bij de 940?
groet,
Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:35 #1390088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @eric, ja mijn auto bleek de
@eric, ja mijn auto bleek de intank pomp stuk te hebben.
Kun je de 160 nog mee halen hoor :)
Maar dan moet de pomp onder de stoel wel hard werken.

Pomp in tank is een opvoer pomp en pomp onder de stoel is een hoge druk pomp.
Op de injector rail zit een druk regelaar die kan stuk zijn.

Even de motor controle lampjes uit lezen is een idee.

Brandstof relais zit bij je zekeringen, ontstorings relais zit bij het water reservoir. Maar als die stuk is kan ik mij de lpi loop niet zo goed voorstellen.

Mijn computer gaf aan de de draad los kon zijn.

Uitlezen van die computer is goed te doen. Staat hier op forum ook wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:49 #1390093 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Arjan, Je had het over de
Arjan,
Je had het over de draad vd temperatuurmeter. Was dat bij jou de oorzaak vd storing? Waar zit die?
Hoe kom ik erachter of de druk regelaar stuk is? Is dat het ronde busje bovenop de injectorrails met een overloop naar het begin van het inlaatspruitstuk?
groet,
Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 23:23 #1390097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eric, Inderdaad , als dat
Eric,

Inderdaad , als dat ding stuk is en je trekt de vacuüm slang even los en je ruikt of ziet benzine weet je het zeker.


Als je auto niet weet hoe warm de motor is kun je rare dingen bij starten krijgen. Onder de 3e inlaat poort zit dat ding.

Maar, onder de motorkap aan de linkerkant bij de veerpoot zit een klein zwartdoosje waarmee je je brandstof computer uit kunt lezen. Bij mij gaf deze een code die aangaf dat de temp meter niet werkte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-06-2013 23:33 #1390099 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zet eens een constante spanning op de intankpomp
Meen dat dat de roze draad is in het dradenboompje wat naar de tank gaat.
Pak bijvoorbeeld de plus van het stadslicht links achter voor constante plus.
Kan relais zijn die pomp aanstuurt.

Tempsensor geloof ik niet in. Hij loopt immers goed op LPG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 01:31 #1390103 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ontstoringrelais zit aan de
Ontstoringrelais zit aan de linker scherm, naast de injectorweerstand. Bij non turbo's zit ie aan kielwaterreservoir. Als je lpi hebt en hij loopt op gas zal deze niet kapot zijn anders kan ie op gas ook niet lopen, gas injectoren doen het nl wel... volgens mij staat deze niet in verbinding met de pomp.

Lijkt mij sterk dat je pomp onder de stoel kapot is als je deze wel hoort draaien wanneer je hem op contact zet. Anders ff luisteren/voelen aan de pomp of deze ook draait tijdens starten. Kan je ook aan de ecu testen, weet ff niet uit mijn hoofd welke 2 pinnen je moet doorverbinden aan de losgenomen ecustekker.

Brndstofrelais misschien kuren. Temp sensor kan je ook testen aan ecustekker, ff weerstand meten. Morgen kan ik de nummers wel ff doorgeven die je aan ecustekker ff kan testen, zit nu niet achter mijn pc. Meten is weten...

Brandstofdrukregelaarslang ff losnemen en dan starten, moet normaal hesproken aanslaan (iets minder mooie motorloop maar om te testen).

Als je zeker wilt zijn of ie brandstof inspuit ff 3 moertjes vam injectorrail losdraaien en injectoren iets liften. Dan een ander ff laten starten, dan zie je meteen of ie spuit of niet. Laat wel de brandstof in de injectoropeningen in spruitstuk spuiten, dus injector maar iets losnemen.

Als de motor warm is en je schakelt terug naar benzine, doet ie het dan wel?

Hoe heb je je auto op G3 gekregen? Of noem je het alleen ff g3? Normaal kan g3 voor wegenbelasting pas vanaf 1994.

Succes..

Grtz, Daniel



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD