Stationair toerental V90 te hoog, OPGELOST, op naar het volgende

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 07:16 #1388341 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Sensor

Mathy schreef : Hallo Piet
Trekt dat niet in je pakkingen?  Waardoor die zacht worden en dan beschadigd worden?
groetjes
Mathy

Je spuit ook maar een klein beetje. En dat verdampt al voordat het in kan trekken.
Inmiddels opgezocht in Vadis: Bij 20 °C moet de weerstand van de temperatuursensor ongeveer 3000 Ohm zijn, bij 80 °C moet die ongeveer 300 Ohm zijn.
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 21:58 #1388580 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic rsmeets schreef: Het

rsmeets schreef : Het stationair toerental is nu weer OK, alleen loopt hij nog niet echt strak. Op LPG valt het wel mee, maar op benzine schud de motor soms, net alsof er een of meerdere cylinders even niet ontsteken. Zodra het toerental iets hoger is doet hij dit niet meer. Dit euvel had de motor echter al een tijdje vandaar dat ik ook de vonkversterkers vervangen had, maar ik zal dus verder moeten zoeken. Ik ben al blij dat ik het probleem met het stationair toerental opgelost heb, maar zal helaas nog verder moeten zoeken om een strak stationair lopende motor te krijgen

.

Misschien heb je slecht contact naar een bobine toe. Het isolatiemateriaal wat er voor zorgt dat de messing busjes van de draadboom op de pennen van de bobines blijven zitten is verweerd. Ik zou de plastic connectoren met het isolatiemateriaal helemaal weg halen en de messing busjes een beetje plat knijpen en rechtsreeks op de pennen van de diodes duwen. Goede kans dat het probleem opgelost is.
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC