Hulp gevraagd Injector tijden Volvo 760 turbo
- Jos Senders (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb een probleem met de injectortijden van een Volvo 760 turbo
Bj 89 motor 230ft. Lh 2.2
In de auto is recent een Lpi installatie in gebouwd , maar deze houd in
Bij vollast , ben naar de gas inbouwer terug gegaan , heeft de auto na gekeken
En is tot de conclusie gekomen dat de benzine injectoren te lang ( te veel )
Inspuiten , hij noemt dit de injector aan tijden , staan volgens hem al op 100
Procent , en daarom kan hij er met de Lpi injectoren niet meer overheen
Wat kan ik hier aan doen , de auto heeft geen obd aan boord , is niet uit te
Lezen ?
Gr. Jos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ik heb de mijne omgebouwd naar LH2.4 maar had daarvoor ook 2.2, '88 echter jij hebt (Vialle?) Lpi denk ik en ik heb dampgasinjectie van Landi dus 1 op 1 vergelijken kan niet helemaal.Als hij op benzine dat probleem niet heeft ligt het dus aan de lpg afstelling. Jouw gasboer hoeft helemaal niks aan de benzine-injectoren te doen(behalve er vanaf blijven).
PS Nee ombouwen naar LH2.4 is een hoop werk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jos Senders (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar de gas inbouwer zij dat de Lpi computer rekent vanaf de ecu van de auto , dus als dan de benzine Injectors al 100 procent open staan , kan hij daar met de Lpi injectors niet meer overheen .
Maar hoe krijg die benzine injectors nu naar 80 procent ofzo ?
Gr. Jos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag Jos,joseuro schreef : Hoi Leon bedankt voor je reactie , Maar de gas inbouwer zij dat de Lpi computer rekent vanaf de ecu van de auto , dus als dan de benzine Injectors al 100 procent open staan , kan hij daar met de Lpi injectors niet meer overheen . Maar hoe krijg die benzine injectors nu naar 80 procent ofzo ? Gr. Jos
je wilt je benzineinjectoren helemaal niet naar 80% (zie wat Leon ook zegt).Je Lpi is adaptief aan je benzinesysteem, je zal er mee moeten leven dat je Lpi installatie het qua inspuiting (en voorontsteking) niet bij kan benen.En i.d.d. laat de Lpi inbouwer verder overal vanaf blijven, als ie op benzine goed loopt is het o.k. en slecht lopen in hoge toeren op Lpi is helaas pindakaas, hoe ergerlijk ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jos Senders (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar kun je de injector aan tijden niet aanpassen dan op benzine?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag Jos,aan je reactie begrijp ik dat je het nog niet helemaal begrijpt, geeft niks hoor.Waarom zou je je injectortijden willen veranderen, daar heb je toch niets aan, hij loopt toch goed op benzine?De capaciteit van je Lpi injectoren is gewoonweg niet genoeg, dat heeft helemaal niets met je benzineinjectoren te maken. Tevens zou je op Lpi wat meer voorontsteking mogen hebben (zo'n 3 graden) De pech is een beetje dat je LH 2.2. hebt i.p.v. LH 2.4 anders was er wel het e.e.a. mogelijk qua chippen van je Ecu en Ezk.joseuro schreef : Bedankt voor je reactie chlim, Maar kun je de injector aan tijden niet aanpassen dan op benzine?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook dat heeft (helaas) geen nut, Martijn heeft ook geen oplossing voor LH 2.2Chips zijn hiervoor ook niet te krijgen.De LH 2.2. is het probleem in deze.wessdan schreef : Mail anders blabla (martijn)eens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Wat Rob hierboven ook zegt. Op 0,7 bar trekt LH2.2 het gewoon niet. Ik neem aan dat jij ook een T3 turbo hebt(Garett)?In ieder geval als je auto op benzine GOED loopt moet je het zoeken in het lpg systeem en verder nergens anders.Lpi, dan moet je dus paarse injectoren hebben(?)Wat je wel nog kunt checken is het radio ontstoorrelais, die stuurt ook de injectoren aan waar je LPi dan weer signaal vanaf pakt. Even de contacten opnieuw solderen(dat voorkwam bij mij ook veel gestotter(meteen vanaf stationair gasgeven).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb idd lh2.4.
Heb je er een mbc tussen zitten of rij je met standaard turbodruk.
Als je geen mbc hebt moet alles gewoon correct werken. Ik bedoelde martijn vragen wat het probleem kan zijn. Voor 2.2 heeft hij idd geen oplossing hierbij de druk te verhogen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.