Hulp gevraagd Injector tijden Volvo 760 turbo

• Jos Senders (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2013 14:18 #1097525 door Jos Senders (GAST)
Hulp gevraagd Injector tijden Volvo 760 turbo is gemaakt door Jos Senders (GAST)
Beste Volvo liefhebbers,
Ik heb een probleem met de injectortijden van een Volvo 760 turbo
Bj 89 motor 230ft. Lh 2.2
In de auto is recent een Lpi installatie in gebouwd , maar deze houd in
Bij vollast , ben naar de gas inbouwer terug gegaan , heeft de auto na gekeken
En is tot de conclusie gekomen dat de benzine injectoren te lang ( te veel )
Inspuiten , hij noemt dit de injector aan tijden , staan volgens hem al op 100
Procent , en daarom kan hij er met de Lpi injectoren niet meer overheen
Wat kan ik hier aan doen , de auto heeft geen obd aan boord , is niet uit te
Lezen ?
Gr. Jos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2013 17:12 #1386604 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Huh......
Als hij inhoudt bij vollast dan zal hij te weinig gas krijgen, dat had de mijne ook. Precies bij de 2000 toeren als de turbo inkwam dan liep hij te arm.Als je een wideband lambda meter hebt kun je dat ook goed zien en het mengsel daar op aanpassen.
Ik heb de mijne omgebouwd naar LH2.4 maar had daarvoor ook 2.2, '88 echter jij hebt (Vialle?) Lpi denk ik en ik heb dampgasinjectie van Landi dus 1 op 1 vergelijken kan niet helemaal.Als hij op benzine dat probleem niet heeft ligt het dus aan de lpg afstelling. Jouw gasboer hoeft helemaal niks aan de benzine-injectoren te doen(behalve er vanaf blijven). 
PS Nee ombouwen naar LH2.4 is een hoop werk...

• Jos Senders (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2013 21:05 #1386613 door Jos Senders (GAST)
Beantwoord door Jos Senders (GAST) in topic Injector tijden
Hoi Leon bedankt voor je reactie ,
Maar de gas inbouwer zij dat de Lpi computer rekent vanaf de ecu van de auto , dus als dan de benzine Injectors al 100 procent open staan , kan hij daar met de Lpi injectors niet meer overheen .
Maar hoe krijg die benzine injectors nu naar 80 procent ofzo ?
Gr. Jos

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2013 22:25 #1386618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

joseuro schreef : Hoi Leon bedankt voor je reactie , Maar de gas inbouwer zij dat de Lpi computer rekent vanaf de ecu van de auto , dus als dan de benzine Injectors al 100 procent open staan , kan hij daar met de Lpi injectors niet meer overheen . Maar hoe krijg die benzine injectors nu naar 80 procent ofzo ? Gr. Jos

Dag Jos,
je wilt je benzineinjectoren helemaal niet naar 80% (zie wat Leon ook zegt).Je Lpi is adaptief aan je benzinesysteem, je zal er mee moeten leven dat je Lpi installatie het qua inspuiting (en voorontsteking) niet bij kan benen.En i.d.d. laat de Lpi inbouwer verder overal vanaf blijven, als ie op benzine goed loopt is het o.k. en slecht lopen in hoge toeren op Lpi is helaas pindakaas, hoe ergerlijk ook.

• Jos Senders (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2013 22:33 #1386621 door Jos Senders (GAST)
Beantwoord door Jos Senders (GAST) in topic Injectors
Bedankt voor je reactie chlim,
Maar kun je de injector aan tijden niet aanpassen dan op benzine?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2013 22:54 #1386624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100%

joseuro schreef : Bedankt voor je reactie chlim, Maar kun je de injector aan tijden niet aanpassen dan op benzine?

Dag Jos,aan je reactie begrijp ik dat je het nog niet helemaal begrijpt, geeft niks hoor.Waarom zou je je injectortijden willen veranderen, daar heb je toch niets aan, hij loopt toch goed op benzine?De capaciteit van je Lpi injectoren is gewoonweg niet genoeg, dat heeft helemaal niets met je benzineinjectoren te maken. Tevens zou je op Lpi wat meer voorontsteking mogen hebben (zo'n 3 graden) De pech is een beetje dat je LH 2.2. hebt i.p.v. LH 2.4 anders was er wel het e.e.a. mogelijk qua chippen van je Ecu en Ezk.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 08:06 #1386632 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik herken je probleem. Ik
Ik herken je probleem. Ik heb een soort gelijk probleem sinds een tijdje. Eerste was dit niet. Bij beetje vermogen vraag gaan de lpi injectoren max open volgens lpi uitlezer. Dit zal bij jou ook wel het probleem zijn. Dit wil niet automatisch zeggen dat dit aan je benzine injectortijd ligt. Die conclusie trekt jou gasboer wel. Mesman bij eindhoven heeft die van mij getest. Zij kwamen er niet zomaar uit. Zijn wel je juiste injectoren bij jou gemonteerd? Als deze nl te weinig opbrengst hebben dan moeten deze al snel op max draaien. Lpi moet in onze auto's tegen de 200pk aan kunnen zonder problemen. Mail anders blabla (martijn)eens. Ik hoop komende maand eens rustig de tijd te hebben om mijn probleem op te lossen. Ik kan niet harden veilig voor de motor dan 130 rijden of 180+. Als ik180 rij en tijdens het omschakelen de turbodrukmeter in de +0,3 of hoger hou dan loopt ie prima op gas. Zodra ik maar ff geen overdruk meer heb en daarna meteen weer gas geef is het alleen nog maar sputteren. Moet dan dus meteen weer terug op benzine. Mocht ik mijn probleem gevondem hebben dan post ik dit meteen hier op het forum. Grtz, Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 12:23 #1386642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

wessdan schreef : Mail anders blabla (martijn)eens.

Ook dat heeft (helaas) geen nut, Martijn heeft ook geen oplossing voor LH 2.2Chips zijn hiervoor ook niet te krijgen.De LH 2.2. is het probleem in deze.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 15:30 #1386647 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ...........
Sorry voor de late reactie..
Wat Rob hierboven ook zegt. Op 0,7 bar trekt LH2.2 het gewoon niet. Ik neem aan dat jij ook een T3 turbo hebt(Garett)?In ieder geval als je auto op benzine GOED loopt moet je het zoeken in het lpg systeem en verder nergens anders.Lpi, dan moet je dus paarse injectoren hebben(?)Wat je wel nog kunt checken is het radio ontstoorrelais, die stuurt ook de injectoren aan waar je LPi dan weer signaal vanaf pakt. Even de contacten opnieuw solderen(dat voorkwam bij mij ook veel gestotter(meteen vanaf stationair gasgeven).

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 15:47 #1386649 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Witte injectoren horen er in
Witte injectoren horen er in te zitten. Paarse hebben een te lage opbrengs.
Ik heb idd lh2.4.
Heb je er een mbc tussen zitten of rij je met standaard turbodruk.
Als je geen mbc hebt moet alles gewoon correct werken. Ik bedoelde martijn vragen wat het probleem kan zijn. Voor 2.2 heeft hij idd geen oplossing hierbij de druk te verhogen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC