Koelvloeistof vullen B280e motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2013 18:36 #1386380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er dus van uitgaande dat er
Er dus van uitgaande dat er water in het blok moet zitten doordat de temperatuurmeter uitslaat. Moet ik dan toch de motor langer laten draaien zodat de thermostaat wellicht verder open gaat en dan zijn lucht kwijt kan??
Gaatje boren heb ik ook gelezen, maar dit zullen ze bij de garages toch ook niet doen bij het vervangen van koelvloeistof. Moet toch ook zonder willen hoop ik.
Gaatje boren heb ik ook gelezen, maar dit zullen ze bij de garages toch ook niet doen bij het vervangen van koelvloeistof. Moet toch ook zonder willen hoop ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2013 18:37 #1386381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huub,
Huub,
je hebt een lekke koppkking!... Helaas... het klinkt allemaal heel bekend. Die motoren zijn geducht om om de 15 jaar de koppakking naarde vaantjes te sturen. Ongeacht de km stand, maakt niet uit. De koppakking staat nat bij die motoren. Op gegeven moment moet je er aan geloven...
Vervangen is zelf goed te doen.. Zoek op dit forum voor tips. Het is wel veel werk, dat wel met het Franse design.. Het kost je ruim een weekend als niet ingeweide. Je wordt er beter in... laat dit je niet afschrikken want die motoren zijn onverwoestbaar! Echt waar! Er is niks aan de hand behalve een lekke koppakking..
Succes,
Robert
je hebt een lekke koppkking!... Helaas... het klinkt allemaal heel bekend. Die motoren zijn geducht om om de 15 jaar de koppakking naarde vaantjes te sturen. Ongeacht de km stand, maakt niet uit. De koppakking staat nat bij die motoren. Op gegeven moment moet je er aan geloven...
Vervangen is zelf goed te doen.. Zoek op dit forum voor tips. Het is wel veel werk, dat wel met het Franse design.. Het kost je ruim een weekend als niet ingeweide. Je wordt er beter in... laat dit je niet afschrikken want die motoren zijn onverwoestbaar! Echt waar! Er is niks aan de hand behalve een lekke koppakking..
Succes,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2013 19:12 #1386384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke zou ook kunnen, wel
Oke zou ook kunnen, wel grappig dat hij nog geen tekenen heeft gegeven dat de koppakking lek zou zijn, geen water in olie of andersom, geen witte rook. Misschien hoeft dat ook niet?????? Zal deze opmerking zeker meenemen.
Is dat dan ook de reden waarom er geen koelvloeistof in wil??????
Is dat dan ook de reden waarom er geen koelvloeistof in wil??????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2013 22:24 #1386432
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep,
die motoren zijn verdacht voor een lekke pakking.. Waarom er geen loelvloeistof in will. Mss zit de radiator (al) verstopt met een goedje?? Kijk alles na!! En zoel op het forum hoe de pakkingen te vervangen. Zelf doen is te doen en het doet je goed als het gelukt is
Een redblock (4 cilinder) is namelijk stukken minder sleutelwerk.... Scahf ook een Haynes manual aan voor de 740/760 modellen voor de timing van de kettingen, je hebt het nodig en met wat secuur werken moet het lukken!
Haal eens de radiatir los om te kijken of deze verstopt is, mss is er in het verleden al een paar keer een goedje bij gedaan..
Succes met je toch wel mooie Volvo!!!
Robert
Haal eens de radiatir los om te kijken of deze verstopt is, mss is er in het verleden al een paar keer een goedje bij gedaan..
Succes met je toch wel mooie Volvo!!!
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2013 09:05 #1386446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Robert,
Bedankt voor je
Hoi Robert,
Bedankt voor je tips ik zal het zeker in de gaten houden. Ga hem toch eerst vol zien te krijgen. Gisteren Toms classics gesproken (hij doet haast niet anders dan alleen oldtimer volvo's tot aan de 940. Hij verdenkt toch een luchtbel en dat de thermostaat goed moet openen en dat de lucht er dan wel uit gaat. Dat eerst maar eens proberen en dan zie ik wel of dat de koppakking heel blijft of is. Om die nu al gelijk te vervangen op basis dat er moeilijk koelvloeistof in wil vind ik te voorbarig.
Neemt niet weg dat het heel goed zou kunnen dat de koppakking toch lek is, zijn oude motoren en kwetsbaar zo te lezen op het forum, met een beetje pech komt dat er dan alsnog bij.
En ja ik ben het met je eens na 3,5 jaar in een 240 met b230a blok te hebben gereden, dat zijn echt geweldige blokken!!!!!!!!! Nooit in de steek gelaten en liep perfect, zelfs kleppen stellen niet nodig na 15.000km op lpg zonder aanpassingen aan de kop. Nu die verkocht is komt de 780 weer aan de beurt, inderdaad een mooie wagen die ik nu zo'n 12 jaar bezit en na 7 jaren stilstaan (ja ik weet het is niet goed) Nu toch weer de weg op moet.
De credits die hij heeft verdiend, zijn ondanks het stilstaan en hooguit 2 a 3 keer starten per jaar dat hij dat toch elke keer maar weer vlotjes deed.
Bedankt voor je tips ik zal het zeker in de gaten houden. Ga hem toch eerst vol zien te krijgen. Gisteren Toms classics gesproken (hij doet haast niet anders dan alleen oldtimer volvo's tot aan de 940. Hij verdenkt toch een luchtbel en dat de thermostaat goed moet openen en dat de lucht er dan wel uit gaat. Dat eerst maar eens proberen en dan zie ik wel of dat de koppakking heel blijft of is. Om die nu al gelijk te vervangen op basis dat er moeilijk koelvloeistof in wil vind ik te voorbarig.
Neemt niet weg dat het heel goed zou kunnen dat de koppakking toch lek is, zijn oude motoren en kwetsbaar zo te lezen op het forum, met een beetje pech komt dat er dan alsnog bij.
En ja ik ben het met je eens na 3,5 jaar in een 240 met b230a blok te hebben gereden, dat zijn echt geweldige blokken!!!!!!!!! Nooit in de steek gelaten en liep perfect, zelfs kleppen stellen niet nodig na 15.000km op lpg zonder aanpassingen aan de kop. Nu die verkocht is komt de 780 weer aan de beurt, inderdaad een mooie wagen die ik nu zo'n 12 jaar bezit en na 7 jaren stilstaan (ja ik weet het is niet goed) Nu toch weer de weg op moet.
De credits die hij heeft verdiend, zijn ondanks het stilstaan en hooguit 2 a 3 keer starten per jaar dat hij dat toch elke keer maar weer vlotjes deed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam