blijft hoog of laag in toeren hangen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2013 16:28 #1097131 door V700 register
blijft hoog of laag in toeren hangen is gemaakt door V700 register
Hoi volvofielen.
Ik merk al een tijdje dat als ik moet remmen tot stilstand bij een stoplicht of onderaan de afrit het toerental soms hoog 1200 blijft, en zakt dan naar een 5/10 seconden weer terug naar 800.
Het gebeurt ook dat hij gewoon afslaat.
Wat kan dit zijn en heeft het met elkaar te maken.
Het is een 940 van 1997. 185.000 km.
Dus een nieuwe volvo van 16 jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2013 16:39 #1384246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb ik ook en is volgens mijn normaal. Wel minder geworden na montag van nieuwe lambdasonde dacht ik.Is die bij deze auto al eens vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2013 17:48 #1384254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee Henk
Ik heb aan deze auto nog niets vervangen.
En in de papieren die erbij zijn van nieuw af aan kan ik dat ook niet vinden.
Dat is toch die opnemer die er aan de uitlaatpijp zit voor de 1e pot?
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2013 21:22 #1384269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou,,,

henk 940LPT schreef : is volgens mijn normaal.

Hmmmniet echt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2013 22:22 #1384276 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic johnvang schreef: Hoi

johnvang schreef : Hoi volvofielen.
Ik merk al een tijdje dat als ik moet remmen tot stilstand bij een stoplicht of onderaan de afrit het toerental soms hoog 1200 blijft, en zakt dan naar een 5/10 seconden weer terug naar 800.
Het gebeurt ook dat hij gewoon afslaat.
Wat kan dit zijn en heeft het met elkaar te maken.
Het is een 940 van 1997. 185.000 km.
Dus een nieuwe volvo van 16 jaar.

Ik heb een 940 van oct 97 en die heeft hetzelfde maar slaat niet af. Duurt bij mij echt niet langer dan 5 sec maar dan zakt het toerental weer naar de 800 toeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2013 23:08 #1384278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt, dit is de opnemer in de uitlaat, voor de katalysator. Met de auto op de brug kun je er goed bij, hoewel je bijna geen slag kunt maken met een sleutel. Voor de sonde in de late 940 geeft Bosch als levensduur 160dkm op. Nog een tip: Haal de Bosch sonde bij een algemene leverancier ipv de dealer. Bij de dealer krijg je ook een Bosch sonde maar betaal je wel een paar tientjes meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2013 11:13 #1384289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuwe sonde

henk 940LPT schreef : Klopt, dit is de opnemer in de uitlaat, voor de katalysator. Met de auto op de brug kun je er goed bij, hoewel je bijna geen slag kunt maken met een sleutel. Voor de sonde in de late 940 geeft Bosch als levensduur 160dkm op. Nog een tip: Haal de Bosch sonde bij een algemene leverancier ipv de dealer. Bij de dealer krijg je ook een Bosch sonde maar betaal je wel een paar tientjes meer.

Ik het mogelijk de sonde te testen?
Want als ik een nieuwe koop en hij is het niet is het wel zonde van de sonde.
Ik was vergeten dat het ook wel een 10 ã 20 seconde duurt voordat het toerental zakt.
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2013 15:38 #1384296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cis klep?
Kan het niet ook de afstelling van de stationair schakelaar op de lucht klep zijn?

Als deze net wel net niet inschakelt duurd het toch ook even voor de veer van de klep hem vergenoeg in drukt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2013 15:50 #1384297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet

Michael Oud schreef :

henk 940LPT schreef : is volgens mijn normaal.

Hmmmniet echt.

Het is niet zoals het ontworpen of bedoeld is. Dus in dat opzicht is het niet normaal inderdaad. Vaker voorkomend is wellicht een betere beschrijving. @Arjan: Als de CIS klep te laat in werking komt zou je eerder verwachten dat hij te laag in toerental zit (evt afslaan) aangezien de CIS klep meer lucht aanvoert. Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat de gasklep niet helemaal sluit. @John: Wellicht is de sonde te testen, misschien met een 4 gassenmeting (doen ze ook bij de APK). Maar waarom zou je m NIET willen vervangen als je zeker weet dat de sonde niet vervangen is en dus al ruim over de aangegeven levensduur is? Mocht dit niet de oorzaak blijken dan heb je in ieder geval wel het onderhoud (voor wat betreft de sonde) bijgehouden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2013 16:27 #1384299 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Eerst maar eens schoonmaken
Ook al is de Volvo nieuw John, de CIS klep is 16 jaar en misschien behoorlijk vuil ff eruit en lekker schoonmaken met remmenreiniger ook het schuifje met een wattenstaafje en daarna een druppeltje olie op het mechaniek. Klein klusje wat te combineren is met het schoonmaken van je gasklephuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD