blijft hoog of laag in toeren hangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik merk al een tijdje dat als ik moet remmen tot stilstand bij een stoplicht of onderaan de afrit het toerental soms hoog 1200 blijft, en zakt dan naar een 5/10 seconden weer terug naar 800.
Het gebeurt ook dat hij gewoon afslaat.
Wat kan dit zijn en heeft het met elkaar te maken.
Het is een 940 van 1997. 185.000 km.
Dus een nieuwe volvo van 16 jaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En in de papieren die erbij zijn van nieuw af aan kan ik dat ook niet vinden.
Dat is toch die opnemer die er aan de uitlaatpijp zit voor de 1e pot?
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hmmmniet echt.henk 940LPT schreef : is volgens mijn normaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Ik heb een 940 van oct 97 en die heeft hetzelfde maar slaat niet af. Duurt bij mij echt niet langer dan 5 sec maar dan zakt het toerental weer naar de 800 toeren.johnvang schreef : Hoi volvofielen.
Ik merk al een tijdje dat als ik moet remmen tot stilstand bij een stoplicht of onderaan de afrit het toerental soms hoog 1200 blijft, en zakt dan naar een 5/10 seconden weer terug naar 800.
Het gebeurt ook dat hij gewoon afslaat.
Wat kan dit zijn en heeft het met elkaar te maken.
Het is een 940 van 1997. 185.000 km.
Dus een nieuwe volvo van 16 jaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik het mogelijk de sonde te testen?henk 940LPT schreef : Klopt, dit is de opnemer in de uitlaat, voor de katalysator. Met de auto op de brug kun je er goed bij, hoewel je bijna geen slag kunt maken met een sleutel. Voor de sonde in de late 940 geeft Bosch als levensduur 160dkm op. Nog een tip: Haal de Bosch sonde bij een algemene leverancier ipv de dealer. Bij de dealer krijg je ook een Bosch sonde maar betaal je wel een paar tientjes meer.
Want als ik een nieuwe koop en hij is het niet is het wel zonde van de sonde.
Ik was vergeten dat het ook wel een 10 ã 20 seconde duurt voordat het toerental zakt.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als deze net wel net niet inschakelt duurd het toch ook even voor de veer van de klep hem vergenoeg in drukt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is niet zoals het ontworpen of bedoeld is. Dus in dat opzicht is het niet normaal inderdaad. Vaker voorkomend is wellicht een betere beschrijving. @Arjan: Als de CIS klep te laat in werking komt zou je eerder verwachten dat hij te laag in toerental zit (evt afslaan) aangezien de CIS klep meer lucht aanvoert. Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat de gasklep niet helemaal sluit. @John: Wellicht is de sonde te testen, misschien met een 4 gassenmeting (doen ze ook bij de APK). Maar waarom zou je m NIET willen vervangen als je zeker weet dat de sonde niet vervangen is en dus al ruim over de aangegeven levensduur is? Mocht dit niet de oorzaak blijken dan heb je in ieder geval wel het onderhoud (voor wat betreft de sonde) bijgehouden.Michael Oud schreef :
Hmmmniet echt.henk 940LPT schreef : is volgens mijn normaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.