LMM
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor zover ik weet eindigen de bosch nummers voor LH2.2 op 006 (V6) of 007 (turbo).
En de AMM's voor LH2.4 op 016, 012 of 025.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mark244turbo schreef : Weet je zeker dat deze voor LH2.2 is?
Voor zover ik weet eindigen de bosch nummers voor LH2.2 op 006 (V6) of 007 (turbo).
En de AMM's voor LH2.4 op 016, 012 of 025.
Tja, dat wil ik nou juist weten. Dus als iemand die kennis nou eens had...
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
B 230 FT.,.,1989; LH-Jetronic 2.2 (LH 2.2) ..
B230FT/GT 1990-: LH-Jetronic 2.4 (LH 2.4)
......................................LH 2.2.................LH 2.4
Bosch No..............................007 .....016
Volvo PIN.................1 346 645-3 3 517 020-8
Resistance:
• between terminals
2 and 3.......................3.5-4.0 ohm 2.5-4.0 ohm
• between terminals
2 and 6........................0-1000 ohm -
Ik weet niet van wie je het precies wil horen dan Willem want ik heb je al 2x verteld en Mark heeft het hierboven ook al aangegeven dat de LMM die je van mij hebt de goede is die bij jouw motor en uitvoering hoort. Wie geloof je wel??
Hierboven heb ik(nogmaals ter bevestiging) een copy van de tekst uit een pdf van het Volvo greenbook(Specs-82-to-91-700-91-940-and-960.pdf) gecopieerd.
Geloof je het nu? Of wat ontbreekt er nog? DE pdf is 55Mb dus die kan ik niet mailen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry, dan had ik je niet goed begrepen. Je schreef dat je die LMM uit een 2.2 had gehaald. Maar ik wilde weten of dat dan ook daadwerkelijk de goede is; dus wat schrijft Volvo voor. Ik had niet begrepen dat je daar zo zeker van was. Nu is het duidelijk. Dan toch nog 1 vraag: Als je die 3517020 gebruikt in mijn auto - een 2.2 dus -, kan dat ook? Hij is dus voor een 2.4. Maar het verschil is dus dat er geen stelschroef op zit. Ik vroeg me af of dat ook nodig is, want die stelschroef wordt nooit gebruikt. Of zitten er meer verschillen in?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja Willem, dit draadje nog maar eens overnieuw en zorgvuldig doorlezen, ook je laatste vragen zijn hierboven allemaal al beantwoord n.l.willemvAnbenthem schreef : Dag Leon,
Sorry, dan had ik je niet goed begrepen. Je schreef dat je die LMM uit een 2.2 had gehaald. Maar ik wilde weten of dat dan ook daadwerkelijk de goede is; dus wat schrijft Volvo voor. Ik had niet begrepen dat je daar zo zeker van was. Nu is het duidelijk. Dan toch nog 1 vraag: Als je die 3517020 gebruikt in mijn auto - een 2.2 dus -, kan dat ook? Hij is dus voor een 2.4. Maar het verschil is dus dat er geen stelschroef op zit. Ik vroeg me af of dat ook nodig is, want die stelschroef wordt nooit gebruikt. Of zitten er meer verschillen in?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je zeker weet dat je een LH2.2 Jetronic in je auto hebt, heb je een 0 280 212 007 amm/lmm nodig, of een hiermee compatibele aftermarket LMM. Dus één mét stelschroef.
Waarom?
Omdat je de stelschroef nodig hebt om het CO-gehalte bij stationair toerental (750 toeren/min) in te stellen.
Lh2.4 is zelflerend en kan dat zelf bijregelen, Lh2.2 is minder intelligent en moet handmatig worden ingesteld. Eenmaal goed afgesteld heb je er verder geen omkijken meer naar.
Hoe?
www.volvoclub.org.uk/faq/EngineFuelinjec...html#SettingBaseIdle
Wat heb je daarvoor nodig?
Een 12V led lampje van radioshack met 680 ohm weerstand en 70 ohm aan weerstanden om in totaal op 750 ohm te komen.
www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=2062568#
Een een digitale toerenteller of ontstekingslamp/timing light met ingebouwde toerenteller, zodat je nauwkeurig het toerental kunt aflezen.
Het ledlampje kost je $ 2,50 + verzendkosten en een digitale toerenteller heb je al voor € 18,50 (ebay.de) + verzendkosten € 15,90.
Heb je een LMM met een plaatje in plaats van een schroef, dan moet je het plaatje verwijderen. De schroef zit erachter. Verwijderen die je door twee kleine gaatjes in het plaatje te boren zodat je het plaatje met een tang met een smalle bek eruit kunt trekken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
"Pfand" betekent "statiegeld". Dat zul je wel terug krijgen, als je je oude onderdeel naar hun opstuurt.willemvAnbenthem schreef : Weten jullie wat die €119 'Pfand' betekent als je iets koopt? Waarom moet je nou borg betalen?
groetjes
Mathy
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Neeeee, hij komt van een B230FT met LH 2.2 USA, de LMM die je zocht (=.....007 ). Dat is dus precies wat je nodig had èn wat er op hoort!willemvAnbenthem schreef : Dag Leon,
Ik heb mijn auto omgebouwd van LH2.2 naar LH2.4 dus had ik die LH2.2 spullen over waaronder de LMM, cisklep enz(zie lijstje hierboven)
En verder, wat Rob zegt, gewoon goed lezen De LMM die je nu hebt is goed, dus ik zou wat verder zoeken voor een storing(lambdasensor?).
@ Mark; dat je een motronic handmatig af moet stellen lijkt me logisch maar een LH2.2 heeft toch een lambda sonde, die doet dat toch zelf(lijkt me) Dat een lh2.4 wat intelligenter is, dat is bekend.Anyways, ik denk dat Willem meer heeft aan een wideband lambda zodat je precies kunt zien of je mengsel goed is en vooral bij stationair heb ik zo ontdekt dat hij stationair te arm liep(oorzaak; een slecht functionerend relais wat de injectoren aanstuurd)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hierbij nogmaals de link die ik in mijn vorige bericht gepost heb:ldoensen schreef : @ Mark; dat je een motronic handmatig af moet stellen lijkt me logisch maar een LH2.2 heeft toch een lambda sonde, die doet dat toch zelf(lijkt me) Dat een lh2.4 wat intelligenter is, dat is bekend.Anyways, ik denk dat Willem meer heeft aan een wideband lambda zodat je precies kunt zien of je mengsel goed is en vooral bij stationair heb ik zo ontdekt dat hij stationair te arm liep(oorzaak; een slecht functionerend relais wat de injectoren aanstuurd)
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/EngineFuelinjec...html#SettingBaseIdle ">Setting Base Idle and Mixture Specs on Bosch LH2.2-Equipped Cars
A. LH 2.1, 2.2 Jetronic Cars. [Courtesy of <a href=" www.mvpvolvo.com/ ">MVP, Volvo performance parts suppliers].
Dat gaat vast over Motronic.....toch?
hihihihi...ldoensen schreef : Dat een lh2.4 wat intelligenter is, dat is bekend.

Dat ledlampje van $ 2,50 heb je nodig om te bepalen of je mengsel te arm of te rijk is. Dat doet dus precies hetzelfde als jouw $ 250,- kostende wideband lambda.
Dus als het slechts om het eenmalig afstellen van je LMM gaat, zou ik voor het ledlampje van $ 2,50 gaan en de overige $ 247,50 aan andere zaken spenderen.