volvo S90 schokt en houd in na koppaking vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 19:49 #1382490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik krijg het vermoeden

FritsDeJ schreef : Nee zegt niet genoeg. 1e keer had ik kop niet laten vlakken

Ik krijg inmiddels het vermoeden dat je bij die 6 cilinders het blok én de kop moet laken vlakken om van de problemen af te zijn... Het onderblok is niet van staal, maar aluminium. Als dat gedaan is kan het niet meer mis gaan lijkt mij. Ik zeg: lijkt mij. Maar waarom de koppakking van een B280 V6 zich dan weer zo gemakkelijk laat vervangen zonder enige poespas na de klus en zonder de kop te vlakken en dan weer vele tonnen probleemloos meegaat weet ik ook niet... Dat blok is ook geheel aluminium. Die 6 cilinders in lijn zíjn delicaat! 't Is maar een weet..
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 22:11 #1382502 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Hangt er vanaf
wie het doet. Mijn dealer Vos in Gorinchem ziet er geen problemen in. Zorgvuldig werken en meten is weten. De S90 van de heer Hommersom kreeg bij hen bij ca. 500000 km ( op LPG) een koprevisie en inmiddels zonder problemen al op ruim 630000 km.
Maar het is wat Robert zegt: als onervaren sleutelaar en zonder het juiste gereedschap moet je je er niet aan wagen. De toleranties van deze motoren luisteren nauwer dan die van de redblocks. Maar ik blijf het heerlijke machines vinden. Sterk, soepel en met een prachtig geluid. En mits goed behandeld en goed onderhouden ook zeer duurzaam. Met name de koelvloeistof iedere 2 a 3 jaar vervangen om interen van het aluminium te voorkomen is heel belangrijk.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC