lek koelvloeistof, scheur in de kop?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Jongens, dit zijn geen echte vriespluggen. Ik de kop zitten wel meer van deze doppen. Deze doppen zitten erin omdat bij vorige uitvoeringen hier koelvloeistof aansluitingen zaten. In het gietstuk heeft Volvo dat niet veranderd, dus deze gaten werden steeds meegegoten en bewerkt. Ook vind je n de kop ook nog wel zo´n soort dop waardoor een bewerking kon plaatsvinden. Daarna is het gat gedicht met zo´n dop.henk 940LPT schreef : Op de foto zie je de liggende "8" onder het inlaatspruitstuk. Links daarvan staat het rode cirkeltje. De vriesplug zit in het rechter rondje van de 8. Een soort rond dopje dat iets verdiept zit. Onderin het blok zitten ook een paar, deze zijn een stuk groter. Je kunt motorverwarming monteren door één van die grote vriespluggen eruit te halen, het plaatje waar het verwarmingselement door steekt sluit de opening dan af.
In het motor blok vind je b.v. op de plaats waar bij de 240 de verdeler zit ook zo´n dop. Dus kun je het wel vriesdop noemen maar dat is het op deze plaatsen dus niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder, stel dat je een vrieplus met loctite vastzet en de boel zou gaan bevriezen, denk je dan werkelijk dat uitzettend ijswater zich laar tegenhouden door dat likje loctite?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil de eerste auto in nederland nog zien die afgevuld is met goede koelvloeistof waar ijs te vinden is in het koelsysteem.
Vriesplugen stammen nog uit de tijd dat je water en antivries mengde, toen was ijs in het koelsysteem iets wat wel eens voor kwam.
Gezien de foto zou ik de tapeinden opnieuw monteren en de pakking vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb eerder het thermostaathuis er waarschijnlijk scheef op gezet. De pakking die er in zat was van skandix, de nieuwe origineel volvo. Zo'n originele volvo pakking is wat dikker en breder waardoor het monteren misschien minder precies komt. Anyway het lekken is voorlopig weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-