Van alles geprobeerd/aangepakt, maar nog steeds geen resultaten:HEB NU LEK ONTDEKT BIJ KATALYSATOR
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Heb je met injector reiniger ervaring?<a href="/node/32705"></a>henk 940LPT schreef : Beetje injector-reiniger zou je misschien nog kunnen proberen? Denk dat je er geen wonderen mag verwachten, maar niet duur en minder werk dan de rail en injectoren wisselen (hoewel dat ook wel weer meevalt).
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
r jg
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Een andere kat is natuurlijk niet verkeerd . Is de aansluiting (klemmen) nog wel goed? Aan de de downpipe zal meestal ook wel iets aan mankeren. Een andere monteren zal dan altijd niet zondermeer resultaat hebben oua lekkage.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De lambdasonde zit 10-15 cm "voor" dit lek... Ik kan me voorstellen dat door het lek de druk in de pijp lager is, met als gevolg andere meetwaarden van de sonde..?wp001 schreef : Een lekkende uitlaat heeft geen effect op het lopen van de motor vooral als het lek ver voorbij de lambdasensor zit
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Je hebt toch een LPT?Het lijkt me dat de aansluitflens van de kat wel meer afstand tot de lambdasensor heeft. Verder meet de sensor de hoeveelheid sensor in het uitlaatgas, dit wordt vertaald naar een spanning. Als alle uitlaatgas langs de sensor komt wordt alle zuurstof wel gemeten. Blijft natuurlijk dat een uitlaat te allen tijd wel gasdicht moet zijn.hans dus schreef : De lambdasonde zit 10-15 cm "voor" dit lek... Ik kan me voorstellen dat door het lek de druk in de pijp lager is, met als gevolg andere meetwaarden van de sonde..?