Van alles geprobeerd/aangepakt, maar nog steeds geen resultaten:HEB NU LEK ONTDEKT BIJ KATALYSATOR

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 12:12 #1380961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Beetje injector-reiniger zou je misschien nog kunnen proberen? Denk dat je er geen wonderen mag verwachten, maar niet duur en minder werk dan de rail en injectoren wisselen (hoewel dat ook wel weer meevalt).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 18:51 #1380983 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Ervaring

henk 940LPT schreef : Beetje injector-reiniger zou je misschien nog kunnen proberen? Denk dat je er geen wonderen mag verwachten, maar niet duur en minder werk dan de rail en injectoren wisselen (hoewel dat ook wel weer meevalt).

Heb je met injector reiniger ervaring?<a href="/node/32705"></a>

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 19:48 #1380988 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic -
Is inplaats van een injector niet gewoon de drukregelaar op de rail "uitgelubberd"?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2013 16:48 #1383427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kat heb ik evt wel   r jg
kat heb ik evt wel

r jg

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2013 17:13 #1383430 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Niet.
Een lekkende uitlaat heeft geen effect op het lopen van de motor vooral als het lek ver voorbij de lambdasensor zit
Een andere kat is natuurlijk niet verkeerd . Is de aansluiting (klemmen) nog wel goed? Aan de de downpipe zal meestal ook wel iets aan mankeren. Een andere monteren zal dan altijd niet zondermeer resultaat hebben oua lekkage.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2013 10:49 #1383461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Timen

wp001 schreef : Een lekkende uitlaat heeft geen effect op het lopen van de motor vooral als het lek ver voorbij de lambdasensor zit

De lambdasonde zit 10-15 cm "voor" dit lek... Ik kan me voorstellen dat door het lek de druk in de pijp lager is, met als gevolg andere meetwaarden van de sonde..?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2013 12:09 #1383469 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic spanning

hans dus schreef : De lambdasonde zit 10-15 cm "voor" dit lek... Ik kan me voorstellen dat door het lek de druk in de pijp lager is, met als gevolg andere meetwaarden van de sonde..?

Je hebt toch een LPT?Het  lijkt me dat de aansluitflens van de kat wel meer afstand tot de lambdasensor heeft.  Verder meet de sensor de hoeveelheid sensor in het uitlaatgas, dit wordt vertaald naar een spanning. Als alle uitlaatgas langs de sensor komt wordt alle zuurstof wel gemeten. Blijft natuurlijk dat een uitlaat te allen tijd wel gasdicht moet zijn.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC