Hersenspinsels motorwissel

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 15:07 #1380239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic na gedacht
Ook al heb ik nu een prima motor in voorraad, ik hik erg tegen de gasombouw aan merk ik.
En er komt een b230fb binnenkort aan, dus even maar als tussen stap "gewoon" een b230fb wissel doen.
En dan even kijken wat er verder langs komt
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 15:40 #1380242 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quote
Mijn quote was mislukt :@
200 moet goed te halen zijn. 190 haalt die van mij met 2 vingers in de neus, en er zat nog meer dan genoeg snelheid in. Helaas dachten de auto's voor mij daar anders over. Gaat hier dus over een 944 B230FK met MBC

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 16:34 #1380249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic F230FB volgens fabrieks
F230FB volgens fabrieks opgave 190.
Dus, bult af, wind mee, 200 ook wel op de teller :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 17:25 #1380251 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rauwe vis
Jeroen Haring haalt met een B230FT Turbo + met volle bepakking mákkelijk 240. Dat ik daar op z'n minst een 15G turbo op 1.5bar, een 3" katloze uitlaat en een chippie voor nodig heb, zal dan wel aan mij hebben gelegen.
Maareuhm, dan weet je wat je in 't verschiet hebt Arjan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 17:42 #1380253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja maar
Niet met mijn gas systeem, dus ombouwen gaat serieus geld kosten.

Grootste nadeel, ik (we) kennen mijzelf net a32 Meppel Steenwijk vol gas gereden. Doe ik af en toe, heeeeeel af en toe ;)

Beetje wind tegen , dus , 161 op de teller.

Na correctie 28 km te hard. Ik weet gewoon als 240 makkelijk gaat ik dat ga rijden.

Heb ik al met de s80 van een van de zoons, ik probeer dan max 100 te hard te rijden. En je mag hier 130.

Dus, te hard kan ik niet aan denk ik.

Dus zo dus :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 20:18 #1380268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Owww

A_A schreef : Grootste nadeel, ik (we) kennen mijzelf net a32 Meppel Steenwijk vol gas gereden. Doe ik af en toe, heeeeeel af en toe ;) Beetje wind tegen , dus , 161 op de teller.

Owww dat stuk ken ik heel goed (want bivakkeer veel in Drenthe), krijg daar ook altijd spontaan een zware voet. Overigens wordt daar best veel mobiel gesurveilleerd hoor ik van vrienden, oppassen dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 20:30 #1380271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elke week een keer.
Meppel steenwijk bij het hek net na het 130 bord.
Steenwijk Meppel bij het hek na het 120 bord

Wekelijks.
Net voor het tankstation paardeweide op het bruggetje in beide richtingen.

Tevens afslag a32 op de a28 en in richting van Zwolle bij brug bij lichtmis.

Elke week wel een keer op een van die plekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2013 12:18 #1380314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gas en lpt/hpt
MEt dit ombouw idee nog een vraag,
Ik heb een G2 gas systeem, met verdamperdinges, tot hoe veel turbo druk zou dat willen?
Ik lees dat het met een lpt zou moeten kunnen, maar dat een mbc dan niet kan?
Idee waar dat op hangt?
Ligt dat aan aanvoer, of moet je met een hogere turbo druk altijd gas injectie hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2013 12:46 #1380316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdamper
Verdamper an sich hoeft geen probleem te zijn, LPG dampgas injectiesystemen hebben ook een verdamper om LPG damp te kunnen maken voor de injectoren. Gasmengstuk (dat ding voor je gasklephuis), dat is minder geschikt voor turbo's en de 6 cilinder lijnblokken. Hoeveelheid LPG is afhankelijk van de opening en de druk natuurlijk. Bij non-turbo's heb je natuurlijk altijd vacuum, bij turbo's soms niet. Daarnaast is een backfire ook niet toppie voor je intercooler natuurlijk. Gasmengstuks is voor de 6 cilinders minder handig ivm het volume van het spruitstuk. Daar kan zich veel LPG damp verzamelen. Backfire geeft dan veel schade.Capaciteit hoeft geen probleem te zijn. Er zijn ook verdampers voor grote of sterke 8 cilinders, of je gebruikt 2 kleinere.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2013 14:41 #1380318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gas
ik heb nog en gas instalatie liggen zit in een 940 sedan turbo 2,3 fk
groeten gert
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD