940 - 1996 - B230FK - houdt beetje in bij optrekken [opmerkelijke constatering]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2013 22:52 #1378336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het kan vriezen, het kan...
Zaterdag kwamen een verdelerkap, rotor en BDP-sensor binnen!
Man, wat was dat een gepruts in de kou voor iets dat je bij warm weer in 15 minuten kan doen.
Afijn, na veel te lang sleutelen (en af en toe even naar binnen om het gevoel in m'n vingers terug te krijgen) heb ik de verdelerkap en rotor omgezet.Gelijk een stukje gereden, maakt geen verschil (had ik ook al uitgewisseld) maar het is nu in iedergeval wel splinternieuw en de oude kap kan weer op de 740 terug (zodra het warmer is...)Tevens de BDP-sensor verwisseld. Ik had de vorige keer, bij het schoonmaken, al uitgevonden dat een cardangewricht op de dop 10 en dan een verlengstuk tot aan de ratel het gemakkelijkst werkt. Die zat er dus in 5 minuutjes weer in.Gelijk ook de stekker ingespoten met wat WD40 en contactspray in de hoop dat de groene aanslag nu wat langer wegblijft.
Het effect!
Niets... Het is er niet beter van geworden maar ook niet slechter...
Wel heb ik weer 2 onderdelen van de lijst kunnen wegstrepen en ik weet nu dat ze hagelnieuw zijn. En voor het geld hoef je het ook niet te laten...
Het "CIS klep / stappenmotor / gasklephuis" bekijken is er niet van gekomen.Was blij dat ik weer warm binnen zat
Helaas, heb ik nu een stevige griep...
Man, wat was dat een gepruts in de kou voor iets dat je bij warm weer in 15 minuten kan doen.
Afijn, na veel te lang sleutelen (en af en toe even naar binnen om het gevoel in m'n vingers terug te krijgen) heb ik de verdelerkap en rotor omgezet.Gelijk een stukje gereden, maakt geen verschil (had ik ook al uitgewisseld) maar het is nu in iedergeval wel splinternieuw en de oude kap kan weer op de 740 terug (zodra het warmer is...)Tevens de BDP-sensor verwisseld. Ik had de vorige keer, bij het schoonmaken, al uitgevonden dat een cardangewricht op de dop 10 en dan een verlengstuk tot aan de ratel het gemakkelijkst werkt. Die zat er dus in 5 minuutjes weer in.Gelijk ook de stekker ingespoten met wat WD40 en contactspray in de hoop dat de groene aanslag nu wat langer wegblijft.
Het effect!
Niets... Het is er niet beter van geworden maar ook niet slechter...
Wel heb ik weer 2 onderdelen van de lijst kunnen wegstrepen en ik weet nu dat ze hagelnieuw zijn. En voor het geld hoef je het ook niet te laten...
Het "CIS klep / stappenmotor / gasklephuis" bekijken is er niet van gekomen.Was blij dat ik weer warm binnen zat
Helaas, heb ik nu een stevige griep...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2013 23:36 #1378983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm...
Dit zet me aan het denken.
Vrijdag-avond in Joure bij een tankstation Euro 98 getankt met de gedachte "handig, aangezien de Blabla-chips er toch binnenkort ingaan".
Vervolgens, bij het verlaten van de grote rotonde en een stukje gas erbij, dacht ik: "verhip, wat trekt dat ding ineens lekker door".
De auto loopt een stuk beter in het toerengebied waar hij normaal "stotterde".
De vraag is... Heb ik nu een "oplossing" gevonden of een aanwijzing voor een ander probleem? Wie?
Het "prutteltje" rond de 2300rpm is er overigens nog steeds een beetje maar niet te vergelijken met voorheen. De "aanloop" naar het moment dat de turbo erbij komt voelt ook veel soepeler.
Tank is nu gevuld met de verhouding van zo'n 3/4e Euro 98 en 1/4e Euro 95.
Vrijdag-avond in Joure bij een tankstation Euro 98 getankt met de gedachte "handig, aangezien de Blabla-chips er toch binnenkort ingaan".
Vervolgens, bij het verlaten van de grote rotonde en een stukje gas erbij, dacht ik: "verhip, wat trekt dat ding ineens lekker door".
De auto loopt een stuk beter in het toerengebied waar hij normaal "stotterde".
De vraag is... Heb ik nu een "oplossing" gevonden of een aanwijzing voor een ander probleem? Wie?
Het "prutteltje" rond de 2300rpm is er overigens nog steeds een beetje maar niet te vergelijken met voorheen. De "aanloop" naar het moment dat de turbo erbij komt voelt ook veel soepeler.
Tank is nu gevuld met de verhouding van zo'n 3/4e Euro 98 en 1/4e Euro 95.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 00:21 #1378985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Not
Nee hoor heeft er echt niets mee te maken, was het maar waar. Is puur toeval, enige verschil is dat euro 98 wat minder pingelgevoelig is. Maar uit jou bovenstaande verhalen maak ik niet op dat hij pingelt, dat geeft hele andere geluiden n.l.Monteer eerst maar eens de chips, dan zijn denk ik al je problemen opgelost.Wel even netjes inleren weer, is toch wel belangrijk voor je nieuwe mapping.Veel plezierMaGNeT schreef : Dit zet me aan het denken.
enz. enz
verhouding van zo'n 3/4e Euro 98 en 1/4e Euro 95.

Moderators: Jerry Stam