Auto wil niet aanslaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2012 00:50 #1375295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofrelais
Als de B230F af en toe niet aanslaat dan is dat bijna zeker te wijten aan losse contactjes in het brandstofrelais.
Haal het brandstofrelais van zijn plaats en haal het kapje er af. Alle soldeerpunten goed bekijken en met en druppeltje soldeer op die plaats waar een contactje net iets te weinig heeft even echt vast solderen.
Het slecht ronddraaien heeft een andere oorzaak en is waarschijnlijk te wijten aan gecorrodeerde contacten van de connectoren. Deze loshalen en met contactspray behandelen. ( de grote connectoren onder de motorkap, zowel links als rechts).
Haal het brandstofrelais van zijn plaats en haal het kapje er af. Alle soldeerpunten goed bekijken en met en druppeltje soldeer op die plaats waar een contactje net iets te weinig heeft even echt vast solderen.
Het slecht ronddraaien heeft een andere oorzaak en is waarschijnlijk te wijten aan gecorrodeerde contacten van de connectoren. Deze loshalen en met contactspray behandelen. ( de grote connectoren onder de motorkap, zowel links als rechts).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2012 20:49 #1375475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschillende dingen gedaan
Verschillende dingen gedaan kontakten schoon, bougies nagekeken en de electrode afstand gekontroleerd.
Bdp sensor los gehaald en schoongemaakt die zag er als nieuw uit, stekker losgehaald motor viel uit.
cisklep uitgewisseld voor een ander. relais bij het koelwater vat gewisseld.
verstuivers door gemeten 16,9 Ohm
Dit alles geen effect.
Maar twee drie uur daarna een kort ritje en stotterde nog steeds een beetje, een uurtje later nergens meer last van 3 ritjes gedaan met een korte stop er tussen geen vuiltje aan de lucht alles normaal.
de volgende dag ook niks aan de hand, dag erna in de ochtend naar mijn werk niks aan de hand naar huis rijden niks aan de hand uurtje daarna weer weg en het begon goed nergens last van en na een 20 min onderweg begon het weer.
Het lijkt mij dat het toch ergens een vocht probleem is want woe ochtend natte sneeuw bijna niet starten en slecht lopen,
s'middags droog en aan het begin van de avond ook niks aan de hand, do droog niks aan de hand, vanochtend droog niks aan de hand en naar huis rijden regen en onderweg van huis weer regen en toen was het weer beroert.
als het morgen droog is wil ik toch de verdeelkap er afhalen en ff bekijken.
lmm ook uitgewisseld dit maakt ook niks uit
Brandstofrelais vervangen voor een nieuwe geen verschil.
Hoe kan ik de BDP sensor kontroleren kan ik die doormeten met een volt/ ohm meter.
Bdp sensor los gehaald en schoongemaakt die zag er als nieuw uit, stekker losgehaald motor viel uit.
cisklep uitgewisseld voor een ander. relais bij het koelwater vat gewisseld.
verstuivers door gemeten 16,9 Ohm
Dit alles geen effect.
Maar twee drie uur daarna een kort ritje en stotterde nog steeds een beetje, een uurtje later nergens meer last van 3 ritjes gedaan met een korte stop er tussen geen vuiltje aan de lucht alles normaal.
de volgende dag ook niks aan de hand, dag erna in de ochtend naar mijn werk niks aan de hand naar huis rijden niks aan de hand uurtje daarna weer weg en het begon goed nergens last van en na een 20 min onderweg begon het weer.
Het lijkt mij dat het toch ergens een vocht probleem is want woe ochtend natte sneeuw bijna niet starten en slecht lopen,
s'middags droog en aan het begin van de avond ook niks aan de hand, do droog niks aan de hand, vanochtend droog niks aan de hand en naar huis rijden regen en onderweg van huis weer regen en toen was het weer beroert.
als het morgen droog is wil ik toch de verdeelkap er afhalen en ff bekijken.
lmm ook uitgewisseld dit maakt ook niks uit
Brandstofrelais vervangen voor een nieuwe geen verschil.
Hoe kan ik de BDP sensor kontroleren kan ik die doormeten met een volt/ ohm meter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 18:11 #1375639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmiddag nog ff bezig
Vanmiddag nog ff bezig geweest,
Aan gezien dat ik elke keer problemen had als het regenachtig weer was, toch ff naar de verdeler kap gaan kijken. Dit had ik beter niet kunnen doen op een zondag maar goed. het aansluitpunt voor de 3e cylinder van de bougiekabel op de verdeelkap groenig en smurrie. daar moet het probleem waarschijnlijk vandaan komen ook mede dat ik in de stekker keek en het deel wat op de verdelerkap eruit viel. piep dacht ik. Ik heb hem zo goed als het ging gerepareerd en er weer opgezet. Hij starte en liep beroert nog beroerder.En ik heb backfire dit is nieuw.
Maar nu voor mij het vreemdste als ik de desbetreffende bougiedop eraf haalde van de 3e cylinder ging de motor anders lopen. Dat deed hij niet als ik de eerste en de tweede eraf haalde dan veranderde de motor niet.
De eerste bougie vonkt goed, de tweede vonkt wel maar minder.
Verstuivers
als ik de stekker van de eerste cylinder (vanaf de voorkant van de auto) afhaalde veranderde de motor niet.
Als ik de stekker van de tweede cylinder afhaal is het ploffen (backfire) weg de loop veranderd niet. Ik kan me voorstellen dat de backfire hier vandaan komt en dat de oorzaak in de verdeelkap/ bougiekabel komt.
bij het loshalen van de stekker 3 en 4 veranderd de motor loop.
het wisselen van de eerste stekker naar de tweede verstuiver krijg ik weer de Backfire. dus ik ga ervan uit dat het niet in de aansturing van de verstuivers ligt.
Volgens de vraagbaak moet je een weerstand van 16 Ω meten over de verstuivers dit klopt voor alle 4 de verstuivers. toch lijkt mij dat de eerste cylinder geen benzine krijgt hij klikt overgens wel.
Hoe haal ik mijn injector eruit, of is er nog een methode om ze te controleren
Aan gezien dat ik elke keer problemen had als het regenachtig weer was, toch ff naar de verdeler kap gaan kijken. Dit had ik beter niet kunnen doen op een zondag maar goed. het aansluitpunt voor de 3e cylinder van de bougiekabel op de verdeelkap groenig en smurrie. daar moet het probleem waarschijnlijk vandaan komen ook mede dat ik in de stekker keek en het deel wat op de verdelerkap eruit viel. piep dacht ik. Ik heb hem zo goed als het ging gerepareerd en er weer opgezet. Hij starte en liep beroert nog beroerder.En ik heb backfire dit is nieuw.
Maar nu voor mij het vreemdste als ik de desbetreffende bougiedop eraf haalde van de 3e cylinder ging de motor anders lopen. Dat deed hij niet als ik de eerste en de tweede eraf haalde dan veranderde de motor niet.
De eerste bougie vonkt goed, de tweede vonkt wel maar minder.
Verstuivers
als ik de stekker van de eerste cylinder (vanaf de voorkant van de auto) afhaalde veranderde de motor niet.
Als ik de stekker van de tweede cylinder afhaal is het ploffen (backfire) weg de loop veranderd niet. Ik kan me voorstellen dat de backfire hier vandaan komt en dat de oorzaak in de verdeelkap/ bougiekabel komt.
bij het loshalen van de stekker 3 en 4 veranderd de motor loop.
het wisselen van de eerste stekker naar de tweede verstuiver krijg ik weer de Backfire. dus ik ga ervan uit dat het niet in de aansturing van de verstuivers ligt.
Volgens de vraagbaak moet je een weerstand van 16 Ω meten over de verstuivers dit klopt voor alle 4 de verstuivers. toch lijkt mij dat de eerste cylinder geen benzine krijgt hij klikt overgens wel.
Hoe haal ik mijn injector eruit, of is er nog een methode om ze te controleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 20:25 #1375663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Backfire opgelost.
Ik had de
Backfire opgelost.
Ik had de bougie kabels van de 1e en 2e cylinders omgewisseld.
nu loopt hij weer een stuk beter.
Nu heb ik wel verschil met het loshalen van de bougie kabel in het lopen van de motor. alleen het is niet zo duidenlijk als dat ik die van de 3e cylinder afhaal.
Als ik de bougiekabel van de 3e cylinder afhaal veranderd de motorloop meer dan bij de 1e en de 2e.
Kan dit komen door de kabels en de verdeelkap
Ik had de bougie kabels van de 1e en 2e cylinders omgewisseld.
nu loopt hij weer een stuk beter.
Nu heb ik wel verschil met het loshalen van de bougie kabel in het lopen van de motor. alleen het is niet zo duidenlijk als dat ik die van de 3e cylinder afhaal.
Als ik de bougiekabel van de 3e cylinder afhaal veranderd de motorloop meer dan bij de 1e en de 2e.
Kan dit komen door de kabels en de verdeelkap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 13:31 #1375737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougiekabels
Zo te lezen heb je de bougiekabel nog niet vervangen. Als de verdeelkap er zo aan toe is en het probleem vochtgerelateerd lijkt te zijn, dan zou ik die paar tientjes voor nieuwe bougie- en bobinekabels er maar tegenaan gooien.
Ik heb een dergelijk probleem ook gehad, alleen startte en liep de motor prima, maar ging pas na een paar kilometer in regenweer beroerd lopen, tot uitval aan toe. Uiteindelijk bleek de kabel tussen bobine en verdeelkap de schuldige te zijn.
Ik heb een dergelijk probleem ook gehad, alleen startte en liep de motor prima, maar ging pas na een paar kilometer in regenweer beroerd lopen, tot uitval aan toe. Uiteindelijk bleek de kabel tussen bobine en verdeelkap de schuldige te zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 15:41 #1375745
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic +1
En bezuinig niet te veel op die kabels, ga voor kwaliteit. De originele Bougicord kabels hebben een erg goede roep, blijf weg van de goedkoopste (Scantech) rotzooi. Het verschil is een paar tientjes maar dat haal je weer terug doordat de goede kabels langer meegaan en vooral omdat e.e.a. beter blijft lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam