1998 940 Polar altijd Turbo?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2012 23:21 #1368544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fluit
Ik wil eigenlijk ook wel eens die fluit horen, Is dat alleen bij de HPT's of moet er een dikkere turbo op?
Dan met zo'n 1.8 bar, vleugels en vliegen maar :) Alhoewel meer inhaal power en minder LPG verbruik ook wel belangrijk zijn!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2012 07:56 #1368547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Mijn vorige twee floten niet, en deze wel. Heel gezellig hoor. Volgens Timen zijn ze allemaal hetzelfde, en toch fluit de een wel en de ander niet..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2012 12:03 #1368549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de 1.6 PSA diesel ben je
Bij de 1.6 PSA diesel ben je er niet met alleen de turbo vervangen. Ook de olieleidingen moeten vervangen, blok grondig gespoeld etc. Ford schrijft zelfs voor dat het hele blok vervangen moet worden bij turboschade omdat de ijzerslijpsel deeltjes niet geheel uit de oliekanalen gaan.
Groet Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2012 15:23 #1368553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prima spul dus.....
Prima spul dus.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2012 16:26 #1368557 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hihihi
Er is maar 1 echt TurboBlok : Het D24TDIC blok.
Die fluiten ook zeer hoorbaar.

Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2012 17:39 #1368560 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Duramax
Hallo Gerben
Er is een beter turboblok.  De Duramax.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 10:49 #1368612 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 24TDIC
Die fluiten omdat ze blij zijn dat ze niet in een VW zitten....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 23:44 #1368672 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Duramax
Zo'n Duramax zou ik ook wel in het vooronder willen hebben.
Mooi man, 6 liter V8 TurboDiesel.
 
Al lijkt een <a href="
">Detroit Diesel 2 takt V8 TurboDiesel mij ook wel kikke :)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 23:51 #1368673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPT
Niet het woord Turbo in je mond nemen, gewoon praten over LPT......... (Low Pressure Turbo) en als ze echt door gaan vragen, kun je altijd nog zeggen dat door de lagere druk de turbo's veeeeeeeeeeel langer meegaan........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2012 01:30 #1368677 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Japans
Hallo Gerben
Die 6.6L Duramax is ontwikkeld door Isuzu (voor GM-USA).  Japaners dus.  Is dus een redelijk moderne motor.
2 Takt is aardig, maar het rendement is niet echt geweldig.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD