B234F 16v doet het weer!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2012 10:34 #1366574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je geen compressie hebt
Als je geen compressie hebt heb je ook weinig aan ontsteking.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2012 11:50 #1366583
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klepstoters
Nog 1 keer dan...
Als er iets met je klepstoters is, dan gaan je kleppen niet volledig dicht, en kun je dus ook geen compressie opbouwen.
Ik zou het toch daar in zoeken.
Je had al een compressie test gedaan?
Als je iets 360 graden draait staat het weer op dezelfde plek........
Als er iets met je klepstoters is, dan gaan je kleppen niet volledig dicht, en kun je dus ook geen compressie opbouwen.
Ik zou het toch daar in zoeken.
Je had al een compressie test gedaan?
Als je iets 360 graden draait staat het weer op dezelfde plek........
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2012 12:56 #1366587
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Klepstoters
Wat je zou kunnen doen als het aan de klepstoters ligt.
1 Accu goed opladen en doorstarten. Als 1 van de cilinders toch een ontbranding krijgt zal het steeds beter gaan. Doel is dat door de hogere snelheid van de nokkenassen de kleppen kunnen gaan sluiten
2 Perslucht min 8 bar via een adapter op de cilinder zetten. Wanneer je voldoende druk en capaciteit hebt gaan de kleppen wel dicht. Alle vier de cilinder zo doen. Let op de krukas gaat draaien naar het ODP.
3 Een minder mooie manier is om de klepstoter naar beneden te tikken met een stukje stafkoper en een hamer zodat de klep gaat sluiten. Vooral wanneer je een lekke koppakking hebt gehad en koelvloeistof bij de olie gekomen is. Er kan dan o.a. een vettige smurrie in de klepstoter gekomen zijn, dan wil deze methode soms wel soulaas bieden. De klepstoter demonteren en schoonmaken/vernieuwen kan natuurlijk ook maar is wel wat meer werk.
1 Accu goed opladen en doorstarten. Als 1 van de cilinders toch een ontbranding krijgt zal het steeds beter gaan. Doel is dat door de hogere snelheid van de nokkenassen de kleppen kunnen gaan sluiten
2 Perslucht min 8 bar via een adapter op de cilinder zetten. Wanneer je voldoende druk en capaciteit hebt gaan de kleppen wel dicht. Alle vier de cilinder zo doen. Let op de krukas gaat draaien naar het ODP.
3 Een minder mooie manier is om de klepstoter naar beneden te tikken met een stukje stafkoper en een hamer zodat de klep gaat sluiten. Vooral wanneer je een lekke koppakking hebt gehad en koelvloeistof bij de olie gekomen is. Er kan dan o.a. een vettige smurrie in de klepstoter gekomen zijn, dan wil deze methode soms wel soulaas bieden. De klepstoter demonteren en schoonmaken/vernieuwen kan natuurlijk ook maar is wel wat meer werk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2012 19:34 #1366620
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic revisiekop
Beste koen,
heb je die twee nieuwe nokkenassen met dat andere onderdeelnummer ook vergeleken met de oude dus bijv positie van de nokken tov inkeping van het tandwiel?.
heb je vooraf je allereerste startpoging ook met de hand het blok getornt? (of deze vrijloopt)
Gezien je verhaal vrees ik met grote vrees dat er iets meer aan de hand is dan leeggelopen hydraulische stoters.
Als de tip van Timen niet werkt en jij zeker weet dat de distributie op tijd staat zou ik de kop er maar weer afhalen voor een inspectie.
Groet Wilfred
heb je die twee nieuwe nokkenassen met dat andere onderdeelnummer ook vergeleken met de oude dus bijv positie van de nokken tov inkeping van het tandwiel?.
heb je vooraf je allereerste startpoging ook met de hand het blok getornt? (of deze vrijloopt)
Gezien je verhaal vrees ik met grote vrees dat er iets meer aan de hand is dan leeggelopen hydraulische stoters.
Als de tip van Timen niet werkt en jij zeker weet dat de distributie op tijd staat zou ik de kop er maar weer afhalen voor een inspectie.
Groet Wilfred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2012 20:01 #1366676
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doet ie het alweer?
Doet ie het alweer?
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2012 08:24 #1366875
door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic hij doet het nog niet. we
hij doet het nog niet. we hebben de hele kop er weer afgehaald aangezien alle inlaat kleppen niet goet sluiten. waarschijnlijk de klep steel te lang waardoor ook de stoters niet goed vullen! de kop licht weer bij het revisie bedrijf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2012 08:48 #1366877
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of
Of is er wat anders aan de hand? Het lijkt me niet dat de klepstelen 's nachts groeien. Verkeerde kleppen gemonteerd misschien ?
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2012 09:28 #1366878
door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic blijkbaar niet ingekort na
blijkbaar niet ingekort na het inslijpen van de kleppen. alleen de inlaat kleppen blijven ietsje open staan. er zijn geen nieuwe kleppen in gekomen aan de inlaat kant. de uitlaat kant is geheel vervangen.
voor de rest is alles goed.
voor de rest is alles goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2012 12:24 #1366895
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cru...
Het is wel heel erg cru, dat juist een revisiebedrijf zulke fouten maakt. Als ik een gereviseerde (komplete) motor terug krijg zit er altijd een compressiekaartje bij of een eenvoudig lektestrapportje.
Het is niet gebruikelijk dat de stelen ingekort worden. Als de kop er toch af moet wordt meestal niet het risico genomen en zullen altijd nieuwe kleppen gemonteerd worden, op die uitzondering na dat ze in een uitstekende staat zijn en de klepzetels alleen een klein beetje geslepen moeten worden met wat polijstpasta.
Ik hoop dat ze kosteloos verder helpen, succes.
Het is niet gebruikelijk dat de stelen ingekort worden. Als de kop er toch af moet wordt meestal niet het risico genomen en zullen altijd nieuwe kleppen gemonteerd worden, op die uitzondering na dat ze in een uitstekende staat zijn en de klepzetels alleen een klein beetje geslepen moeten worden met wat polijstpasta.
Ik hoop dat ze kosteloos verder helpen, succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 11:19 #1367090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd!
Hoi Koen,
fijn dat hij het weer doet
Jaap
fijn dat hij het weer doet
Jaap
Moderators: Jerry Stam