Hard tikkend geluid (Relais?) en niet willen starten
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2012 11:44 #1364698
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Accu
Accu kan natuurlijk ook, is inderdaad wel het makkelijkste om mee te beginnen. Bij B230Fk zit startmotor aan de bestuurderskant, als je langs het gasklephuis naar beneden kijkt zie je 'm zitten.
Groeten, Chris
Groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2012 12:11 #1364699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu is het probleem niet,
Accu is het probleem niet, levert voldoende vermogen. Ik ga eens kijken bij de startmotor.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2012 12:23 #1364700
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hmm
Klinkt echt als een rotte accu Richard. Kan gebeuren, ook al hangt ie aan de druppellader.
Startmotor kan ook vast zitten.
Startmotor zit aan de bestuurderskant, bij de Diesels aan de bijrijderskant.
Na het aanslepen, wou die toen wel weer gewoon starten? of was het ook gerikketik?
Groeten,Gerben
Startmotor kan ook vast zitten.
Startmotor zit aan de bestuurderskant, bij de Diesels aan de bijrijderskant.
Na het aanslepen, wou die toen wel weer gewoon starten? of was het ook gerikketik?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2012 12:51 #1364702
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De accu is het probleem
De accu is het probleem niet, ik heb er ook nog een andere (bewezen goed accu) met startkabels aangehangen en ook toen gaf hij het probleem.
Kreeg via pb nog de tip dat het de accupolen kunnen zijn. Klinkt mij ook wel plausibel, want ik heb de accupolen er een tijd af gehad om leeglopen te voorkomen. Toen moest de auto een paar maanden terug verplaatst worden en heb ik ze er weer opgedaan, toen deed hij iets wat er op leek, en toen waren het inderdaad de accupolen die niet goed vastzaten. En ik kan mij niet herinneren dat/of ik de polen nou wel goed vastgezet heb daarna......
Kreeg via pb nog de tip dat het de accupolen kunnen zijn. Klinkt mij ook wel plausibel, want ik heb de accupolen er een tijd af gehad om leeglopen te voorkomen. Toen moest de auto een paar maanden terug verplaatst worden en heb ik ze er weer opgedaan, toen deed hij iets wat er op leek, en toen waren het inderdaad de accupolen die niet goed vastzaten. En ik kan mij niet herinneren dat/of ik de polen nou wel goed vastgezet heb daarna......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2012 00:06 #1364798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa blokjes II
Hoi Richard,
Tegen de zijkant van de motorruimte, net achter de knipperlichten zitten links en rechts een massa blokje, dat is een metalen plaatje waarop een stuk of 5 massa draden samen komen. Corrosie kan tot een heel scala aan rare problemen leiden.
Zoek maar op "massa" op dit forum.
Demoneteren en corrosie vrij maken kost een uur, en is nooit voor niets. Lost het dit probleem niet op dan voorkomt het een paar volgende.
Groet
Bert
Tegen de zijkant van de motorruimte, net achter de knipperlichten zitten links en rechts een massa blokje, dat is een metalen plaatje waarop een stuk of 5 massa draden samen komen. Corrosie kan tot een heel scala aan rare problemen leiden.
Zoek maar op "massa" op dit forum.
Demoneteren en corrosie vrij maken kost een uur, en is nooit voor niets. Lost het dit probleem niet op dan voorkomt het een paar volgende.
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2012 00:08 #1364799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat laatste. Ik had precies hetzelfde. Even jutteren en dan goed vastzetten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 12:19 #1366370
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem opgelost!
Iedereen
Probleem opgelost!
Iedereen bedankt voor de aangedragen oplossingen. De oplossing was gelukkig heel simpel. accupool (-) zat niet goed vast. Vast gezet en starten als een tierelier!
Iedereen bedankt voor de aangedragen oplossingen. De oplossing was gelukkig heel simpel. accupool (-) zat niet goed vast. Vast gezet en starten als een tierelier!
Moderators: Jerry Stam