Uitlaatspruitstukpakking B234F vervangen, is dat zelf te doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 10:28 #1362152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spaghetti uitlaat
Volgens mij noemt men het voor atmosferische motoren ook vaak spaghetti?
Ik heb zo'n uitlaat een tijdje terug op een B230F gehoord. Die ging er erg soepel door lopen en er zit een lekkere roffel in. De uitlaatbrom wordt gelijkmatiger maar niet perse luider. Zeker als je er nog een standaard (ipv Simons) uitlaat onder hebt zitten.
Het is wel een iets vervelender onderdeel om te monteren aangezien ze meestal net niet passen. Je zal zelf de verbinding spruitstuk-katalysator moeten maken/verzinnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 15:49 #1362178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

Alwood schreef : Volgens mij noemt men het voor atmosferische motoren ook vaak spaghetti?
Ik heb zo'n uitlaat een tijdje terug op een B230F gehoord. Die ging er erg soepel door lopen en er zit een lekkere roffel in. De uitlaatbrom wordt gelijkmatiger maar niet perse luider. Zeker als je er nog een standaard (ipv Simons) uitlaat onder hebt zitten.
Het is wel een iets vervelender onderdeel om te monteren aangezien ze meestal net niet passen. Je zal zelf de verbinding spruitstuk-katalysator moeten maken/verzinnen.

Ja ben het zeker eens met de pasvorm, kan soms net wat lastiger zijn, ook om bijvoorbeeld de flens over de studs van de kop heen te krijgen. Is een beetje afhankelijk van hoe mooi ie gemaakt is. Op de 745 van mn pa (B230F) een zon spruitstuk gezet (ander merk dan van de link) en die loopt er goed mee, niet een wereld van verschil maar die auto komt lekker vooruit voor hoe weinig er aan gedaan is. Met echte uitlaat etc is er natuurlijk veel meer te behalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC