Uitlaatspruitstukpakking B234F vervangen, is dat zelf te doen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 19:41 #1093385
door Mathy van Nisselroy
Uitlaatspruitstukpakking B234F vervangen, is dat zelf te doen? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Als ik de uitlaatspruitstukpakking van m'n B234F vervang (vanwege "hij knettert"), waar moet ik dan op letten? En kan ik de moeren (of zitten er bouten?) gewoon aantrekken (vast is vast) of moet ik daar met de momentsleutel aan?
groetjes
Mathy
PS de pakking kan er gewoon droog tussen neem ik aan of moet ik er iets op smeren?
Als ik de uitlaatspruitstukpakking van m'n B234F vervang (vanwege "hij knettert"), waar moet ik dan op letten? En kan ik de moeren (of zitten er bouten?) gewoon aantrekken (vast is vast) of moet ik daar met de momentsleutel aan?
groetjes
Mathy
PS de pakking kan er gewoon droog tussen neem ik aan of moet ik er iets op smeren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 20:20 #1361556
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vast is vast.
<div style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: #ffffff; margin: 8px;">Vast is vast. Let alleen op bij het losdraaien van de moeren. Als het niet lukt probeer een heel klein stukje los te draaien en dan weer rechtsom (vast). Een beetje linksom en rechtsom wrikken dus want ze kunnen soms afbreken. Inspuiten met WD40 van te voren.
Je kunt er een goedje opsmeren (van Bosal of zo) dat witte dunne spul. Het hoeft niet maar kan ook geen kwaad.
Robert</div>
Je kunt er een goedje opsmeren (van Bosal of zo) dat witte dunne spul. Het hoeft niet maar kan ook geen kwaad.
Robert</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 21:04 #1361564
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En maak de tapeinden schoon
En maak de tapeinden schoon met een staalborstel voordat je de boel losdraait. En spuit hem vtv al maar regelmatig in met WD40. Bij mij ging het heel makkelijk.
Oh ja, ik heb toen bij de dealer nieuwe moeren besteld. Was niet duur.
Oh ja, ik heb toen bij de dealer nieuwe moeren besteld. Was niet duur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 22:15 #1361755
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik laat het je morgen weten!
Hey Mathy, ik ga toevallig morgen mijn uitlaatspruitstuk en downpipe pakking vervangen. Ik laat je weten hoe het gaat. Heb in ieder geval de afgelopen 2 weken de boutjes verdronken in de WD40, dat is sowieso aan te raden (rookt wel lekker...).
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 23:27 #1361769
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Is heel makkelijk
Het is heel makkelijk Mathy.
Ik heb het 2 maal gedaan bij mijn eigen B234F, geen enkele maal een tapeind gebroken.
Van buiten naar binnen losgemaakt en andersom weer vastgemaakt op het voorschreven moment in de koppakkings manual.
Groeten,Gerben
Ik heb het 2 maal gedaan bij mijn eigen B234F, geen enkele maal een tapeind gebroken.
Van buiten naar binnen losgemaakt en andersom weer vastgemaakt op het voorschreven moment in de koppakkings manual.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 23:48 #1361781
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Monteren
Als je het zaakje weer monteerd, hoge messing moeren gebruiken!
Zo hoorde dat vroeger...........
Zo hoorde dat vroeger...........
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 23:59 #1361783
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zal wel meevallen
Hallo Volvisti
WD40 zal wel niet nodig zijn, de meeste bouten bleken niet heel erg vast te zitten, toen we het lek aan het opsporen waren. Koppakkingsmanual? Zit dat erbij? Ooh en betekent dat, dat ik een koppakkingsset moet kopen om aan een uitlaatspruitstukpakking te komen?
groetjes
Mathy
WD40 zal wel niet nodig zijn, de meeste bouten bleken niet heel erg vast te zitten, toen we het lek aan het opsporen waren. Koppakkingsmanual? Zit dat erbij? Ooh en betekent dat, dat ik een koppakkingsset moet kopen om aan een uitlaatspruitstukpakking te komen?
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2012 00:01 #1361784
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hoge messing moeren
Hallo Andre
Waar krijg ik die? Gewoon bij de Volvodealer of...?
groetjes
Mathy
Waar krijg ik die? Gewoon bij de Volvodealer of...?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2012 00:15 #1361787
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moment
Staat het moment niet in de pocket data booklet , of in de Haynes manuel?
Volgens mij is Volvo-standaard gewoon stalen moeren , aan de roest te zien? AMH kan vast wel messing leveren.
Volgens mij is Volvo-standaard gewoon stalen moeren , aan de roest te zien? AMH kan vast wel messing leveren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2012 01:05 #1361793
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 8 kleppen te veel voor Haynes
Hallo Henk
De Haynes 940 behandelt de 8 kleppers, niet de B234F. Ik kon trouwens zo snel geen moment vinden. En weet ook niet of de B234F op dat punt anders is dan de B230x.
groetjes
Mathy
De Haynes 940 behandelt de 8 kleppers, niet de B234F. Ik kon trouwens zo snel geen moment vinden. En weet ook niet of de B234F op dat punt anders is dan de B230x.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam