b234f in de soep, kop gereviseerd!

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2012 15:18 #1360288 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nooit doen.
Een verkeerde riem eromheen leggen is natuurlijk nooit een goede set...mogelijk dat hierdoor nu 1 van de nokkenassen er een tandje naast staat, met problemen tot gevolg.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 12:44 #1360494 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic ander forum
ja, op een ander forum meldde de topicstarter dat een universele garage een riem eromheen gegooid had welke 1 tandje minder had dan de originele en voorgeschreven riem. Hoop dat de steek wel hetzelfde was, anders krijg je natuurlijk dat eea gaat wringen.
Zelf had ik dat nooit gepikt.......ik zit zelf ook vaak te fröbelen, frutten en klooien, maar een paar dingen wil ik uitsluitend de voorgeschreven dingen wo remmen en banden, maar zeker hoog op dat lijstje is ook de distributiezaken.
En nu dus zit je met de gebakken peren, en probeer maar eens om dat bedrijf aansprakelijk te stellen.......lastig. Een goede rechtbijstandverzekering, en een contra expertise door een BOVAG- en/of VOLVO garage is noodzakelijk.
mvg

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 12:59 #1360495 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic verloren zaak.

wim de jong schreef : En nu dus zit je met de gebakken peren, en probeer maar eens om dat bedrijf aansprakelijk te stellen.......lastig. Een goede rechtbijstandverzekering, en een contra expertise door een BOVAG- en/of VOLVO garage is noodzakelijk.
mvg

Gaat denk ik niet lukken, ze hebben het hem verteld (anders zou die het ook niet kunnen weten) en hij is ermee akkoord gegaan. (Anders had de riem er niet omheen gezeten)
De riem is trouwens makkelijk te verkrijgen bij de AMH en online bedrijven in de Volvo's.

wim de jong schreef : p een ander forum meldde de topicstarter dat een universele garage een riem eromheen gegooid had welke 1 tandje minder had dan de originele en voorgeschreven riem.

En een universele garage?
Hopelijk hebben ze de bout van de oliepomp niet vergeten! en het tandwiel ook vervangen.
Universele garages weten dat meestal niet.
Groeten,Gerben

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:09 #1360502 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic inderdaad !!

Gaat denk ik niet lukken, ze hebben het hem verteld (anders zou die het ook niet kunnen weten) en hij is ermee akkoord gegaan. (Anders had de riem er niet omheen gezeten)

Tsja, dat is ook weer waar......dan helemaal vreemd, wie gaat daar nu mee accoord?

De riem is trouwens makkelijk te verkrijgen bij de AMH en online bedrijven in de Volvo's.

Als je tenminste googled bij diverse firma's, zoals Scandisk, VOMD etc, zijn ze gewoon op voorraad, samen met de hele mikmak, zoals alle span- en looprollen.

Hopelijk hebben ze de bout van de oliepomp niet vergeten! en het tandwiel ook vervangen.
Universele garages weten dat meestal niet.

geen flauw idee of ATU dat ook gedaan heeft, en wist dat het gedaan moet worden.

Een dure les, denk ik.....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 22:56 #1360585 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Auto Teile Unger
Hallo Wim
ATU = Auto Tot Unger!  Zo'n naam krijg je niet voor niks.
groetjes
Mathy

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 13:32 #1362946 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic weet iets meer
het blijkt dat beide uitlaatkleppen van de 3e cilinder lekken 0,0 compressie. is dit een gevalletje krom of verbrand of...

groeten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 13:33 #1362947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom
Kom je alleen achter door de kop te trekken denk ik.... Misschien kun je wat zien als je met een endoscoop (camera op een dun steeltje) via de bougie op de zuiger kijkt, kijken of je daar indrukken kunt zien.

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 13:40 #1362952 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic denk ik ook
ik denk inderdaad ook dat je de kop er af moet trekken. maar dat willen ze bij de atu niet doen. terwijl ik daar wel extra voor betaald heb, om te kijken wat nou de oorzaak is. zij hebben alleen de motor met luchtdruk getest. dat zou ik zelf thuis nog kunnen met de fietspomp. maar ja.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 16:43 #1362970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en voor dit soort dingen...
... heb ik een rechtbijstandsverzekering... Het begint er op te lijken dat je genaaid bent door die garage :( al weet ik niet het hele verhaal, maar het klinkt niet best.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 16:53 #1362973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik begrijp dat de oorzaak wellicht bij fouten bij ATU ligt. Tenzij je met hun verder moet vanwege juridische redenen (hen in gebreke stellen en vervolgens de kans geven het op te lossen etc), zou ik de auto daar direct weghalen. Voordat ze nog meer stuk maken. Maar zoals gezegd, alleen als dat jouw juridische positie niet aantast. Als je niet op de juridische toer wilt, hoef je je daar ook niet druk om te maken. Laatste rekeningen daar betalen (evt er nog wat vanaf proberen te praten, als ze ook minder werk hebben gedaan) en wegwezen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC