olielekkage rond de vuldop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat wel kan is ff motor flushen ....kan zuiger veer vast zitten.
Bekertje atf erbij doet wonderen.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vraag is nu: heb ik alleen aan symptoombestrijding gedaan en hoe kom ik bij de oorzaak terecht? (vandaar mijn opmerking dat ik een compressietest wil doen)
Overigens heb ik ook een flush gedaan met Forte motor flush.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De oliedruk wordt nl meestal minder met een hoge kmstand vanwege de slijtage op de glijlagers van kruk- en nokkenas.
Spatten doen ze allemaal in het kleppenhuis en dan verwacht je dat nieuwe motoren dat meer doen.
Verhoogde carterdruk is wel aannemelijk bij een hoge km-stand. Blijkbaar valt de lekkage wel mee, anders werd de lekkage wel beter beschreven. En wat is nou hoge km-stand voor de b230. Dan moet je er eerst het dubbele van maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : Verband hoge kmstand en oliedruk lijkt me in de omgekeerde richting te werken.
De oliedruk wordt nl meestal minder met een hoge kmstand vanwege de slijtage op de glijlagers van kruk- en nokkenas.
Spatten doen ze allemaal in het kleppenhuis en dan verwacht je dat nieuwe motoren dat meer doen.
Verhoogde carterdruk is wel aannemelijk bij een hoge km-stand. Blijkbaar valt de lekkage wel mee, anders werd de lekkage wel beter beschreven. En wat is nou hoge km-stand voor de b230. Dan moet je er eerst het dubbele van maken.
Logischerwijs dacht ik zelf ook dat de km.stand icm de oliedruk eerder laag dan hoog zou zijn. Omdat de olielekkage (zonder spatplaat) door de oliedop kwam ging echter toch op zoek naar een oorzaak.
Conclusie:
- carterventilatie schoongemaakt
- nieuwe oliedop incl. nieuw rubber
- lipjes olievuldop aangeknepen
hiermee heb ik nog steeds olielekkage rond de vuldop. Als ik 140 km/u heb gereden dan loopt er een dun spoortje vanaf de olievuldop naar het kleppendeksel waarna het naar het uitlaatspruitstuk gaat om op het spruitstuk te verbranden.
Conlusie 2: nadat ik de spatplaat heb gemaakt aan de binnenzijde van het kleppendeksel, is er GEEN olielekkage meer.
Blijft nog steeds mijn eerste vraag: heb ik aan symptoombestrijding gedaan? of zie ik de oorzaak over het hoofd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Weet je zeker dat het olielekkage rond de vuldop is en geen olieverbruik?ravado schreef : 1 liter op 200 km
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
www.volvo700vereniging.nl/node/42642
Er zit ook een overdrukventiel in het cirquit.
Misschien zit die verstopt.
Druk meten kan uitsluitsel geven.
Indien teveel druk: beetje atf erbij voor een oliewissel kan geen kwaad.
Wanneer de olieschraapveren vast zitten kunnen die ook weer los komen.
1 op de 200 is wel erg veel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal eens een oliedrukmeter proberen te regelen en dan de daadwerkelijke druk meten.
Thnx voor de input en de verwijzing naar de andere topic.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
En het probleem als volgt opgelost.
Schrale olie in het blok ( Valvoline ) en daar een 200 km mee gereden, de olie reinigt het blok en schraperveren komen weer los en gaan hun werk weer doen.
Hierna wel weer de olie verversen, te lang rijden met dat goedje is ook niet goed.
Bij mij heeft het geholpen, mijn km stand was toen +/- 600.000.
Succes Fred