opeens niet meer starten *opgelost* - nu soms afslaan...*ook opgelost*

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 09:13 #1357904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS-klep is het niet....
Gister eindelijk tijd vrij gemaakt voor wat klusjes aan de volvo. Hierbij dus de CIS-klep gedemonteerd en gereinigd. Ook het gasklephuis bekeken. Beide waren eigenlijk nog vrij schoon. Geen smerige troep eigenlijk, alleen wat zwarte aanslag aan de wand. Alles weer mooi schoon gemaakt, de CIS-klep ging daarna wel wat soepeler.

het geheel weer netjes gemonteerd en bij wegrijden gelijk weer afslaande motor! het was al laat, dus ben maar naar huis gereden, maar onderweg is het nog drie keer gebeurd. Dit terwijl het juist de afgelopen maand weer wat was afgenomen.

nu is dus de vraag: als het niet de CIS-klep is, waar kan het dan aan liggen?!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 17:25 #1358044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic basisafstelling
van je gasklep, staat hiet wel ergens op het forum.
Met de slang van je cisklep dichtgeknepen zal je motor nog 500 toeren moeten draaien, test dit maar eens, twee minuten werk en dan weet je genoeg.
Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 19:00 #1358049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstelling/werking gasklepschakelaar
Is de afstelling van de gasklepschakelaar wel juist? Of hapert die schakelaar af en toe? De ECU gebruikt de schakelaar om het staionaire toerental wel of niet bij te regelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2012 11:55 #1358292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijkt op
je symptomen lijken erg op die ik laatst had.
Slecht stationair, toerental inzakken, bijregelen, en afslaan. soms wel mooi lopen. met gewoon rijden, niet aan de hand, alhoewel ik met gas bijgeven of loslaten toch wel meer schokken voelde.
bij mij was de nokkenassensor ver overleden (een enkele keer pakte die het kennelijk wel goed op), deze heb ik laatst vervangen en heeft dit probleem zich niet meer voorgedaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 12:08 #1358526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
Gister auto toch maar naar garage gebracht wegens een chronisch gebrek aan tijd. Deze heeft het inderdaad ook gezocht in CIS klep icm gasklephuis en basisafstelling.
De kleppen bleken redelijk schoon, de afstelling was minder. Na opnieuw inregelen bleek vooral de positieschakelaar de boosdoener. Het probleem lijkt nu opgelost!
Gisteravond nog wel een paar keer de toeren ver terug zien zakken tot 500. de motor pakte nu echter uit zichzelf weer op. Ik hoop dat het hierbij blijft en hij verder nu blijft lopen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Mattijs

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC