opeens niet meer starten *opgelost* - nu soms afslaan...*ook opgelost*
- V700 register
- Nieuw lid
-
van de week had ik opeens een raar probleem: de auto wilde niet meer starten (940 estate, 2.3 LPT, '95). We waren er de dag ervoor nog mee weg geweest en toen was alles nog normaal.
Bij het niet aanslaan van de motor draaide de startmotor gewoon z'n rondjes en ook de brandstofpomp hoorde je zoemen bij het contact maken.
man van de route mobiel erbij... die vraagt mijn vrouw of ze al heeft geprobeerd door te starten. nee, want dat heb ik haar verteld dat ze dat niet moet doen ivm leegtrekken accu. Dus hij probeerde dat en na geruime tijd sloeg de motor opeens met een dikke rookpluim aan! Hij heeft nog wat dingen gecontroleerd aan accu, riemen en startmotor, dit was allemaal goed, hij vermoede iets met de brandstoftoevoer... daarna een rondje gereden en sindsdien doet ie het gewoon weer normaal!
de auto start altijd al wat 'moeilijk'... het lijkt alsof de motor altijd een paar rondjes nodig heeft om aan te slaan... maar heeft nooit eerder bovenstaand probleem vertoond.
iemand ideeen waar te zoeken, of gewoon zo laten en afwachten?! (if it ain't broke...)
bij voorbaat dank voor het meedenken.
Mattijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Auto (745 2.3LPT) stilgezet, start niet meer. Opgestart, maar na 100m viel ie stil en is niet meer aan de praat te krijgen.
Starten deed ie bij mij ook altijd 'moeilijk'. Dealer had 't over de dynamo, maar dan zou de accu ook leeg moeten raken.
Bobine, verdeelkap en bougies krijgen stroom. Als ik de benzine aftap van de retourleiding en rechtstreeks in het inlaatspruitstuk giet, slaat ie wél aan en loopt ie ca 5 seconden.
Collega van me had het over een nokkenaspositiesensor. Hij had precies hetzelfde gehad, maar dan wel met een 850. Een compleet ander blok dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de contacten van het relais met 600 geschuurd hij is open te maken en hij slaat nu eerder aan dan anders dus het zou het probleem geweest kunnen zijn.
Afwachten of het echt zo is.
John
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dan is het NIET je BDP sensor, maar is je brandstofvoorziening Niet in orde.Crosskabouter schreef : Bobine, verdeelkap en bougies krijgen stroom. Als ik de benzine aftap van de retourleiding en rechtstreeks in het inlaatspruitstuk giet, slaat ie wél aan en loopt ie ca 5 seconden.
Collega van me had het over een nokkenaspositiesensor. Hij had precies hetzelfde gehad, maar dan wel met een 850. Een compleet ander blok dus.
BDP sensor is voor de onsteking...als die foutief is zou het blok met benzine in het spruitstuk ook NIET aanslaan. (Wat ie bij jou dus wel doet)
Denk eerder dat je brandstofpomp niet lekker is, je witte brandstofrelais kaduk is, je injectoronstoringsrelais niet jofel is of er iets anders niet orde is met je brandstofsysteem.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Brandstofpomp is in orde, relais ook. Het probleem bleek uiteindelijk te zitten in vuile stekkers op de injectoren.
Huijsmans in Steenbergen heeft het gevonden en opgelost. Volgens Bluekens zat het probleem in de dynamo...
- V700 register
- Nieuw lid
-
het gebeurt alleen als ik rijdend de koppeling intrap en afrem om een bocht om te gaan... (bijv. 50 km/h in zn drie en dan de bocht om om het woonerf op te rijden) ik trap de koppeling in en het toerental zakt dan terug en komt akelig laag... soms pakt ie nog net weer uit zichzelf op en soms slaat ie dan dus af.
het gebeurt nu steeds vaker en wordt al met al ook wel wat link... op een druk kruispunt is het toch even lastig. hij start vervolgens trouwens gelijk weer en je kan doorrijden. als je continue een beetje gas blijft geven is er niks aan de hand.
is dit het witte brandstofpomprelais? ik heb al gezocht op het onderwerp 'afslaan' en deze komt dan veel naar voren. ik zal hem in ieder geval eens aan een inspectie onderwerpen.
wie het weet mag het zeggen....
Mattijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus wat je zegt ga ik zeker (laten) controleren! bedankt!