Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden deze unit gekocht.......was toen iets van $ 200
<a href="
digiobd.en.alibaba.com/product/286215061...Volvo_VIDA_DiCE.html
">
digiobd.en.alibaba.com/product/286215061...Volvo_VIDA_DiCE.html
Er zit gewoon VIDA 2011D bij......alle volvo's t/m 2011 zitten erbij vanaf 1975, zelfs de eerste 240. ideaal !!
met de unit aangesloten kan ik alles, wat de dealer ook kan, behalve nieuwe software laden. Maar wel software instellingen veranderen, bijv dagrijlichten voor mijn V70-D5 branden de koplampen, ook bij lichtschakelaar uit. Dat heb ik veranderd, en alles is uit als schakelaar op 0 staat, en brand als schakelaar op aan staat. Tevens kan ik alle motor parameters aflezen, zoals massa lucht, tijdstip inspuiting, motor- , olie- en koelwater temp, en druk brandstof op de injectors (is best hoog!) Ook kan ik via mijn laptop dan de lampen, hoorn, richtingaanwijzer, ramen open/dicht etc bedienen....geinig,
En natuurlijk de foutcodes uitlezen, waarbij VIDA dan ook direct suggesaties geeft (omdat hij ook andere parameters uitleest) wat het zou kunnen zijn.
Bijv bij een kennis liep de motor slecht stationair......foutcode was iets nietszeggends: ECM 2440 (betekent fuel system) Maar VIDA via de interface geeft ook die foutcode ECM 2440, met de melding: fuel pump relay bad contact........ Kijk, nou weet je direct waar je moet zoeken......nieuw relais, en klaar. Hij liep weer als een zonnetje.
Ook bij mij deed de cruise control het vaker niet dan wel.......VIDA: no signal from clutch switch......ander schakelaartje en nooit problemen meer.
Al met al heeft hij zijn geld bij mij al opgebracht.... Als je wat zelf rommelt, is dit een aanrader. Plus alle schemaas met onderdeelnummers....De unit heeft wel een OBD II interfavce nodig voor extra diagnostic, wat je niet vindt op een 7/940, maar wel bijv op mijn 96-er 965.