Starten 960 en een fontein krijgen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk een scheurtje in de cilinderbus....... Daardoor extreme compressie in het koelsysteem......
Groet Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Deze zijn helaas niet de sterkste blokken van VOLVO, qua gietwerk.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Of je een auto koopt of een losse motor hangt er van af of je ruimte hebt om een sloopauto neer te zetten. En of je het leuk vindt om die te demonteren.DreamOn2003 schreef : laten vervangen is een dure hobby, maar heeft het zin om dit eerst zelf te doen? Op hoop van zegen?In het slechtste geval, kan ik beter een donorauto kopen, een motor van de sloop, of een nieuwe motor (indien mogelijk)?
Eerst even zelf kijken naar de koppakking kan geen kwaad natuurlijk. Maar ik betwijfel of een doorgeslagen koppakking zoveel druk door kan laten dat je een fontein krijgt, nooit eerder gehoord in ieder geval.
Dus ik denk dat de kans groot is dat er iets in het blok gescheurd is.
Piet
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ja, Serieus.Baseman schreef :
Serieus joh?gerryberrie schreef : Als de boel intern gescheurd is wel ja denk ik zo...eerst kop eraf en kijken naar de kanalen..
De andere reactie's die geplaatst zijn na mij, geven denk ik al genoeg antwoord...
Het scheurt zomaar.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
"Succes"
Robert
PS: Ik ben ook niet zo tevreden over die motoren kwa duurzaamheid, maar ja... bevriezing hebben we het niet over, dat is nu eenmaal gevaarlijk voor alle motoren. Behalve luchtgekoelde motoren natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
om een sloper neer te zetten heb ik hier gelukkig wel. En het demonteren en weer monteren van een blok lijkt me een serieuze uitdaging (zeker zo'n whiteblock).Het lijkt er dus op, met bijna alle andere reacties erbij, dat de kans op een motorwissel wel aanzienlijk is. Voor de zekerheid moet ik idd maar eerst de kop lichten.In ieder geval ga ik maar vast rondkijken voor een donor en wat gereedschap kopen (takel bv) om de operatie uit te kunnen voeren.Piet22 schreef : Of je een auto koopt of een losse motor hangt er van af of je ruimte hebt om een sloopauto neer te zetten. En of je het leuk vindt om die te demonteren.
Eerst even zelf kijken naar de koppakking kan geen kwaad natuurlijk. Maar ik betwijfel of een doorgeslagen koppakking zoveel druk door kan laten dat je een fontein krijgt, nooit eerder gehoord in ieder geval.
Dus ik denk dat de kans groot is dat er iets in het blok gescheurd is.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
JMB schreef : lijkt mij ook een betere optie, verwacht geen andere uitkomst maar met dit verhaal 20 centimer uit reservoir moet dat direct te zien zijn. maar geen water in de olie dan ??, moet oliepeil niet ook veel hoger worden.
is wel een goed idee. En ook iets wat ik wel kan! <lol>
Edwin / lid nr. 1022
945 - (05-'11-huidig) + 945 - (08-'11-huidig) + 964 3.0 (12-'11-huidig) + 340 (huidig & te koop)