Starten 960 en een fontein krijgen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 09:42 #1350484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Whiteblock kan weinig hebben
Whiteblock kan weinig hebben die dingen scheuren al spontaan.......
Denk een scheurtje in de cilinderbus....... Daardoor extreme compressie in het koelsysteem......
Groet Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:54 #1350504 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic Als je de kop eraf haalt, en
Als je de kop eraf haalt, en de pakking vernieuwd, heb je al kans dat deze gaat scheuren als je wat water in de kopbouten gaten laat zitten. Als dit kleine beetje water gaat uitzetten door warmte, kan het onderblok al gaan barsten.
Deze zijn helaas niet de sterkste blokken van VOLVO, qua gietwerk.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 12:37 #1350509 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic tja

DreamOn2003 schreef : laten vervangen is een dure hobby, maar heeft het zin om dit eerst zelf te doen? Op hoop van zegen?In het slechtste geval, kan ik beter een donorauto kopen, een motor van de sloop, of een nieuwe motor (indien mogelijk)?

Of je een auto koopt of een losse motor hangt er van af of je ruimte hebt om een sloopauto neer te zetten. En of je het leuk vindt om die te demonteren.
Eerst even zelf kijken naar de koppakking kan geen kwaad natuurlijk. Maar ik betwijfel of een doorgeslagen koppakking zoveel druk door kan laten dat je een fontein krijgt, nooit eerder gehoord in ieder geval.
Dus ik denk dat de kans groot is dat er iets in het blok gescheurd is.
Piet

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 14:29 #1350520 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja, Serieus.

Baseman schreef :

gerryberrie schreef : Als de boel intern gescheurd is wel ja denk ik zo...eerst kop eraf en kijken naar de kanalen..

Serieus joh?

Ja, Serieus.
De andere reactie's die geplaatst zijn na mij, geven denk ik al genoeg antwoord...
Het scheurt zomaar.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 19:34 #1350554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ....
Oh, oh! Daar heb je wat aan de hand Erwin!  Je zult de kop eraf moeten halen en heel goed inspecteren. Is nog iet zo gemakkelijk zo'n visuele inspectie. Maar het is goed fout ergens. Meer dan de pakking lijkt mij, maar je weet het niet. Als er weinig aan de pakking is te zien (die kans is aanwezig bij alleen bevriezing..) is er ergens iets gescheurd.
"Succes" 
Robert
PS: Ik ben ook niet zo tevreden over die motoren kwa duurzaamheid, maar ja... bevriezing hebben we het niet over, dat is nu eenmaal gevaarlijk voor alle motoren. Behalve luchtgekoelde motoren natuurlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 20:09 #1350558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruimte

Piet22 schreef : Of je een auto koopt of een losse motor hangt er van af of je ruimte hebt om een sloopauto neer te zetten. En of je het leuk vindt om die te demonteren.
Eerst even zelf kijken naar de koppakking kan geen kwaad natuurlijk. Maar ik betwijfel of een doorgeslagen koppakking zoveel druk door kan laten dat je een fontein krijgt, nooit eerder gehoord in ieder geval.
Dus ik denk dat de kans groot is dat er iets in het blok gescheurd is.
Piet

om een sloper neer te zetten heb ik hier gelukkig wel. En het demonteren en weer monteren van een blok lijkt me een serieuze uitdaging (zeker zo'n whiteblock).Het lijkt er dus op, met bijna alle andere reacties erbij, dat de kans op een motorwissel wel aanzienlijk is. Voor de zekerheid moet ik idd maar eerst de kop lichten.In ieder geval ga ik maar vast rondkijken voor een donor en wat gereedschap kopen (takel bv) om de operatie uit te kunnen voeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 11:29 #1350636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sterkte
Heb als je wilt nog een goede kop liggen (vlak en voorzien van nieuwe klepdichtingen etc), maar waarschijnlijk is het onderblok aan de beurt. Ik heb nog een onderblok staan, maar daar moeten nieuwe zuigers in. Onderblok komt gratis met de kop.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
06-03-2012 18:18 #1350685 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic omgekeerd
of even druk op het koelsysteem zetten zie je snel genoeg of er water in de cinlinders komt te staan als je bougies eruit gedraaid heb.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 18:23 #1350686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic omgekeerd
lijkt mij ook een betere optie, verwacht geen andere uitkomst maar met dit verhaal 20 centimer uit reservoir moet dat direct te zien zijn. maar geen water in de olie dan ??, moet oliepeil niet ook veel hoger worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 20:51 #1350718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie peilen

JMB schreef : lijkt mij ook een betere optie, verwacht geen andere uitkomst maar met dit verhaal 20 centimer uit reservoir moet dat direct te zien zijn. maar geen water in de olie dan ??, moet oliepeil niet ook veel hoger worden.

is wel een goed idee. En ook iets wat ik wel kan! <lol>
Edwin / lid nr. 1022
945 - (05-'11-huidig) + 945 - (08-'11-huidig) + 964 3.0 (12-'11-huidig) + 340 (huidig & te koop)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC