Starten 960 en een fontein krijgen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag een bobine vervangen van de 960. Tijdens de eerste startpogingen ontstond er een overdruk in het koelvloeistofreservoir.Starten met de dop eraf, gaf een fontein van vloeistof uit het reservoir (tot een 20cm hoog!).Is dit een verstopping in het koelsysteem?
Voor de volledigheid: de 960 kwam stil te staan tijdens de afgelopen vorst en hebben we naar huis gesleept. Ivm lekkage van het koelsysteem hebben we eerst geprobeerd om de auto aan de gang te krijgen met water als koelmiddel. Thuis slangen afgekoppeld en de auto in de garage geduwd.Zou het kunnen zijn dat er nog ijs in het koelcircuit zit, of moet ik ergens anders gaan kijken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor 100% zekerheid even co laten meten boven het expantievat.
Succes!
Groet Paul
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Is de KVS of het water ook bevroren geweest in die periode?
Zoja: Bevroren water (ijs) zet uit...het moet ergens heen>Koppakking die kapot gaat of koelkanelen die scheuren.
(Net als bevroren waterleidingen die barsten)
Als je nu dus start drukt de compressie van een of meerdere cilinders zich het koelsysteem in..
(Heb even het worst-case scenario uitgebeeld..)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
CO meten in deze situatie is een beetje als koorts meten bij een patient met een slagaderlijke bloeding. De kop eraf halen om te kijken is een goede start.gerryberrie schreef :
Als de boel intern gescheurd is wel ja denk ik zo...eerst kop eraf en kijken naar de kanalen..DreamOn2003 schreef : was idd bevroren. Motorwissel onvermijdelijk?
Groeten,Gerben
Maar een koppakking laten vervangen bij deze motor is net zo duur als een vervangende motor.
En als je het goedkoop zelf doet is het maar de vraag of na het vervangen van de koppakking het motorblok toch niet ook beschadigd is. Dat weet je pas na het vervangen van de koppakking
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
laten vervangen is een dure hobby, maar heeft het zin om dit eerst zelf te doen? Op hoop van zegen?In het slechtste geval, kan ik beter een donorauto kopen, een motor van de sloop, of een nieuwe motor (indien mogelijk)?Piet22 schreef :
Maar een koppakking laten vervangen bij deze motor is net zo duur als een vervangende motor.
En als je het goedkoop zelf doet is het maar de vraag of na het vervangen van de koppakking het motorblok toch niet ook beschadigd is. Dat weet je pas na het vervangen van de koppakking
Piet
Edwin / lid nr. 1022
945 - (05-'11-huidig) + 945 - (08-'11-huidig) + 964 3.0 (12-'11-huidig) + 340 (huidig & te koop)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Serieus joh? Een beetje vorst, allemaal plaatsen vaar water heen kan en wel uit kan zetten en dan vriest een gietalu-blok van Volvo (!) kapot?Dat lijkt me wel heel sterk.....gerryberrie schreef : Als de boel intern gescheurd is wel ja denk ik zo...eerst kop eraf en kijken naar de kanalen..
Thermostaat stukgevroren ja, vinnetje van de waterpomp, misschien, maar kanalen gesprongen gaat er bij mij niet in.Whiteblock kan echt wel wat hebben lijkt me zo...