V90 3.0 af en toe onregelmatig stationair

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 23:16 #1349813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Gerben,   Helder
Hoi Gerben,

Helder verhaal!

groet Rinze

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 23:30 #1349816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kracht unit

Rinze schreef : Onder welke benaming kan ik "vonkversterkers" vinden in webshops?

Vadis noemt ze 'kracht unit', maar misschien heb je aan het onderdeelnummer meer: 1367776. Ik geloof dat ze wel wat prijzig zijn. Kijk ook eens <a href="/node/42528" target="_blank">hier</a>.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2012 01:03 #1349832 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic even iets anders..
Wellicht geklets in de ruimte... , maar gebeurt het bij een (vaste) constante snelheid dat de automaat het even "niet weet", danwel twijfelt, in welke trap hij moet gaan staan? Heb ik ook weleens. Dan zet ik de c.c. één standje hoger en het was over. (dat leek dan ook op haperen/stotteren) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2012 21:47 #1350036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee dat lijkt niet zo te zijn
Hoi Geejee,

Nee dit lijkt niet op de symptomen die ik ervaar. Gek genoeg heb ik vandaag 500 km zonder een enkel symptoom gereden. Gezien alle informatie die ik van jullie krijg vermoed ik toch echt dat het de vonkversterker(s) zijn. Zodra ik er aan toe kom om ze te vervangen laat ik weten hoe het af is gelopen.

groet Rinze

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2012 22:14 #1350047 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Klopt
Klinkt herkenbaar.
Ik kon zonder problemen zo lang rijden als ik wilde als ik maar niet tussentijds stopte. Echter, als ik met een halfwarme motor wilde starten had ik problemen en moest ik wachten tot de motor helemaal was afgekoeld.
Als het probleem lang genoeg optreedt kan je proberen de defecte vonkversterker te lokaliseren. Door met enige kracht de connector van een defecte vonkversterker heen en weer te bewegen kan de fout optreden of juist weer ophouden. Oorzaak is dat je hiermee de interne slechte soldeerverbinding heen en weer beweegt. Op deze manier heb ik kunnen vinden welke van de twee vonkversterkers defect was.
Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC