Af en toe niet aanslaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2012 20:47 #1350989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lmm
Al gekeken of het dempings schuim in je lucht filterhuis niet losgelaten is?
Hierdoor vervuilt je luchtmassa meter met die schuim troep....
Hierdoor vervuilt je luchtmassa meter met die schuim troep....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 09:48 #1351059
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtfilter
Wel even de kap van het luchtfilter losgehad, maar zo op het oog is het schuim nog goed.
Wat ik al verwachtte, sloeg de motor de volgende morgen direct aan (droog weer). Na een halve kilometer of zo nog wel wat inhouden, maar bij verder opwarmen verdween dat helemaal en nu nergens last meer van.
Doet dat injector relais ook bij draaien op LPG (LPi) mee? Benzine of gas maakt namelijk geen verschil.
Rob
Wat ik al verwachtte, sloeg de motor de volgende morgen direct aan (droog weer). Na een halve kilometer of zo nog wel wat inhouden, maar bij verder opwarmen verdween dat helemaal en nu nergens last meer van.
Doet dat injector relais ook bij draaien op LPG (LPi) mee? Benzine of gas maakt namelijk geen verschil.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 09:58 #1351063
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, de benzine injectoren blijven aangestuurd wordent tijdens rijden op LPG. Het signaal van de benzine injectoren gebruikt de LPG computer als input.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2012 20:46 #1351268
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectorrelais
Stond vanmorgen weer stil in de regen, gelukkig vlak bij de plaats van bestemming. Een uurtje later sloeg de motor weer direct aan en kon ik de ca. 10 km terug naar huis rijden. Vlak bij huis weer steeds slechter lopen en af en toe afslaan. Wel thuis kunnen komen, maar liep stationair niet echt mooi met af en toe (bijna) afslaan. Lijkt dus toch echt een vochtprobleem wat optreedt als de motor op bedrijfstemperatuur is. Heel vreemd. Eerst maar eens nieuwe bougiekabels, bougies en verdeelkap gehaald en ga dat morgen eens proberen.
Injectorrelais is het trouwens niet. Dit is volgens het schema een simpel aan/uit relais, dus de connector losgenomen en doorverbonden met een draad. Wel aanslaan, maar nog steeds niet mooi lopen. Dat is het dus niet.
Rob
Injectorrelais is het trouwens niet. Dit is volgens het schema een simpel aan/uit relais, dus de connector losgenomen en doorverbonden met een draad. Wel aanslaan, maar nog steeds niet mooi lopen. Dat is het dus niet.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2012 20:57 #1351272
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontsteking
Je weet zeker dat verdelerkap, bougies en bougiekabels helemaal 100% in orde zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2012 17:30 #1351359
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabels
Eerlijk gezegd begon ik daar langzamerhand toch ook aan te twijfelen, ondanks dat ze maar een jaar of twee / drie oud zijn. Ik heb vanmiddag de hele boel zeiknat gespoten met een plantenspuit (had de garage overigens ook al ens gedaan), maar de motor bleef lopen. Toen de boel opgewarmd was nog eens geprobeerd en toen sloeg de motor wel af. Verdeelkap, kabels en bougies vervangen en opnieuw gestart. Motor blijft nu wel lopen, ondanks de plantenspuit. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar het lijkt alsof ik te moeijlijk heb lopen denken....
Fingers crossed.
Rob
Fingers crossed.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2012 14:23 #1352539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobilizer
Even terug naar de start van dit topic. Het lijkt er op alsof het probleem in de regen is opgelost met nieuwe kabels. Blijft over het af en toe niet willen aanslaan.
Ik heb eens in VADIS zitten grasduinen over de werking van de immobilizer. De antennering om het contactslot heb ik vervangen, geen resultaat. Volgens Vadis stuurt de ECM bij het starten een signaal naar de immobilizer regeleenheid, die communiceert dan met de transponder in de sleutel. Als die wordt herkend, dan geeft de immo-eenheid een vrijgavesignaal aan de ECM. Nou komt het mooie, tijdens het starten vraagt de ECM 2.6 seconde lang om een reactie van de immobilizer. Komt er binnen die tijd geen reactie, dan wordt de ECM "disabled". Dat lijkt precies te kloppen; wel aanslaan, een seconde of twee mooi rondlopen en dan weer afslaan. Nou is alleen de vraag, zit de storing in de ECM of in de immobilizer?
Ik wil de garage vragen de immobilizer uit te lezen (er zijn 9 foutcodes mogelijk). De immo-regeleenheid is met een pincode gelinkt aan de ECM, dus een gebruikte zal niet gaan. Geen idee wat zo'n nieuwe eenheid kost. Een andere mogelijkheid is een ouder model ECM zonder immobilizer functie, die is wel gebruikt te vinden, hoop ik.
Of is er een mogelijkheid om die immobilizer op één of andere manier te omzeilen? Ik ben niet zo gehecht aan deze functie voor een auto van 14 jaar oud...
Rob
Ik heb eens in VADIS zitten grasduinen over de werking van de immobilizer. De antennering om het contactslot heb ik vervangen, geen resultaat. Volgens Vadis stuurt de ECM bij het starten een signaal naar de immobilizer regeleenheid, die communiceert dan met de transponder in de sleutel. Als die wordt herkend, dan geeft de immo-eenheid een vrijgavesignaal aan de ECM. Nou komt het mooie, tijdens het starten vraagt de ECM 2.6 seconde lang om een reactie van de immobilizer. Komt er binnen die tijd geen reactie, dan wordt de ECM "disabled". Dat lijkt precies te kloppen; wel aanslaan, een seconde of twee mooi rondlopen en dan weer afslaan. Nou is alleen de vraag, zit de storing in de ECM of in de immobilizer?
Ik wil de garage vragen de immobilizer uit te lezen (er zijn 9 foutcodes mogelijk). De immo-regeleenheid is met een pincode gelinkt aan de ECM, dus een gebruikte zal niet gaan. Geen idee wat zo'n nieuwe eenheid kost. Een andere mogelijkheid is een ouder model ECM zonder immobilizer functie, die is wel gebruikt te vinden, hoop ik.
Of is er een mogelijkheid om die immobilizer op één of andere manier te omzeilen? Ik ben niet zo gehecht aan deze functie voor een auto van 14 jaar oud...
Rob
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2012 16:51 #1352775
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Anders
Rob,
Om uit te vinden of het probleem door de immobilizer veroorzaakt wordt zou je hem bewust uit kunnen schakelen door de verbinding tussen de antenne om het contactslot en de immobilizer of de verbinding tussen immobilizer en ECM te onderbreken.
Als de auto dan nog steeds hetzelfde doet, dus aanslaan en ca 2 seconden lopen, dan is het inderdaad de ECM die afslaat omdat hij geen "goedkeuring" krijgt van de immobilizer. En dan zit het probleem waarschijnlijk inderdaad in de immobilizer.
Ik denk echter dat de auto dan helemaal niet wil starten. Zoals ik Vadis lees verlopen die 2,6 seconden voor het starten van de motor. Dus het probleem zit dan waarschijnlijk toch ergens anders.
Uitlezen is in dit soort gevallen natuurlijk ook een prima idee.
Piet
Om uit te vinden of het probleem door de immobilizer veroorzaakt wordt zou je hem bewust uit kunnen schakelen door de verbinding tussen de antenne om het contactslot en de immobilizer of de verbinding tussen immobilizer en ECM te onderbreken.
Als de auto dan nog steeds hetzelfde doet, dus aanslaan en ca 2 seconden lopen, dan is het inderdaad de ECM die afslaat omdat hij geen "goedkeuring" krijgt van de immobilizer. En dan zit het probleem waarschijnlijk inderdaad in de immobilizer.
Ik denk echter dat de auto dan helemaal niet wil starten. Zoals ik Vadis lees verlopen die 2,6 seconden voor het starten van de motor. Dus het probleem zit dan waarschijnlijk toch ergens anders.
Uitlezen is in dit soort gevallen natuurlijk ook een prima idee.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 12:36 #1352845
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed idee
Goed idee, had ik natuurlijk zelf ook aan kunnen denken. Uitlezen gebeurt pas volgende week, maar dit ga ik van het weekeinde zelf eens uittesten.
Wordt vervolgd.
Rob
Wordt vervolgd.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2012 11:19 #1353177
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update: immobilizer zekering 13
Piet, dat was een goed idee. Als ik fuse 13 er uit trek (alleen voor voeding immobilizer) dan krijg ik exact hetzelfde beeld: wel starten, even aanslaan, na 2 seconden uitvallen. Ik ben er nu dus wel vrijwel zeker van dat de immobilizer de oorzaak is. Misschien eerst maar eens connectoren checken.
Rob
Rob
Moderators: Jerry Stam