Welke volvo is beter
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
ik heb met beide typen jarenlang gereden en heb nu nog een 760 uit 1983 en een S90 uit 1998. Objectief is de 9 serie, zeker van de laatste 2 modeljaren 1997 en 1998 de betere auto. Helemaal doorontwikkeld, alle kinderziekten eruit en een heel goede roestbestendige carrosserie. Ook het onderstel is onderhuids een stuk verbeterd en verfijnd t.o.v. de 7 serie.
Qua karakter is de 7 serie natuurlijk uitgesprokener, met name de sedan met zijn rechte achterruit. En dat blijft natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke smaak.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dat zag je bij de 200, de 700/900. Toen ze uit het programma gingen waren ze "AF"
Ik ken verschillende mensen die destijds uit een 700 kwamen, een 850 kochten, net voordat de 900 eruit ging, nog even een nieuwe 900 kochten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij Volvo wordt een hele tijd doorontwikkeld, van de amazon naar de 140, naar de 240, naar de 700 en als laatste evolutie de 900. Wat zou dan de beste zijn? (De 960 en S/V 90 valt een beetje buiten die evolutie, in ieder geval voor wat de motor betreft.)
Ik heb een amazon, een 144 en een 940. Voor dagelijks gebruik en lange ritten neem ik natuurlijk de 940, al zijn de andere auto's erg fijne en leuke wagens!
Oh en Frans, zie nog maar eens een 360 te vinden in echt goede staat. Mijn zoons hebben er net een gekocht (met achterklepje, want een goede hatchback is helemaal niet meer te krijgen) Hoofdreden: er wordt goedkoop mee geraced! En dat is wat de zoons ook gaan doen met dit exemplaar...
- V700 register
- Nieuw lid
-
die karren uit Born?Tomaat schreef : zou ik voor de 360 gaan! Erg ondergewaardeerd maar stiekum toch een hele goede auto.
Dat is toch geen auto, laat staan een Volvo? de drie exemplaren die ik gereden heb waren allemaal dra-ma-tisch
Of vergis ik me nou?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die roestbestendigheid, daar valt over te twisten. Mijn vorige 940 van 1997 (MY 1998) had toch behoorlijk wat plekjes en blaasjes, terwijl mijn 740 van 1990 er helemaal strak bij stond.jsnijder schreef : Helemaal doorontwikkeld, alle kinderziekten eruit en een heel goede roestbestendige carrosserie.
Ook ik heb beide typen gehad. De 940 is (in vergelijking met de 740) zeker de snelste, krachtigste, comfortabelste en meest luxe. Maar de 740 had meer karakter, ook helemaal waar. Het is een gevoel, maar in de 740 had ik altijd 100% vertrouwen. Bij de 940's heb ik wel wat kleine dingetjes gehad die dat percentage ietsjes omlaag halen, laten we zeggen 95%.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ja, je vergist je! Er staat wel degelijk Volvo op hoor...Jeroen schreef : die karren uit Born?
Dat is toch geen auto, laat staan een Volvo? de drie exemplaren die ik gereden heb waren allemaal dra-ma-tisch
Of vergis ik me nou?
Er zijn inderdaad veel dra-ma-ti-sche exemplaren, want ze werden vanwege de bizar lage prijzen in de afgelopen jaren helaas veel gebruikt als verbruiksartikel. Het zijn wel de meest probleemloze auto's die ik gereden heb. Je krijgt natuurlijk wel veel minder "auto" dan een 700/900, maar dat kun je alleen aan de nieuwprijs al zien... Als er geen 4e kleine in het spel was bij ons reed ik nog steeds in een 360.
Maar helaas niet als estate geleverd, dus nu niet van toepassing.Tomaat schreef : zou ik voor de 360 gaan! Erg ondergewaardeerd maar stiekum toch een hele goede auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-