Lekkage olie Volvo 940 GL
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2012 17:17 #1347629
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Carteronluchting
als ik alles zo lees en zie is inderdaad de carterontluchting de eerste verdachte, zit pal onder het inlaatspruitstuk. Is de zwarte doos. Kijk eens of de slang die erop hoort te zitten er ook daadwerkelijk opzit.
Gr. Chris
Gr. Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2012 18:24 #1347635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage olie Volvo 940 GL
Beste mensen,
ik ga er morgen mee aan het werk. Dank voor de tips! Ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
Sake
ik ga er morgen mee aan het werk. Dank voor de tips! Ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
Sake
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2012 19:09 #1348079
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage olie Volvo 940 GL
<div style="background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; margin: 8px;">Beste mensen,
ik heb de olie-afscheider (carterventilatie) kunnen uitbouwen en schoongemaakt. Zo ook alle slangen bekeken en z.n. gereinigd. Hoefde gelukkig niet het uitlaatspruitstuk te demonteren. Kon er aardig goed bij.
Meteen de olie ververst en oliefilter vervangen.
Toen ik de olie-afscheider er uit had bleek er helemaal geen o-ring te zitten waar die behoorde te zitten! Ik had deze wel besteld en heb na het reinigen de ring geplaatst en de boel weer ingebouwd.
Morgen ga ik een stuk rijden en kijk dan of dit geholpen heeft. In iedergeval wil ik nogmaals iedereen bedanken die zo actief heeft meegedacht en tips heeft gegeven!!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groet,
Sake</div>
ik heb de olie-afscheider (carterventilatie) kunnen uitbouwen en schoongemaakt. Zo ook alle slangen bekeken en z.n. gereinigd. Hoefde gelukkig niet het uitlaatspruitstuk te demonteren. Kon er aardig goed bij.
Meteen de olie ververst en oliefilter vervangen.
Toen ik de olie-afscheider er uit had bleek er helemaal geen o-ring te zitten waar die behoorde te zitten! Ik had deze wel besteld en heb na het reinigen de ring geplaatst en de boel weer ingebouwd.
Morgen ga ik een stuk rijden en kijk dan of dit geholpen heeft. In iedergeval wil ik nogmaals iedereen bedanken die zo actief heeft meegedacht en tips heeft gegeven!!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groet,
Sake</div>
Moderators: Jerry Stam