cis klep waar zit deze??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 19:16 #1346015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ga ik doen
Dank je wel Henk,

morgen als het licht is ga ik het proberen. als ik er niet uitkom dan stop ik ermee. evengoed bedankt en ik meld me wel weer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 19:45 #1346019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe hoog is het stationair
hoe hoog is het stationair toerental als je de slang naar de CIS klep dichtknijpt? dan moet ie op 500 +/- 50 blijven lopen. door slijtage gasklepas/gasklepstop etc verloopt die instelling langzaam. afstellen van dat toerental zonder CIS klep is niet moeilijk, zit een schroefje voor op de gasklep. misschien helpt dat ook in jou geval.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 19:47 #1346020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De problemen
De problemen doen zich alleen voor op LPG, dan zou ik de afstelling van het basistoerental van 500 rpm niet meteen verdenken. Als het op benzine goed is kun je beter niet aan dat schroefje draaien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 20:02 #1346023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schroefje
Ik had dat van dat schroefje al gelezen op het forum. En dat ik daar ook beter niet aan kan draaien. Wat ik toen bedacht had was om iets gas bij te geven als de ppok in de p stand staat, dan loopt ie zo en zo al wat hoger in de toeren. Er komt dan een moment dat ie "lekker"gaat lopen.
Het gaat ongeveer zo:
Starten op benzine duurt een seconde of 20 met gas geven erbij, dan schakelt ie over op gas na een 3 a 4 minuten, sta je dan voor een stoplicht of steek je een kruising over kan je bijna niet meer weg. Rijd je eenmaal, op gas dan gaat het redelijk soepel allemaal, maar, als je dan veel vermogen vraagt gaat ie trillen, sta je voor de stoplichten dan sta je ook weer te trillen, maar dan is het net of ie op 3 poten draait. Geef je gas bij dan rijd ie weer normaal, tot je vermogen vraagt.

Op benzine, is er eigenlijk niets aan de hand. ik heb wel gemerkt dat hij niet meteen soepel loopt op benzine. Dan moet je eerst zeg maar een kwartier hebben gereden, dan lijkt het wel of alle leidingen schoon zijn. Het starten gaat dan weer wel problematisch en dan loopt ie weer in 1 keer....

Nogmaals dank voor jullie hulp, ik ben Hovenier en heb geen verstand van (gas)motoren in auto`s.... Wel van tuinen uiteraard.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 20:09 #1346024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 20 seconden
20 seconden starten ? Dan zijn vrijwel zeker je LPi injectoren lek. Ze druppelen dan wat LPG na als je de motor uitzet. Die LPG verdampt en vult het spruitstuk met LPG. De volgende keer starten moet je op de startmotor eerst alle LPG damp uit het inlaatspruitstuk pompen totdat er genoeg lucht bij komt om te starten. Wat je kunt proberen is de 4 zekeringen van de LPG installatie eruit te halen en dan een tijdje alleen op benzine te rijden. Zonder die zekeringen brengt de pomp in de tank de LPG niet meer onder druk en kan er geen LPG meer uit de injectoren druppen. Als het goed is kun je na een paar ritten gewoon snel starten op benzine (binnen 2-3 seconden).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 20:30 #1346030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alhoewel hij op benzien goed
Alhoewel hij op benzien goed loopt kun je toch eens even proberen of je drukregelaar niet stuk is. dat is dat ronde ding aan de voorkant van de injector-rail waar een dunner slangetje aanzit. Slangetje lostrekken en er eens aan ruiken. Sterke benzinelucht? dan is ie stuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 20:51 #1346032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

henk 940LPT schreef : De problemen doen zich alleen voor op LPG, dan zou ik de afstelling van het basistoerental van 500 rpm niet meteen verdenken. Als het op benzine goed is kun je beter niet aan dat schroefje draaien.

ja inderdaad, toen ik even na posten mijn reactie wat verderop in het topic dat zag staan kon ik het al niet meer aanpassen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC