cis klep waar zit deze??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 15:17 #1091172 door V700 register
cis klep waar zit deze?? is gemaakt door V700 register

B230FK motor, volvo 940 uit 1997

Wij hebben een 940 met een LPI 3G installatie. Op stationair loopt ie slecht, erg slecht, hij start ook beroerd. Nu heb ik de bougies al vervangen, hier op aanraden van het forum, speciale lpg bougies. Rotor en verdeelkap vervangen en niueuwe bougiekabels. Vrijdag is de auto weggeweest, zijn de kleppen gesteld. Volgende week gaat ie weer weg om te kijken of deze op tijd staat, een rubber vervangen op het blok waar koelvloeistof uit lekt en kijken hoeveel compressie de motor heeft.

Nu heb ik net gelezen over de cis klep, maar waar zit deze? Mischien ben ik gek maar in onze motor kan ik deze niet vinden. foto bijgevoegd en wie kan mij helpen aan te wijzen waar deze zit. Dan kan ik hem schoonmaken.

Foto heb ik bijgevoegd, alle hulp is zeer welkom....

alvast dank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 15:27 #1345962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bespaar
Bespaar je de kosten en moeite van kijken of hij op tijd staat, daar is niets aan af te stellen en is elektronisch geregeld. BDP sensor kan wel slecht zijn en wellicht ook deze symptomen geven. Bovenop het vliegwielhuis, achter de kop, loopt een zwarte kabel omhoog, langs de oliepeilstok naar het schutbord, in het midden van het schutbord zit een zwarte, vierkante stekker. Dat is de kabel van de BDP sensor, deze moet absoluut gaaf zijn. In met midden van jouw foto zit een klein rood dingetje, de CIS klep zit daar meteen rechts (op de foto) naast. Het is het ding waar die zwarte rubber (diameter 3 cm) slang op zit, met de slangklem los (lijkt het). Er zit nog zo'n slang aan, en aan de achterkant een stekker. De klep zit als geheel in een rubber houder aan het blok geschroefd.LPG injectoren zitten wel stevig in het inlaatspruitstuk ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 15:40 #1345964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank voor je snelle antwoord
Dank je wel Henk voor je snelle antwoord. Ik ga zo meteen kijken en bekijken.

Raar dat de garage wil kijken dan of de motor wel of niet op tijd staat. Soms weet ik het niet meer. Die zegt dit en die zegt dat. De auto is al diverse malen weggeweest, ook naar een speciale gasboer in Alkmaar, en die kon ook niets vinden.
Ik ga eerst de cis schoonmaken. Als dat helpt dan cancel ik de garage. Daarna stap voor stap bekijken waarom de motor op gas dan zo slecht loopt bij tijd en wijle.

Nogmaals dank....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 15:45 #1345966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor slecht starten ga ik
Voor slecht starten ga ik met Henk mee, vaak is de BDP sensor hierin de boosdoener.
Slecht stationair lopen is, als je toerental schommelt (de ene keer 700 toeren de andere bv 1200) een vuile CIS klep. Als hij gewoon slecht stationair loopt zou ik eerder denken aan een vervuild gasklephuis. Overigens ook makkelijk zelf schoon te krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 15:46 #1345967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je een beetje handig bent en wat tijd/gelegenheid/gereedschap hebt om eea zelf te doen dan kom je misschien zelf wel tot de oplossing, met wat hulp van hier. Altijd vervelend als je rekeningen moet betalen maar je probleem niet is opgelost.CIS klep kun je demonteren en schoonmaken met remmenreiniger, let op dat je ook het stukje van de schuif schoonmaakt dat je normaal niet ziet. Je kunt de schuif in de behuizing draaien. Na schoonmaken beetje smeren met wat WD40 oid. Bij LPG autos is het belangrijk om eerst te zorgen dat de auto op benzine goed loopt en dan pas naar het LPG systeem te gaan kijken. Treedt dit probleem op beide brandstoffen op ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 17:24 #1345988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de slamgen
van en naarde cis=klep zijn vaak gescheurd a/d achterkant.

Oliedamp en hitte, ouderdom..

Succes, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 17:34 #1345994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cis klep schoon,
De Cis klep schoongemaakt. Huisje is heel, en glimt weer....Hij loopt iets beter maar staat nog steeds te schudden bij stationair draaien, als we gewoon rijden dan merk je een kleine trilling bij accerelatie. Morgen ga ik die zwarte stekker nog bekijken en dan weet ik het niet meer.

Op benzine loopt ie goed. Wel merk ik dat hij moeite heeft/krijgt met starten, zowel op benzine als op gas. Maar stationair draaien op benzine is perfect.
We hebben een ringtank op gas, zou dan de pomp stuk kunnen gaan/zijn? is dit te meten? We hebben al wel een nieuwe brandstofpomp erin laten zetten, omdat hij helemaal niet meer wilde starten, en de oude pomp stuk was. Kan het zijn dat ie 2 keer brandstof krijgt, van zowel de benzine als de gas? hoe kan ik dat meten?

Alvast jullie dank,
Wie nog meer tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 17:55 #1346003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
2 brandstoffen tegelijk kan zeker, maar is wat lastig te meten. Wat je kunt proberen is de stekkers op de benzine injectoren los te trekken als hij op LPG loopt. Merk je verschil (verbetering) dan werden de benzineinjectoren nog aangestuurd en liep hij op 2 brandstoffen. Als het op benzine 100% is ligt het echt in het LPG systeem. Valse lucht ed is uit te sluiten. Ontsteking komt op LPG nauwkeuriger, maar de meest foutgevoelige onderdelen daarvan had je al vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 18:13 #1346006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer een stap verder.... ?
Ok, logisch wat je schrijft, maar waar zitten die injectoren? Kan ik die gewoon lostrekken? en er weer in steken? Spuit er dan geen brandstof uit, als de pomp door blijft lopen ofzo?

Jasper.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 19:01 #1346012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Benzine injectoren zitten aan de bovenkant van het spruitstuk, er loopt een "buis" (de benzinerail) overheen. Er zitten zwarte rubberen kabels aan, met ribbels op de stekker. Op de stekkers zit een metalen clipje, dat indrukken en je kunt de stekker eraf trekken. Brandstof komt daar nooit uit, die wordt aangevoerd via de rail en afgevoerd door inspuiting in het spruitstuk.T zal wel niet fantastisch zijn voor de benzinecomputer, stekkers losmaken, maar soms moet je wat. Je kunt na de test de motor uitzetten en de stekkers dan weer terugzetten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC