inleren ECU
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het niet bekend is, aangezien er anders vast wel een eenduidig verhaal zou zijn over het inleren, bijvoorbeeld na plaatsing van een MBC. Hoe groot moet de afwijking van fabriekstoestand zijn, om een reset te rechtvaardigen? Ook de constatering dat soms de motor weer helemaal 'fris en fruitig' lijkt te lopen na een reset speelt mee.
Het eenduidige verhaal heb ik hier nog nooit gelezen. Het lijkt me wel de moeite waard om te weten. Groot verschil (een euro of 100 aan benzinekosten gok ik) of je een tank gaat leegrijden of dat je de ECU na 30 km al ingeleerd hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben wel heel benieuwd over welk boekje je het dan hebt. Waar staat dat en wát staat er precies?Chilm schreef : Persoonlijk deed ik het ook altijd netjes volgens het boekje, maar als je veel sleuteld wordt je niet goed van het steeds opnieuw inleren. at kan natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon net zoals altijd rijden.
Dat is immers wat je doet.
Volgens mij, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hoe een en ander ook funktioneert, een paar dingen kun je ook wel beredeneren:
- Als een motor op benzine niet goed loopt, loopt ie op LPG ook niet optimaal. Want a) LPG volgt benzine en b) beide gebruiken deels dezelfde componenten. Dus altijd eerst zorgen dat de motor op benzine goed loopt.
- Als twee computers tegelijkertijd inleren, kan dat niet goed gaan. Want je leert de volgcomputer in, terwijl de hoofdcomputer nog niet voor de juiste waarden zorgt. Dus altijd inleren op benzine (want dan is alleen de hoofdcomputer actief).
- Als je auto het beste loopt als je je ECU net gereset hebt, gaat er ergens in de auto iets mis. De inleerfunktie wordt er echt niet in gestopt om de motor slechter te laten lopen. Loopt de motor dus na inleren slechter dan op de vaste waarden die er standaard in staan, dan klopt er iets niet.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niks inleren dus.
Heb er al zoveel mee getest dat ik het nu wel weet hahahaha
Groet Chris