Motorolie stroming
- André Struis
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Lang verhaal kort;
Ik vond m'n oliedruk maar matig.
Laag oliepijl, iets onder normaal toerental, lampje knippert bij warme motor.
Motor loopt verder prima zonder bijgeluiden.
Pomp opengemaakt, die is gewoon versleten...........
Nieuwe pomp erop
Mijn vraag; waar is dat slijpsel van die oude pomp allemaal gebleven?
Ik mag toch hopen dat dit in het filter is blijven hangen.
Hoe zit het met die sproeiers onder de zuigers?
De drukregeling zit in de pomp zelf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een versleten pomp bouwt geen druk op, ook al zijn de passingen in lagers correct.
Een goede pomp geeft zoveel flow dat er vanzelf drukopbouw ontstaat.
De meeste mensen kennen het verschil niet tussen druk en flow.
Maar evengoed bedankt (misschien klink ik ook als schoolmeester...)
Ik had die plaatjes al gezien. Maar wordt daar niet echt wijzer van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of,
Te weinig olie . Te hete olie Te veel slijpsel in de olie. Een combinatie van dit.
Een turbo probleem Een uitgelopen lager b.v.
Dat zou wel je lage oliedruk kunnen verklaren.
Wat zat er in je filter en oude olie ?
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Oorzaak?
Wil wel graag weten waar het slijpsel gebleven is. Vandaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Hier heb ik een algemeen verhaaltje kunnen vinden:
www.auto-techniek.com/motor/motorsmering
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry Andre maar nu zeg je het toch: "Een goede pomp geeft zoveel flow dat er vanzelf drukopbouw ontstaat"Dat is niet waar, een pomp bouwt geen druk op, pompt alleen maar olie in de rondte, met een goeie pomp wat sneller als met een versleten pomp natuurlijk, en dat is i.d.d. de flow.Betreffende het verdwenen staal ben je dus bang dat dit zich eventueel in een oliekanaal heeft opgehoopt? Dat kan ik me voorstellen, heb je geen Vadis, daar staan ook enkele afbeeldingen van het olietraject in.struis schreef : Nu denk ik dat je zelf een denkfout maakt.
Een versleten pomp bouwt geen druk op, ook al zijn de passingen in lagers correct.
Een goede pomp geeft zoveel flow dat er vanzelf drukopbouw ontstaat.
De meeste mensen kennen het verschil niet tussen druk en flow.
Maar evengoed bedankt (misschien klink ik ook als schoolmeester...)
Ik had die plaatjes al gezien. Maar wordt daar niet echt wijzer van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een versleten pomp zal, drukloos, bijna dezelfde hoeveelheid olie verpompen als een nieuwe.
Zodra de versleten pomp druk op moet gaan bouwen, zal hij door z'n inwendige lekverliezen, de druk niet halen (of er veel langer over doen).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.