knipperende wse schakelaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2011 08:27 #1342277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bak en motor
je schrijft dat bak en motor niet van elkaar geweest zijn, geldt dat ook voor de ECU en de automaat ECU?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2011 09:24 #1342278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TCU en ECU
Hoi MArtijn,
De TCU en de ECU zijn beide nog de oorspronkelijke van de Nederlandse S90.
Ik heb de de elektrische schema's bekeken en volgens mij is er geen enkele relatie tussen de bak c.q. motor andaers dan een elektrische. Met andere woorden, er word nergens digitale informatie over typenummers of kenmerken van de bak uitgewisseld.
Dat geldt overigens ook voor de motor en de ECU.
Correct me if I am wrong, maar de enige echte digitale relatie in de S90 die ik heb kunnen ontdekken, is tussen een eventueel aanwezige startonderbreker met transpondermdule en de ECU.
Voor het overige is ook de toerental sensor in de bak vervangen, alle connectoren zijn schoongemaakt, de bak is gelushe en het oliepeil is OK.
Op aanraden van Robert Vanmijen gaat Ton nu de solenoids laten controleren.
Dinsdag zal ik tevens de foutcode uitlezen en resetten en zal ik die melden.
GroetBErt
De TCU en de ECU zijn beide nog de oorspronkelijke van de Nederlandse S90.
Ik heb de de elektrische schema's bekeken en volgens mij is er geen enkele relatie tussen de bak c.q. motor andaers dan een elektrische. Met andere woorden, er word nergens digitale informatie over typenummers of kenmerken van de bak uitgewisseld.
Dat geldt overigens ook voor de motor en de ECU.
Correct me if I am wrong, maar de enige echte digitale relatie in de S90 die ik heb kunnen ontdekken, is tussen een eventueel aanwezige startonderbreker met transpondermdule en de ECU.
Voor het overige is ook de toerental sensor in de bak vervangen, alle connectoren zijn schoongemaakt, de bak is gelushe en het oliepeil is OK.
Op aanraden van Robert Vanmijen gaat Ton nu de solenoids laten controleren.
Dinsdag zal ik tevens de foutcode uitlezen en resetten en zal ik die melden.
GroetBErt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2011 09:53 #1342281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meerdere
er zijn meerdere types 6-lijn en twee types automaat voor deze auto. Allemaal met een eigen combi aan ecu's. Laatst was hier iemand op het forum met klachten over de bak nadat hij de ecu van de motor had vervangen voor een ander type.
De geopperde foutcodes uitlezen is natuurlijk de eerst stap.
De geopperde foutcodes uitlezen is natuurlijk de eerst stap.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2012 20:41 #1342812
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic pnp schakelaar ?
Vanmidaag was Jerry met zijn pekelbak, 960 II, bij me op bezoek. Uiteraard weer hetzelfde probleem besproken. Bij Jerry is het waarschijnlijk toch ook de p.n.p. schakelaar. De truc met het "heen & weren" met de handle werkt wel bij hem wel met een startweigering. Ook hebben we even gekeken en vergeleken met de s90 of de achteruit-rijverlichting werkt bij stilstaande motor. Die hapert bij Jerry ook.
Overigens geen verkeerde 960. Loopt mooi. Hij laat de carterventilatie nog even bij Timen vernieuwen en uiteraard een nieuwe p.n.p. schakelaar. Best nog een mooie 6 cyl., jammer voor een pekelbak.... (Jerry kennende..., die 960 blijft dus ook... )
Overigens geen verkeerde 960. Loopt mooi. Hij laat de carterventilatie nog even bij Timen vernieuwen en uiteraard een nieuwe p.n.p. schakelaar. Best nog een mooie 6 cyl., jammer voor een pekelbak.... (Jerry kennende..., die 960 blijft dus ook... )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2012 21:51 #1343054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hint hint
Zeg volgende keer tegen jerry dat Bleiswijk dichterbij is dan vaassen

Moderators: Jerry Stam