Andere motor (welke?) / Oliedruklampje B230K
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had net een belangrijke afspraak en het lampje van mijn oliedruk ging branden.
Oliepijl gecontroleerd en die was goed, beetje olie bij gedaan en gekeken of er olie
rond de nokkenas gespoten werd.
Nokkenas bleef in een prima oliebad draaien en de gok gewaagd.
Motor draait prima, wordt ook niet te warm etc.
Wat is de grootste kans bij deze motoren?
Censor stuk, oxide, draadbreuk, of de minder leuke versie minder druk in het systeem
en een blok op z'n eind.
Gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Net nog even de auto gestart en bij veel (meer dan half) gas geven dooft het lampje wel.
Misschien eerst maar eens een nieuwe sensor proberen, of meteen een oliedrukmeter.
Weet iemand een mooi merkje.
In ieder geval ligt de nokkenas in een dik oliebad.
Er wordt dus wel olie naar boven gepompt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<a href="">KLIK
Sensor stuk, is mij al 2 keer gebeurd bij Diesels en een paar keer bij Redblocks.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn lampje blijft gewoon vol branden.
Als ik half gas geef, gaat ie soms uit.
Bij een dot vol gas, gaat ie in ieder geval uit.
Morgen maar eens kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oliedruksensor zal het niet zijn.
Blok loopt op z'n eind, heeft ook al 4ton+ (of 5??) gedraaid.
Vraag is dan of het slim is nog om hem te repareren; oliepomp stuk, krukaslagering versleten.
Pk's had ie nog wel, maar koppel.
Van het weekeinde maar even de oliedruk meten.
Evt. maar op zoek naar een donorblok.
Maar welke kun je het beste nemen ipv een B230K?
Wil wel graag het inlaatspruitstuk met carburateur over kunnen zetten.
Gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseer je die conclusie alleen op het olielampje ?Ecleo schreef : Vraag is dan of het slim is nog om hem te repareren; oliepomp stuk, krukaslagering versleten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Daarna verder kijken, denk niet dat je blok versleten is hoor.
Ze zijn gaan nog veel langer door.
En anders had ie nu wel in elkaar gelegen als er geen oliedruk was.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
7 Euro gaat niet lukken, kosten al 14 ...
Rij er nu niet meer mee, maar heb wel snel iets anders nodig.
Ga van beide scenarios uit, scheelt tijd, kan dan alleen meezitten.
Een kennis wil van zijn '90er turbo af (zuipt als een ...).
Kan ik daarmee mooi de winter door en daarna ombouwen.
De turbo automaten zijn sterker, dus dat is mooi. Maar had de '90er al
een Lock-Up (turbo's hadden die later? of was dat alleen in de US).
Hoe is de (basis) compressie van een turbo blok, ligt dat iets hoger.
Moet denk ik geen probleem zijn om de turbo ed eraf te halen en
om te bouwen naar carburateur op LPG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik koop altijd de oliedruksensoren hier bij de <a href=" www.swieringa-automaterialen.nl/ ">AMH, kosten mij altijd maar 7 euro...
Turbo blokken laten lopen op een dampgas systeem is een erg slecht idee.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.