MBC940lpt versus 940lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gechipte EZK of niet, bij dezelfde (relatief lage) turbodrukken in twee auto's zou het verschil niet wereldscokkend mogen zijn lijkt me.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
@Harm: Je hebt een wagen met Automaat en Benzine en de andere is LPG en schakel.
De PAarse is Automaat en Benzine, zodra je het pedaal diep intrapt, kan de Turbo gaan loeien en ook BLIJVEN loeien en persen en gieren omdat je het gas niet hoeft los te laten om te schakelen.
Bij de groene op LPG: Die is zowiezo al wat trager door de LPG en de Turbo blaast iedere keer af zodra je de koppeling intrapt en niet meer gasgeeft enenmaal geschakelt en weer gasgeven moet de Turbo weer opnieuwe druk opbouwen. Ofwel: Turbo LAggg (traagheid) en dat dus bij iedere schakelgang, terwijl de automaat kan doorblijven gaan met gieren.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als bij de paarse de naald volledige de schaal uitloopt weet je dat er iets mis is. Het is een kwestie van meten, want uit je beschrijvingen (gieren, brullen, rallykanon, loeien) maak ik niet zoveel op, en ik kan ze ook niet echt plaatsen. Weet je wel zeker dat je de turbo hoort 'gieren'? Als de paarse inderdaad een automaat is, is het veel aannemelijker dat je turbodruk -eenmaal opgebouwd- inderdaad volledig beschikbaar blijft bij acceleratie, en dat de automaat ervoor zorgt dat je flink doortrekt in alle versnellingen. Misschien schakel je met de handgeschakelde wel eerder over? Het is allemaal wat lastig te plaatsen omdat je nogal ongenuanceerde termen gebruikt en ik in elk geval maar heel lastig een idee krijg van hoe de auto's nu daadwerkelijk rijden. Heb je alleen een stukje vanuit stilstand geprobeerd? Of ben je ook de snelweg op geweest?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pour qoui? De EZK is de ontstekingscomputer toch?gerryberrie schreef : @Mike, ik zou toch echt de EZK openmaken en niet de ECU...
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Om te kijken of de wagen gechipt is moet eigenlijk zowel de ECU als de EZK geopend worden.Michael Oud schreef :
Pour qoui? De EZK is de ontstekingscomputer toch?gerryberrie schreef : @Mike, ik zou toch echt de EZK openmaken en niet de ECU...
Als je bijvoorbeeld BlaBla chips hebt, kan dat alleen in de ECU (goede optie) maar ook in de ECU+EZK (beste optie).
Maar zoals Michael al aan geeft, lees de turbodruk (in je inlaatspruitstuk) eens goed af, dat geeft veel duidelijkheid. Het is namelijk heel goed mogelijk dat één van de turbo's niet helemaal fris meer is of dat een wastegateklep vastzit of zwaar "lekt" of een wastegateactuator die veel te slap is (bekend probleem, bij mij had ik na het vervangen van de actuator opeens een "andere" auto)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik snap alleen je probleem niet helemaal, de ene auto gaat voor je gevoel harder met de MBC dan de andere? Hoe merk je dit? Via 0 naar 100 sprintjes of bij tussenaccelaraties? Zijn het beide handbakken of automaten?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Daarna kan het brandstofsysteem het Niet meer bijbenen (Lambda arm) en ga je de ECU chippen + injectoren etc.
Ik heb BlaBla EZK Only Chips.
@De rest:De groene van Harm is : 940 B230FK LPT LPG B230FK MBC M90.De paarse van Harm is: 940 B230 FK LPT Benzine 230FK MBC AW automaat.
De "paarse" Automaat met MBC en op benzine trekt veel harder dan de 940 op LPG met MBC en M90.
Dat is wat Harm dus zegt, de automaat zijn Turbo kan blijven doorloeien maar met de M90 moet ie steeds weer afblazen en weer druk opbouwen.
Groeten,Gerben