bij acceleratie haperen ? 740 86' B230K

• dannys haarlem
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 21:50 #1337392 door dannys haarlem
Beantwoord door dannys haarlem in topic Ik snap hem . Die acc pomp
Ik snap hem .
Die acc pomp 2x is te koop dus
en is dat + revisie onderdelen voor de carb ?

bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• dannys haarlem
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2011 19:41 #1339166 door dannys haarlem
Beantwoord door dannys haarlem in topic Heb eindelijk eens gekeken
Heb eindelijk eens gekeken vandaag.
en er kwam wel een straaltje benzine uit het tuutje.
Maar je hebt twee kamers als je voor de auto staat de linker waar het kleine gasklepje boven aan zit daar beneden komt er rijkelijk benzine uit maar de rechter kamer niet is dit goed?
Zo ja wat kan er dan aan de hand zijn?
eerdaags bij het tanken maar een reiniger halen voor in de tank van Wynn's denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 11:25 #1339203 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apk verrassing
Mijn beide auto's reden ook belabberd op benzine. Bij mij betekende dat dat ze niet van hun plaats wilden komen. stationair kon je wel met de koppeling op gang komen maar zodra je gas gaf viel de auto dood. Dus heel voorzichtig gasgeven en helling proeven waren onmogelijk.
Laatst ben ik met de 744 naar de keuring geweest en mijn garagist kon de verdamper niet goed afregelen. Hij heeft toen de stationair schroef, hij noemt dat de luchtschroef,  een paar slagen open gedraaid. Daarna wel de verdamper afgesteld en goedgekeurd.
Na de keuring heb ik geprobeerd of en hoe de auto op benzine zou rijden. En dat gaat prima. Je kan er nu gewoon mee rijden zonder na te denken. Er zit nog een heel klein hikje in bij accelereren maar dat is 10% van het was.
Ik ben daarna terug gegaan om het CO op benzine te laten meten uit nieuwsgierigheid. Volgens het boekje moet dat 1% zijn. Het was 6,5% :-) Ik doe er niets aan het rijdt immers prima en het meeste rijd ik toch op gas. Ik ben heel blij dat het ding nu op benzine wil rijden.
Ik kan me voorstellen dat de 6,5 % compenseert voor mijn kapotte acc pomp. Maar bij jou doet die het gewoon. Maar toch, heb je al eens naar de afstelling gekeken? Wat is het CO?
Als je acc pomp het doet zou ik het toch zoals bovenaan in het draadje gezegd bij de onsteking zoeken. En dan kan het de control unit zijn bij het rempedaal en evt de klopsensor.
De tweede trap gaat pas meedoen als het gaspedaal meer dan half ingedrukt is en er voldoende vacuum is en als het tweede trap potje of de vacuum leidingen niet lekken.

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 12:00 #1339208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 e smoorklep controleren
danny toch even het stukje van mijn ervaring met de Pierburg goed doorlezen .
Kom je vanzelf ook tegen hoe ik de de 2e trap gecontrolleerd heb.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/35783 "> www.volvo700vereniging.nl/node/35783

• dannys haarlem
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 18:42 #1339337 door dannys haarlem
Beantwoord door dannys haarlem in topic Oke zal het aandachtig door
Oke zal het aandachtig door lezen.
Het co heb ik nog niet heel lang geleden gemeten voor de apk en dat was in orde weet niet meer wat het was overigens, ergens rond de 1 dacht ik.
Er zit geen gas in bij mij aleen heeft de auto voor dat ik hem kocht een tijdje stil gestaan, ongeveer een half tot 1 jaar.
De verdeler kap en rotor heb ik vervangen eveneens de motor olie. De distributsie, bougies, bak olie en cardan olie staan ook op de lijst met nog veel meer dingen
Het is echt één hikje die hij geeft bij accelereren in de shoke fase doet ie het ook hetzelfde als warme fase.
Bij rustige acceleratie hikt hij ook dus dan doet de tweede trap niet mee.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC