Inhouden koude start
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2011 16:44 #1089915
door Chris Boessenkool
Inhouden koude start is gemaakt door Chris Boessenkool
Hoi,
Een paar weken terug is de 940, B230FK, begonnen met een kwaaltje dat langzaam aan erger wordt.
Bij koude start houd de auto in als het gaspedaal te diep in getrapt wordt, dit is op benzine. Het voelt aan als te weinig benzine/te lage benzinedruk, zolang ik rustig rijd en niet meer dan een kwart indruk is er niets aan de hand. Na ongeveer 5 km begint het weg te gaan. De drukregelaar, benzinefilter en benzinepomp zijn nieuw.
Het hele traject van de leidingen, benzine en lucht, heb ik al gecontroleerd op lekkage en of alles vast zit. (ook bij de tankaansluiting). Heb verder niets raars gevonden, iemand een idee waar te zoeken?
groeten, Chris
Een paar weken terug is de 940, B230FK, begonnen met een kwaaltje dat langzaam aan erger wordt.
Bij koude start houd de auto in als het gaspedaal te diep in getrapt wordt, dit is op benzine. Het voelt aan als te weinig benzine/te lage benzinedruk, zolang ik rustig rijd en niet meer dan een kwart indruk is er niets aan de hand. Na ongeveer 5 km begint het weg te gaan. De drukregelaar, benzinefilter en benzinepomp zijn nieuw.
Het hele traject van de leidingen, benzine en lucht, heb ik al gecontroleerd op lekkage en of alles vast zit. (ook bij de tankaansluiting). Heb verder niets raars gevonden, iemand een idee waar te zoeken?
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2011 16:50 #1336575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luchtfilter
Wat voor een luchtfilter heb je? Standaard (één opening), gemodificeerd (meerdere openingen/opening vergroot), of open?
Ik kan me voorstellen dat in het geval van een gemodificeerd of open luchtfilter er koud bij teveel gas geven teveel lucht is ten opzichte van brandstof, terwijl je juist bij de koude start een flink rijk mengsel nodig hebt.
Ik kan me voorstellen dat in het geval van een gemodificeerd of open luchtfilter er koud bij teveel gas geven teveel lucht is ten opzichte van brandstof, terwijl je juist bij de koude start een flink rijk mengsel nodig hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2011 16:52 #1336576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen
Wouter, jouw beredenering klopt niet. Je gasklep bepaald uiteindelijk altijd nog hoeveel lucht er binnen komt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2011 20:40 #1336598
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pulsdemper
Pulsdemper op de benzinerail missschien ? Heb je al foutcodes uitgelezen (eerst wissen, storing afwachten, uitlezen). Stekker van de LMM is goed ?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2011 15:20 #1336662
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Gevonden?
Vandaag even bezig geweest met een koude motor. Toen ik de 940 koud startte met de motorkap open hoorde ik de uitlaat een beetje brommen in de buurt van de turbo. Kat in t bakkie dacht ik, de 3 moertjes van de downpipe en ja hoor, die zaten wat los.
Vastgezet en opnieuw geprobeerd, helaas de boel bromde nog steeds. Waarna mijn oog viel op het uitlaatspruitstuk bij de derde cilinder. Daar zat al een scheurtje en die loopt nu dus rondom! Balen!
Kan het zijn dat bij koud de boel lekt en daarom inhoud? Dat als de auto warm is het spruitstuk wat dichttrekt?
In ieder geval moet ik op zoek naar een goed uitlaatspruitstuk. Als iemand er eentje heeft dan hoor ik het graag.
groeten, Chris
Vastgezet en opnieuw geprobeerd, helaas de boel bromde nog steeds. Waarna mijn oog viel op het uitlaatspruitstuk bij de derde cilinder. Daar zat al een scheurtje en die loopt nu dus rondom! Balen!
Kan het zijn dat bij koud de boel lekt en daarom inhoud? Dat als de auto warm is het spruitstuk wat dichttrekt?
In ieder geval moet ik op zoek naar een goed uitlaatspruitstuk. Als iemand er eentje heeft dan hoor ik het graag.
groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2011 21:11 #1336708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lek
Dat de boel koud lekt, en warm niet of minder lekt kan. Dat dat vervolgens invloed heeft op de motorloop bij koude motor lijkt me ook niet onwaarschijnlijk, aangezien de lambdasensor na het lek zit. Of dit echt de oorzaak is van het inhouden betwijfel ik...
Wat je je wel moet afvragen is waarom dat uitlaatspruitstuk is gescheurd. Denk bijvoorbeeld aan gare motorsteunen (en zo dat het geval is, bedenk dan wat daar dan weer de oorzaak van is, oudersom of mogelijk ook olielekkage?).
Wat andere mensen ook beweren: een ander goed spruitstuk is natuurlijk een goede oplossing, maar lassen van het spruitstuk kan ook prima.
Wat je je wel moet afvragen is waarom dat uitlaatspruitstuk is gescheurd. Denk bijvoorbeeld aan gare motorsteunen (en zo dat het geval is, bedenk dan wat daar dan weer de oorzaak van is, oudersom of mogelijk ook olielekkage?).
Wat andere mensen ook beweren: een ander goed spruitstuk is natuurlijk een goede oplossing, maar lassen van het spruitstuk kan ook prima.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 13:35 #1344149
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Oud draadje heropent
twee weken terug groot onderhoud gedaan aan de 940 en daarbij meteen ook het uitlaatspruitstuk meegenomen. Dit was echt flink ingescheurd, zelfs de conus zat er losgescheurd in.
Daarna boel opnieuw ingeleerd en helaas...
De auto houd nog steeds in als de boel koud is. Schakel ik direct over op LPG dan is er niets aan de hand. Mijn vermoeden is dat het in het brandstofsysteem zit, maar waar? Warm is er dus niets aan de hand op benzine, kan me dus niet bedenken dat er iets met de LMM aan de hand zou zijn. Die stekker wel bekeken en die is schoon, ook beetje contactspray erop gedaan. Zou een paar suggesties goed kunnen gebruiken.
Zoals in eerste post al vermeld, pomp, filter en drukregelaar zijn allemaal nieuw en ik kan geen valse lucht lekken ontdekken in het inlaatgedeelte (gezocht met remmenreiniger). Heb ook de pompaansluitingen nog eens nagelopen en ook daar kan ik niets vinden. Tamelijk frusterend dus...
Groeten,
Chris
Daarna boel opnieuw ingeleerd en helaas...
De auto houd nog steeds in als de boel koud is. Schakel ik direct over op LPG dan is er niets aan de hand. Mijn vermoeden is dat het in het brandstofsysteem zit, maar waar? Warm is er dus niets aan de hand op benzine, kan me dus niet bedenken dat er iets met de LMM aan de hand zou zijn. Die stekker wel bekeken en die is schoon, ook beetje contactspray erop gedaan. Zou een paar suggesties goed kunnen gebruiken.
Zoals in eerste post al vermeld, pomp, filter en drukregelaar zijn allemaal nieuw en ik kan geen valse lucht lekken ontdekken in het inlaatgedeelte (gezocht met remmenreiniger). Heb ook de pompaansluitingen nog eens nagelopen en ook daar kan ik niets vinden. Tamelijk frusterend dus...
Groeten,
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 13:51 #1344157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bobinekabel
Hoi Chris,
Misschien een andere kant op dan verwacht, maar kijk eens naar je bobinekabel ter hoogte van de remleiding.
Komt veel voor dat de kabel in koude en/of vochtige toestand daar vonk lekken.
Groeten Ben lidnr. 991
Misschien een andere kant op dan verwacht, maar kijk eens naar je bobinekabel ter hoogte van de remleiding.
Komt veel voor dat de kabel in koude en/of vochtige toestand daar vonk lekken.
Groeten Ben lidnr. 991
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 14:02 #1344159
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Probeer toch eens een andere LMM. Ik heb ook een tijdje last gehad van inhouden met koude motor de eerste 2 minuten, daarna niks aan de hand. De motor liep ongeveer om de 10 seconden eventjes veel te rijk. Een andere LMM loste het probleem op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 14:34 #1344163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen Lmm
Betreft : 940 1992 B230F met OMVL Milenium lpg verdamper lpg installatie
Zoon zijn 940 B230F met LPG verdamper en mixer in luchtinlaatsslang rijdt helemaal zonder LMM en rijdt verder normaal ook bij koude start .
Schijnt dus dat de LMM verder niets regelt als je op LPG rijdt .
Hij start wel gewoon op benzine en schakelt na paar seconden zelf over op LPG
Zoon zijn 940 B230F met LPG verdamper en mixer in luchtinlaatsslang rijdt helemaal zonder LMM en rijdt verder normaal ook bij koude start .
Schijnt dus dat de LMM verder niets regelt als je op LPG rijdt .
Hij start wel gewoon op benzine en schakelt na paar seconden zelf over op LPG
Moderators: Jerry Stam